سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 8085
تاریخ انتشار: 1400/09/22 11:58

مجموعه صنعتی ایران گیربکس تولیدکننده انواع گیربکس صنعتی

با توجه به پیشرفت علم و به تبع آن صنعت استفاده از دستگاه های مدرن و به روز توانسته است در بیشتر حالات جای نیروی انسانی را بگیرد. تولید گیربکس صنعتی یکی از این موارد می باشد که دارای سرعت های متفاوتی می باشند.

تولید گیربکس صنعتی

با توجه به پیشرفت علم و به تبع آن صنعت استفاده از دستگاه های مدرن و به روز توانسته است در بیشتر حالات جای نیروی انسانی را بگیرد. تولید گیربکس صنعتی یکی از این موارد می باشد که دارای سرعت های متفاوتی می باشند.

گیربکس هایی که به تولید می رسند به طور معمول دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به همدیگر می باشند و بنا به استفاده ی خاصی که دارند به تولید انبوه می رسند. در برخی از موارد استفاده ی آنها در سرعت های خیلی پایین می باشد و در برخی دیگر صرفا سرعت بالا می تواند نیاز مصرف کننده را رفع کند. بنابراین نمی توان به طور قاطع گفت که کدام یک از انواع آن از دیگر نوع بهتر می باشد و این شرایط کار است که تعیین میکند که چه نوعی مناسب کدام محیط می باشد.

مشخصه های تولید گیربکس صنعتی

تولید گیربکس صنعتی همانطور که گفته شد از دیرباز مورد توجه بسیاری از صنعت کاران به دلایل مختلفی قرار گرفته شده است. این دستگاه که در زبان فارسی به آن جعبه دنده می گویند دستگاهی است که بر روی موتور الکتریکی سوار می شود که باعث می شود در دور های بالای موتور گشتاور را کاهش دهد و در گشتاور پایین دور را بالا ببرد. به طور کلی گیربکس های صنعتی به ماشینی گفته می شود که وظیفه ی آن انتقال نیرو و کنترل قدرت وارده به آن و همچنین تبدیل گشتاور می باشد. یکی از مهمترین کارکرد های این نوع ماشین را می توان تغییر جهت در دوران دستگاه دانست.

 

فروش گیربکس صنعتی

فروش گیر بکس صنعتی در صنعت کشور هر چه قدر از میزان بیشتری برخوردار باشد به همان اندازه می توان به پیشرفت صنایع داخلی امیدوارتر بود. این گیربکس ها نقشی اساسی در برخی صنایع دارند که به تبع آن می تواند در روند روبه رشد آنها نیز تاثیر گذار باشد.امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه صنعتی رخ داده است استفاده از گیربکس در بسیاری از کارخانه ها به امری ضروری مبدل شده است.فروش گیربکس صنعتی یکی از عواملی است که در این روند تاثیر گذار بوده و توانسته است در جهش علمی راه مناسبی را برای خود باز کند. تامین برق این نوع گیربکس ها به صورت دو نوع تک فاز و سه فاز می باشند که بنا به انرژی که برای به کار افتادن نیاز دارند می توانند متفاوت باشند.موتور هایی که از قدرت پایین تری برخوردار می باشند به طور معمول از برق با قدرت کمتری بهره می برند و در مقابل گیربکس های بزرگتر که قدرت بالاتری به نسبت بقیه دارند از برق سه فاز تغذیه می شوند.گیربکس ها این توانایی را دارند که زمانی در دوره ای بالا می باشند گشتاور آن را کاهش می دهند و در دور های پایین می توانند گشتاور را بالا ببرند. عواملی که در انتخاب گیربکس های صنعتی موثر هستند می توانند متفاوت باشند. از جمله ی این عوامل شرایط کاری که این نوع دستگاه ها در آنجا نصب و مورد استفاده قرار می گیرد می باشد. مشخصات فنی دستگاه و میزان توانی که مورد نیاز خریداران است از دیگر عواملی است که در فروش این نوع گیربکس ها تاثیر زیادی دارد.

چه عواملی در تعمیر گیربکس صنعتی دخیل هستند؟

تعمیر گیربکس صنعتی همواره یکی از ارکان اصلی در بحث نگهداری و سرویس در کارخانجات است.
این گونه تعمیرات بیشتر مربوط به رفع خطا ها و برطرف کردن مشکلاتی است که امکان دارد در آینده باعث خرابی ها و آسیب های جدی به دستگاه شود.بر همین اساس برنامه ای منظم تدوین می شود که با استفاده از آن نگهداری و اقدامات لازم برای مراقبت یا تعمیرات احتمالی صورت می پذیرد. این روش بر اساس آزمایش هایی که بر روی دستگاه انجام خواهد شد کلیه قطعات را به صورت دوره ای چک نموده و در صورت لزوم تعمیر خواهند نمود.

عملیات خان كشی در ساخت چرخ دنده

از روش خان کشی در ساخت چرخدنده بیشتر در رابطه با تولید دندانه های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
ابزاری که برای برش از آن‌ها استفاده می شوند را روی سطحی که به شکل مخروط است قرار داده می شود. پس از آن در طول چرخ دنده ای که به صورت خام است حرکت می کند و دندانه هایی را در داخل آن به صورت هم شکل و مساوی ایجاد می کند.به طور کلی خان کشی یک فرآیند براده برداری است. وسیله ای که در آن کاربرد فراوانی دارد سوزن خان کشی نام دارد. این سوزن لبه هایی برنده دارد که به صورت متقاطع هستند. مکانیسم اثر آن به صورت عبور از سوراخ های داخل خان به وسیله‌ کشش و فشار است که نهایتاً باعث براده برداری می شود. این فرآیند به طور معمول در صنایع خودرو سازی بیشترین کاربرد را دارا است.دلیل استفاده‌ زیاد در این صنایع را باید سرعت عمل بسیار زیاد خان کشی نسبت به سایر عوامل دیگر قلمداد نمود. از دیگر مزایای خان کشی می توان به دقت بسیار بالا و نرمی در پرداخت با میزان خطای بسیار پایین دانست.نحوه‌ عملیات خانکشی در تولید چرخ دنده به این صورت می باشد که در اکثریت مواقع از سوزن های خانکشی استفاده می شود که باید گفت بدون این سوزن ها امکان برش چرخ‌دنده های خام وجود ندارد.طراحی های مختلف در این نوع سوزن ها باعث شده است که اشکال متفاوتی را بتوانند برش دهند و لبه دار کنند. بر این اساس می توان به وسیله‌ دستگاه خان کشی فرآیند دندانه دار کردن چرخ‌دنده ها را به فرم های دلخواه و اشکال مختلف تعیین نمود. برای پرداخت چرخ‌دنده ها در این روش از دقت هایی که مورد نیاز صنایع مختلف است استفاده می شود.

ماشین ساخت چرخ دنده سایز

در تولید چرخ دنده های جناغی پیوسته تنها ماشینی که حرف برای گفتن دارد ماشین ساخت چرخ دنده سایز است. اولین و مهم‌ترین تولیدات آن نیز همین نوعی که در بالا اشاره شد است. مزیتی که این دستگاه دارد بهره مندی از دو ابزار برش است که با فاصله‌ منظم از همدیگر کار شده اند و به صورت رفت و برگشتی حرکت می کنند.مکانیسم اثر این ماشین به این صورت می باشد که با شروع حرکت یکی از ابزار های برش نصب چرخ دنده برش داده می شود و در حرکت برگشتی ابزار دوم قسمت دوم آن نیز برش داده خواهد شد. با عنایت به اینکه این دستگاه به وسیله‌ حرکت رفت و برگشتی ابزار های بسیار تیز برش بهره می گیرد و از میزان دقت بسیار بالایی نیز برخوردار است به همین دلیل چرخ دنده هایی را که با این روش تولید می شوند را یکی از با کیفیت ترین اجناس موجود در بازار دانست و تولیدات این دستگاه فوق العاده می باشد.

 

 

تلفن ثابت :28421095  021

تلفن همراه:09123968772


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4me6w2