جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 88282
تاریخ انتشار: 1402/04/03 11:13

دانشجو معلمان نامه اعتراضی نوشتند

جمعی از دانشجویان ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه با ارسال پیامی از واریز نشدن حقوق دوران تدریس شان گلایه کردند.
دانشجو معلمان نامه اعتراضی نوشتند

جمعی از دانشجویان ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه به نمایندگی از دانشجو معلم های سراسر کشور با ارسال پیامی از واریز نشدن حقوق دوران تدریس شان گلایه کردند و خواستار پیگیری این موضوع توسط رسانه ملی شدند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با عرض سلام و احترام خدمت شما

بنده ح. ز هستم و به نمایندگی از ۳۰ نفر از همکاران خود پیام میدم.

ما دانشجوی ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه (تربیت معلم) هستیم.

در تابستان ۱۴۰۱ در کل کشور طرحی ارائه شد که مطابق این طرح باید دانشجو معلمان ورودی ۹۸ یک سال زودتر به تدریس فرستاده شوند و استان ما نیز از آن مستثنی نبود.

در مهر ۱۴۰۱ حدود ۳۰ نفر از پردیس برادران، مشغول تدریس در ناحیه دو ارومیه شدیم.

با وجود کمک ما برای رفع مشکل کمبود معلم، اما حقوقی که قول داده بودند هر ماه واریز شود در سراسر کشور تا اسفند پرداخت نشد.

اما در ۱۱ فروردین با مساعدت وزرات به تمامی دانشجو معلمانی که به تدریس رفته بودند حقوق ۴ ماه (از مهر تا بهمن) پرداخت شد، ولی خبری از پرداخت به ما توسط ناحیه دو نشد.

هر روز پیگیری ما هیچ جوابی نداشت و ناحیه دو هر بار ما را به ماه بعد حواله می‌کرد و در آخرین پیگیری ما، گفتند که بودجه‌ای نداریم به هر جا که دلتان میخاد شکایت کنید.

خیلی از ما متاهل و سرپرست خانواده هستیم و برای این حقوق هرچند هم که کم باشد، برنامه ریخته ایم (ماهی ۱میلیون و ۴۰۰ هزار تومان). از مهر سال پیش تا خرداد امسال هیچ حقوقی پرداخت نشده است. این نوع طرز برخورد با ما که برای کمک به آموزش کشور آماده ایم، دور از انصاف است. از همه بدتر پاسخ رئیس آموزش و پرورش استان است که در جواب پیگیری ما در مراسم روز معلم این جواب را میدهد: حقوق شما واریز شده است، نوش جانتان باشد!

چند ماه است هر جایی برای پیگیری و شکایت می‌رویم به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jpjpl