جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 3258
تاریخ انتشار: 1400/07/21 11:46

در پنجمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی چه گذشت؟

در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی کرمان، شاهد حضور گسترده مردم از این نمایشگاه بودیم.

به گزارش صمت، در نمایشگاه یادشده شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی از جمله گل‌گهر، صنایع مس ایران، ذوب آهن اصفهان، گهرزمین، آلومینای ایران، شرکت فن‌آور معادن و فلزات و شرکت‌های دیگری از جمله زغال‌های صنعتی خراسان، جهادنصر کرمان، ایرانول، فولاد سیرجان ایرانیان و میدکو حضور داشتند.

ناگفته نماند که علاوه بر شرکت‌های ذکرشده، شاهد حضور گسترده شرکت‌ها و برندهای بخش خصوصی در این نمایشگاه هستیم. در همین راستا به معرفی برخی از شرکت‌های مطرح حاضر در این نمایشگاه بپردازیم.

شرکت زغال‌های صنعتی خراسان

صمتهلدینگ KIGCO در راستای فرهنگ مدیریتی نوین جهانی و تخصصی شدن در یک صنعت خاص و دخالت در استراتژی و کنترل دقیق فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه در نقش هدایتگر در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد.

این هلدینگ با مشارکت و همکاری شرکت زغال‌های صنعتی خراسان که نقش سرمایه‌گذار و پشتیبان را ایفا می‌کند، مدیریت ۱۰ شرکت زیرمجموعه را بر عهده دارد که هرکدام در بخش‌های معدنی، صنعتی، تولیدی، به‌ویژه تامین و بازرگانی فعالیت گسترده‌ای دارند که در تامین نیازهای اساسی صنایع استراتژیک کشور اعم از فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی، پالایشگاه، سیمان، ماشین‌سازی، ریخته‌گری و سایر صنایع با فناوری بالا فعال هستند.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

حدود ۳۳ درصد از کل کنسانتره و ۲۵ درصد از کل گندله کشور در کارخانجات گل‌گهر تولید می‌شود. البته سهم منطقه بزرگ گل‌گهر از تولید کشور در بخش کنسانتره ۴۳ و گندله ۳۳ درصد است؛ بنابراین این شرکت بخش عمده‌ای از نیاز کنسانتره و گندله کارخانجات فولادی کشور را تامین و نقش بی‌بدیلی در تامین زنجیره فولاد کشور ایفا می‌کند.

شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان نخستین و بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران است. همچنین این شرکت، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در ایران از لحاظ تنوع محصولات است که با ظرفیت ۳.۶ میلیون تن محصول پایانی، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. این شرکت در پنجمین نمایشگاه (کیمکس) حضور دارد.

شرکت ملی مس ایران

شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در پنجمین دوره نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان حضور دارد، از مهم‌ترین وظایف این شرکت، استخراج و بهره‌برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب، بیلت و مفتول ۸میلی‌متری است. معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهم‌ترین معادن مس کشور و از زیرمجموعه‌های شرکت ملی مس ایران به‌شمار می‌روند.

شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات (MMTE)

این شرکت در زمینه‌های مطالعاتی، طراحی و مهندسی، بهره‌برداری و مدیریت پروژه‌های صنایع معدنی و فلزی در کشور فعالیت می‌کند.

شرکت آلومینای ایران

شرکت آلومینای ایران، نخستین تولیدکننده آلومینا در خاورمیانه و قطب سوم تولید شمش آلومینیوم در ایران است.

این شرکت در هر ۵ دوره این نمایشگاه حضور مستمر و دائم داشته است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jdvk4