دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 679
تاریخ انتشار: 1400/06/07 09:38
استاندار فارس در نشست خبری هفته دولت اعلام کرد

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت

عنایت‌الله رحیمی در جلسه نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه اصحاب رسانه در انجام وظایف خود کوتاهی نکرده‌اند، گفت: انتقادات مشفقانه اصحاب رسانه تکمیل‌کننده عملکرد مدیران است و زوایای پنهان مسائل را به ‌دست‌اندرکاران را در قالب کار رسانه‌ای تذکر می‌دهند که موجب رفع مشکلات و نواقص می‌شود.

استاندار فارس گفت: بخش مهمی از توسعه و یکی از ارکان حکمرانی خوب مربوط به عملکرد اصحاب رسانه است که هم در زمینه اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی و هم در زمینه انتقادات منصفانه عملکرد خوبی داشتند.

وی ادامه داد: از نخستین مطالبی که مورد توجه رئیس‌جمهوری بوده مقابله با بیماری کرونا و قدم برداشتن در مسیر حل این مشکل است و در گام بعدی موضوع معیشت، فسادستیزی و شفافیت است که مجموعه قوه مجریه باید سریع‌تر همچون همیشه خود را با این شعارهای اساسی که نیازهای همیشگی کشور هستند منطبق کرده و در این زمینه گام‌های اساسی بردارد تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

رحیمی با اعلام اینکه در هفته دولت ۹۱۹ پروژه با اعتبار بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: این موفقیت‌های بزرگ در سایه همدلی، تعامل و آرامشی است که میان همه ارکان استان حاکم است؛ در این راستا لازم است از همه نهادهای اجرایی و نهادهای استانی و ملی تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امور آب آشامیدنی شهرها و روستاها ۱۵ پروژه با هزینه بیش از ۵۰۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه احداث خطوط آبرسانی و فاضلاب به بهره‌برداری رسیده است؛ اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت شاهد مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی بودیم.

رحیمی با بیان اینکه در زمینه احداث بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری ۴۷ پروژه با هزینه بیش از ۴ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: آزادراه شیراز به اصفهان با ۲۲۵ کیلومتر طول در مرحله ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی است که بیشترین تزریق اعتبار و پیشرفت نیز در دو سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۳ پروژه در حوزه فضاهای آموزشی، فرهنگی، آموزش و پرورش، فرهنگی، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری با هزینه بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان در هفته دولت در دستور افتتاح قرار دارد، ادامه داد: امور بهداشت و درمان با ۵۶ پروژه و بیش از ۴۹۰ میلیارد تومان هزینه که یکی از موارد بسیار مهم آن بیمارستان ۳۱۰ تخت‌خوابی جهرم است؛ همچنین بیمارستان نی‌ریز و بیمارستان امام علی کازرون که تجهیزات آن در حال نصب است به‌زودی افتتاح خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه امور برق شامل نیروگاه، پست، خطوط انتقال برق و برق‌رسانی روستایی ۳۲ پروژه با اعتبار بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، افزود: در حوزه عمران شهری و روستایی شامل شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن با اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد تومان و در زمینه مسکن شهری و روستایی۱۵۷ پروژه با اعتبار بیش از ۹۴۳ میلیارد تومان افتتاح خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اقلید به یزد با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان موجب اتصال راه‌‌آهن مرکز به جنوب به راه‌آهن شرق کشور و خروج خطوط ریلی استان فارس از بن‌بست شد.

وی افزود: طرح‌های صنعت، معدن و تجارت با ۱۹۰ پروژه و ۱۶هزار میلیارد تومان اعتبار، بنیاد مسکن با ۶۰۶ پروژه و ۹۰۷میلیارد تومان اعتبار، جهاد کشاورزی با ۸۴ پروژه و ۴۵۰میلیارد تومان اعتبار، شرکت آب منطقه‌ای با ۳ پروژه و ۴۴۳ میلیارد تومان اعتبار، نوسازی مدارس با ۱۱۳ پروژه و ۳۳۸ میلیارد تومان اعتبار و شرکت گاز استان با ۹ پروژه و ۲۵۷ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری ‌رسید.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح انتقال آب از دریا به استان فارس در دست اجراست، اظهار کرد: مجوز ۳۰۰ میلیون مترمکعب برداشت آب را اخذ کرده‌ایم.

رحیمی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین طرح اقتصادی استان پروژه استحصال گازهای صنعتی توسط شرکت پالایش پارسیان سپهر در شهرستان مهر با ۱۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: پروژه‌های هفته دولت براساس وسعت، جمعیت، مزیت‌های منطقه‌ای و طرح‌های نیمه‌تمام در سطح استان فارس پراکنده هستند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه خدمات گسترده‌ای که در زمینه‌های توسعه راه‌ها، احداث مصلی، تصفیه‌خانه شرق صدرا، ورزشگاه‌ها، کتابخانه، مدارس و مساجد در شهر جدید صدرا در دوسال اخیر صورت گرفته است قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست، گفت: برای حل مشکلات این شهر در زمینه باغ شهری‌ها در حال رایزنی هستیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dxyw3