سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
کد خبر: 38707
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/21 07:37

همه چیز در مورد دوره آموزش جوشکاری فنی و حرفه ای

جوشکاری یکی از حرفه های پردرآمد فنی است که اگر آنرا به صورت اصولی یاد بگیرید می توانید در آمد بسیار بالایی کسب کنید.
همه چیز در مورد دوره آموزش جوشکاری فنی و حرفه ای

جوشکاری یکی از مشاغل مبتنی بر مهارت به شمار می رود که بسیار پیچیده بوده و در صورت نداشتن مهارت کافی در این زمینه ممکن است با عوارض خطرناکی مواجه شوید. به طور کلی جوشکاری از جمله شغل های مهم فنی محسوب می شود که امروزه در صنایع مختلفی همچون کشتی سازی، هواپیما سازی، لوله کشی، پتروشیمی، خودروسازی و سایر موارد نقش بسزایی را ایفا می کند. بنابراین به راحتی می توان یافت که جوشکاری شغل پر تقاضا ای بوده و در صورت کسب مهارت و تجربه در این حوزه می توانید از درآمد بالا و امنیت شغلی مناسبی برخوردار شوید. دقت داشته باشید جوشکاری دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام دارای ویژگی منحصر به فرد خود هستند و هر کدام در صنایع مختلفی کاربرد دارند که در ادامه به طور مفصل انواع جوشکاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

دوره جوشکاری فنی حرفه ای

دوره آموزش جوشکاری فنی حرفه ای به این معنا می باشد که آموزشگاهی که برای کسب مهارت در حوزه جوشکاری به آن مراجعه می کنید زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور فعالیت کرده و مباحثی که در این دوره آموزشی فرا خواهید گرفت توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور به آموزشگاه ها ابلاغ می شود. از این جهت آموزشگاه های جوشکاری موظف هستند تمامی سرفصل های ارائه شده را از پایه تا حرفه ای به مهارت جویان عزیز توسط اساتید ماهر آموزش بدهند. بنابراین توصیه می شود برای یادگیری انواع جوشکاری حتما به یکی از آموزشگاه های معتبر زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت می کند، مراجعه فرمایید.

هزینه آموزش جوشکاری

دقت داشته باشید هزینه آموزش جوشکاری نیز از سوی سازمان فنی حرفه ای کشور به آموزشگاه های معتبر ابلاغ می شود. البته بایستی به این مورد دقت داشته باشید که هزینه آموزش جوشکاری را معیاری برای سنجش کیفیت دوره نباید در نظر گرفت. به عبارتی دیگر صرفا هزینه کم یا زیاد دوره آموزش جوشکاری به معنای بالا یا کم بودن کیفیت کلاس نمی باشد. از این رو توصیه می شود برای انتخاب بهترین آموزشگاه جوشکاری از میزان رضایت و تجربه کارآموزان پیشین اطلاعاتی کسب کرده و در نهایت برای ثبت نام اقدام فرمایید.

مدت زمان دوره جوشکاری فنی حرفه ای

مدت زمان آموزش جوشکاری نیز در آموزشگاه های متعددی متغیر بوده و بستگی به خواسته مهارت آموزان دارد. به عنوان مثال اگر شاغل هستید و علاقه دارید در کلاس آموزش جوشکاری شرکت نمایید می توانید این دوره را در روز های تعطیل همچون جمعه ها سپری کنید که مدت زمان این دوره حداقل دو ماه یا بیشتر به طول می کشد. همچنین اگر وقت شما کاملا خالی است می توانید به صورت روزانه در این دوره شرکت نمایید و در مدت زمان دو هفته به یک جوشکار حرفه ای تبدیل شوید.

هزینه گرفتن مدرک جوشکاری فنی

هزینه گرفتن مدرک جوشکاری به نوع جوشکاری بستگی دارد. به عنوان مثال اگر قصد دریافت کردن مدرک بین المللی جوشکاری زیر آب را دارید بایستی علاوه بر پرداخت هزینه های دوره آموزشی، هزینه آزمون را بپردازید. اما گرفتن مدرک جوشکاری تیگ، برق و میگ هزینه چندان زیادی ندارد.

کاربرد مدرک جوشکاری فنی حرفه ای

دقت داشته باشید از آنجایی که جوشکاری در اکثر کشورهای دنیا دارای بازار پر رونقی است با داشتن مدرک بین المللی سازمان فنی حرفه ای می توانید به راحتی وارد بازار کار شوید و حتی برای مهاجرت به کشور های توسعه یافته اقدام نمایید.

ثبت نام دوره جوشکاری فنی حرفه ای

قبل از اینکه در دوره های جوشکاری ثبت نام کنید، بهتر است در مورد دوره های آموزش جوشکاری کمی تحقیق کرده باشید و از تجربه کارآموزان پیشین اطلاعات مهمی کسب کنید. برای ثبت نام در دوره آموزش جوشکاری در آموزشگاه معتبر به لینک زیر مراجعه کنید:

https://amoozeshgahfanni.com/welding-learning/

آموزشگاه فنی پارس با سال ها تجربه در برگزاری انواع کلاس های جوشکاری مفتخر است که به طور سالانه تعداد زیادی جوشکار ماهر را تعلیم داده و روانه بازار کار می کند. اگر قصد دارید در کوتاه ترین زمان با هزینه مناسبی به یک جوشکار ماهر تبدیل شوید و با مدرک فنی حرفه ای وارد بازار کار شوید، همین الان در دوره جوشکاری آموزشگاه فنی پارس ثبت نام نمایید و پایه و اساس شغل آینده خود را استوار بنا کنید.

انواع دوره های جوشکاری فنی و حرفه ای

جوشکاری به سه دسته مهم از جمله جوشکاری برق یا الکترود دستی Smaw، جوشکاری آرگون یا تیگ TIG و جوشکاری Co2 یا میگ Mig تقسیم بندی می شود که در ادامه هر کدام را به طور مختصر توضیح می دهیم.


 

جوشکاری برق

جوشکاری الکترود دستی یا برق یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین روش جوشکاری است که فرایند آن نسبت به جوشکاری آرگون و co2 بسیار آسان تر میباشد. در جوشکاری برق با ایجاد قوس الکتریکی بین قطعه کار و الکترود مصرفی فلزی صورت می گیرد. از آنجایی که الکترود مصرفی در جوشکاری برق دارای روکش گاز دار بوده، نیازی به استفاده از گاز در جوشکاری برق نمی باشد.

جوشکاری آرگون

جوشکاری تیگ به علت استفاده از گاز آرگون در فرایند جوشکاری، به جوشکاری آرگون نیز معروف می باشد. این روش جوشکاری یکی از دشوارترین و ظریف ترین نوع جوشکاری می باشد که به مهارت بیشتر نسبت به جوشکاری برق نیاز دارد. این نوع جوشکاری برای جوش دادن فلزات بسیار ظریف کاربرد داشته و کیفیت مهره جوش ها در جوشکاری آرگون بسیار حائز اهمیت است. از ابزار مهم جوشکاری آرگون می توان به موارد مهمی همچون اینورتر جوشکاری، الکترود تنگستن، تورچ یا مشعل جوشکاری، گاز محافظ آرگون و  سیم جوش یا فیلر اشاره داشت.

جوشکاری co2

جوشکاری به روش co2 یکی از حالت های جوشکاری میگ است. جوشکاری میگ در واقع جوشکاری قوسی با لایه محافظ الکترود مصرفی است. قوس الکتریکی حوضچه جوش توسط گاز محافظ co2 یا لایه گازدار الکترود از ذرات معلق هوا و اکسیژن محافظت کرده و در نهایت مهره جوش ها بدون اکسید شدن بر روی قطعه کار ایجاد می شوند.

بازار کار و درآمد شغل جوشکاری

همان طور که در ابتدا گفته شد جوشکاری یکی از مشاغل مهم در اکثر صنایع مهم می باشد. از این رو اگر بتوانید بر روی جوشکاری تیگ، میگ و برق مهارت کسب کنید از درآمد بالایی برخوردار خواهید شد.

جمع بندی

آموزش جوشکاری در سال های اخیر به یکی از پرتقاضاترین دوره های فنی تبدیل شده و جالب است بدانید بازارکار این رشته هنوز اشباع نشده است. بنابراین با شرکت در دوره های آموزشی و کسب مهارت در این حوزه می توانید به راحتی از درآمد بالا همراه با امنیت شغلی برخوردار شوید.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d9qyq