پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 109380
تاریخ انتشار: 1403/02/11 11:08

ریبیت چیست و چگونه می‌توانیم ریبت بیشتری از بروکر دریافت کنیم؟

یکی از راه‌های کسب سود بیشتر و حتی داشتن درآمد دلاری ماهانه، دریافت ریبیت (Rebate) از بروکر است. متاسفانه بسیاری از تریدرها از این امکان اطلاعی ندارند و از آن استفاده‌ای نمی‌کنند.
ریبیت چیست و چگونه می‌توانیم ریبت بیشتری از بروکر دریافت کنیم؟

یکی از راه‌های کسب سود بیشتر و حتی داشتن درآمد دلاری ماهانه، دریافت ریبیت (Rebate) از بروکر است. متاسفانه بسیاری از تریدرها از این امکان اطلاعی ندارند و از آن استفاده‌ای نمی‌کنند. این در حالی است که دریافت ریبیت از بروکر، می‌‌تواند با کاهش هزینه‌های معامله‌گری، مقدار سود نهایی را تا اندازه قابل‌توجهی افزایش دهد. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به چیستی ریبیت می‌اندازیم، چگونگی کارکرد آن را توضیح می‌دهیم، از مزیت‌هایش برایتان می‌گوییم و راه‌هایی که می‌توانند باعث افزایش دریافتی ریبیت شوند را به شما نشان می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ریبیت چیست؟

برخی از بروکرها با هدف تشویق معامله‌گران، بخشی از اسپردهای دریافتی را به تریدرها برمی‌گردانند. به این کار «ریبیت» گفته می‌شود. این امکان، یکی از بهترین گزینه‌های افزایش سود دریافتی از معاملات فارکس است. جالب اینکه، بروکرهای انگشت‌شماری هستند که ویژگی ریبیت را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

ریبیت چگونه کار می‌کند؟

اگر می خواهید بدانید ریبیت چیست و چگونه کار می کند باید بدانید همان‌طور که با هم گفتیم، ریبیت یا تخفیف در فارکس، بخشی از کمیسیون دریافتی توسط بازاریاب‌هایی است که با بروکر همکاری می‌کنند. به این بازاریاب‌ها (Introducing Broker) یا آی بی بروکر می‌گویند. برای‌آنکه بتوانید ریبیت خود را از بروکر دریافت کنید، باید قبل از هر چیز یک IB معتبر پیدا کرده و از راه آن به بروکر معرفی شوید.

 سپس IB بخشی از کمیسیون‌ها و اسپردهایی که بروکر به‌عنوان پاداش این بازاریابی در اختیارش قرار می‌دهد را به شما برمی‌گرداند. میزان ریبیت‌های پرداختی، می‌تواند بسته به فاکتورهای مختلفی تغییر کند. ازاین‌دست می‌توانیم به نوع حساب شما در کارگزاری، ابزارهای مالی مورد استفاده‌تان، حجم معاملاتتان و کارگزاری که انتخاب کرده‌اید، اشاره کنیم. پرداخت ریبیت‌ها می‌تواند به‌صورت خودکار، هفتگی، ماهانه یا سالانه باشد.

چرا باید به‌ دنبال دریافت ریبیت باشیم؟

چرا باید به‌دنبال دریافت ریبیت باشیم؟

دریافت ریبیت، نوعی پاداش از سمت بروکرتان به شما است. درست مانند آنکه که بروکرتان از اینکه سرمایه خود را وارد بستر معاملاتی او کرده‌اید، از شما تشکر می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست. دریافت ریبیت از بروکرها مزیت‌های دیگری هم دارد. بیایید آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

افزایش درآمد

شما می‌توانید بدون انجام هیچ کار اضافه‌ای از تک‌تک تریدهایی که انجام می‌دهید، درآمد اضافی کسب کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

تخفیف‌های فارکس به شما کمک می‌کنند تا به‌طور قابل‌توجهی در هزینه‌های معاملاتی خود صرفه‌جویی کنید. به‌این‌ترتیب، با افزایش بازگشت نقدی سرمایه‌تان که قابل‌برداشت هم هست، درآمد بیشتری را از آن خود خواهید کرد.

دریافت سود حتی از معامله‌هایی که در آن ضرر کرده‌اید

فرقی نمی‌کند که شما در معامله خود برنده شوید یا بازنده. چون درهرصورت، اسپرد را به بروکر پرداخت کرده‌اید و این هزینه، هنگام پرداخت ریبیت به شما بازگردانده می‌شود.

روند آسان دریافت ریبیت از بروکر فارکس

خوشبختانه، دریافت ریبیت از فارکس به انجام هیچ کار اضافه‌ای نیاز ندارد. این فرایند به‌صورت خودکار روی هر معامله‌ای که انجام می‌دهید، پیاده می‌شود.

چگونه می‌توانیم ریبیت بیشتری بگیریم؟

با انجام چند تغییر، می‌توانید مقدار ریبیت بیشتری را از بروکرتان دریافت کنید. در ادامه، این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

تعداد معامله‌هایتان را افزایش دهید

هر چقدر که شما بیشتر دست به معامله بزنید، مقدار اسپردی که به بروکر می‌پردازید هم افزایش پیدا می‌کند. به‌دنبال این ماجرا، شما هم دریافتی بیشتری خواهید داشت.

حجم معاملاتتان را بالا ببرید

معامله با حجم بالا می‌تواند مقدار ریبیت دریافتی شما را بالا ببرد. البته به یاد داشته باشید که نباید در این کار زیاده‌روی کرده و استراتژی‌های معاملاتی خودتان را زیر پا بگذارید. اولویت اول شما باید حفظ اصل سرمایه و سپس به‌دست‌آوردن سود باشد. در این میان، ریبیت می‌تواند با افزایش میزان دریافتی‌تان بدون انجام کار اضافه، به شما کمک کند.

بروکری را انتخاب کنید که بیشترین میزان ریبیت را پرداخت می‌کند

بروکرهای مختلف در میزان ریبیت پرداختی با هم تفاوت‌هایی دارند. به‌همین دلیل باید به‌دنبال بروکری بگردید که در میزان پرداخت این تخفیف‌ها دست‌ودل‌بازتر است.

از یک IB معتبر استفاده کنید

هر چقدر که IB موردنظر شما که از طریق آن به بروکر معرفی شده‌اید معتبرتر باشد، میزان ریبیتی که دریافت می‌کنید هم افزایش پیدا می‌کند.

چطور یک IBمعتبر را پیدا کنیم؟

چطور یک IBمعتبر را پیدا کنیم؟

همان‌طور که با هم گفتیم یکی از راه‌های افزایش مقدار ریبیت دریافتی، استفاده از یک IB معتبر است. حالا می‌خواهیم ببینیم که برای کار با یک بازاریاب معتبر، باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

از نقد و بررسی سایت‌های معتبر کمک بگیرید

سایت‌هایی که به‌طور تخصصی در زمینه فارکس و بازارهای مالی کار می‌کنند، محتواهای دقیقی در مورد IBهای معتبر دارند و آن‌ها را با هم مقایسه کرده‌اند. کافی است گشتی در این سایت‌ها بزنید تا بتوانید اطلاعات قابل‌قبولی را در این زمینه به‌دست آورید.

روی تجربه دیگر تریدرها قدم بگذارید

معمولا تریدرهای موفق از به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌هایشان لذت می‌برند. شما می‌توانید با عضو شدن در گروه‌های تلگرامی، واتساپی و حتی انجمن‌های مختلف آنلاین، بهترین IB را برای مسیر معامله‌گری خودتان پیدا کنید.

خودتان دست به تحقیق بزنید

بعد از آنکه چند IB تقریبا معتبر را پیدا کردید، حالا نوبت آن است که خودتان هم دست‌به‌کار شوید و با تحقیق دقیق‌تر در مورد شهرت، اعتبار، سابقه‌های پرداختی و مواردی ازاین‌دست، حساب کلاهبردارها را از بازاریاب‌های معتبر جدا کنید.

بروکر معتبر اپوفایننس را در لیست خود قرار دهید

می‌توان گفت که بهترین بروکر فارکس که که ریبیت‌های بالایی را به بازاریاب‌های خود می‌پردازد، اپوفایننس است؛ اما چرا از نظر ما این بروکر، ارزش اعتمادکردن را دارد؟ بگذارید دلایل‌مان را توضیح دهیم.

  • اپوفایننس یک بروکر رگوله است. می‌توانید رگوله FSA این مجموعه را بررسی کنید؛
  • این بروکر با ارائه اسپردهای رقابتی، بهترین شرایط را برای ترید ایجاد می‌کند؛
  • وب‌سایت اپوفایننس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؛
  • پشتیبان‌های این بروکر، خدمات خود را به زبان فارسی ارائه می‌دهند؛
  • این بروکر از پیشرفت‌ها استقبال می‌کند. افتتاح اولین دفتر بروکر در متاورس، نمونه‌ای از همین ماجرا است؛
  • اپوفایننس، پلتفرم‌های معاملاتی متنوعی را برای راحتی کار تریدرها ارائه می‌دهد؛
  • با ارائه سه سطح ریبیت برای بازاریاب‌ها، امکان به‌دست‌آوردن درآمد دلاری غیرفعال در این بروکر وجود دارد؛
  • پرداخت بالاترین سطح ریبیت؛
  • با وجود پلتفرم اختصاصی سوشیال‌تریدینگ این بروکر، می‌توانید امکان کپی معامله‌های افراد حرفه‌ای را به‌دست آورید و به کپی ترید طلا و ... بپردازید؛
  • پشتیبانی از روش‌های متنوع واریز.

ریبیت و ترید را در کنار هم جدی بگیرید

این بسیار عالی است که بخواهید با استفاده از دریافت ریبیت بروکر، درآمد غیرفعال داشته باشید و هزینه‌هایتان را مدیریت کنید؛ ولی از همه مهم‌تر این توانایی شما در ساخت یک استراتژی معاملاتی، تحلیل بازار و پیداکردن نقطه‌های ورود درست است که می‌تواند چندین برابر ریبیت‌هایی که بروکر به شما می‌پردازد را در اختیارتان بگذارد؛ بنابراین، به ریبیت فقط به‌اندازه یک شیرینی کوچک در کنار سودتان توجه کنید و تلاشتان را روی قضیه اصلی، یعنی انجام معامله‌های سودآور بگذارید.

 

برچسب ها : بروکر,فارکس,آموزش فارکس


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ewllv