پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 4999
تاریخ انتشار: 1400/08/15 12:27

کیش میزبان نمایشگاه آیفیکس ۲۰۲۱

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید‌پذیر در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی موسوم به ۲۰۲۱ IFEEX در نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار شد.

بخش نمایشگاهی رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی) عصر دوشنبه با حضور سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیرشورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گشایش یافت.

به گزارش برنا، این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش‌های مختلف است که ۱۲۵ شرکت سرمایه‌گذاری از جمله ۴۵ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور دارند.

بخش نمایشگاهی این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و از ۳ تا ۴ آبان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش و بخش همایشی نیز همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۴: ۳۰ در روزهای ۳ تا ۵ آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد. در بخش همایشی این رویداد برگزاری ۱۶ پنل تخصصی در زمینه‌های شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری، اقتصاد دانش‌بنیان و تامین مالی حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برنامه‌ریزی شده است.

هدف اصلی برگزاری این رویداد، جمع‌آوری اکوسیستم توسعه این حوزه شامل دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد به‌عنوان متولی، وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی کنار هم برای طرح مسائل، مشکلات، مزیت‌ها، فرصت‌ها و گام برداشتن در مسیر توسعه عنوان شد.

تامین مالی این بخش از دیگر اهداف برگزاری این رویداد بود که در این راستا، تفاهمنامه و اسناد همکاری بین شرکت‌های گوناگون خصوصی و دولتی، بانک و منابع مالی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به امضا رسید. دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌عنوان میزبان، منطقه آزاد کیش به‌عنوان هاب پشتیبانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به‌عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد چابهار به‌واسطه سواحل مکران و طرح‌های پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت‌های پیمانکاران و تولیدکنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله شرکت‌کنندگان این رویداد بودند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار و گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزارکنندگان پنل‌های تخصصی این رویداد بودند. در میان صنایع موجود در منطقه آزاد کیش، ۷۰ شرکت عملیاتی‌تخصصی خدمات فنی‌مهندسی در حوزه نفت و گاز در آن فعال است و به همین دلیل به‌عنوان هاب (مرکز) پشتیبانی نفت و گاز شناخته می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48rda2