جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 14399
تاریخ انتشار: 1401/01/23 01:02

لیزر موهای زائد زیر بغل: عوارض و تاثیر آن بر غدد لنفاوی + هزینه

وجود موهای زیر بغل، برای یک زن، هنگامی‌که می خواهد لباس مورد علاقه اش را بپوشد، بسیار آزاردهنده است. برخی از افراد می خواهند که موهای زیر بغل را برای همیشه از بین ببرند. این بسیار ناراحت کننده است هنگامیکه فردی در یک جمع باشد و ناگهان متوجه شود که فراموش کرده است که موهای زیربغل خود را بتراشد.

 

تصور کنید چه می شود اگر که دیگر نیازی به تراشیدن موهای زیر بغل خود نداشته باشید. تنها گزینه برای از بین بردن دائمی موهای زیر بغل، لیزر کردن موهای زیر بغل می باشد. این کار به شما آزادی می دهد که هر چه می خواهید بپوشید بدون اینکه نگران دیده شدن موهای ناخوشایند و بد منظره باشید.

اگر زیر بغل خود را بطور مکرر اصلاح می کنید و ناحیه تراشیده شده را صاف و صیقلی می نمائید، کشیدن تیغ باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود. لیزر موهای زائد زیر بغل بهترین ایده برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. لیزر موهای زیر بغل، یکی از رایج ترین عمل های لیزری است که در سراسر جهان استفاده می شود.

مزایای لیزر موهای زائد

اگر چه لیزر موهای زائد زیر بغل یکی از رایج ترین و بهترین ایده ها برای از بین بردن دائمی موهای زائد است، جراحان و متخصصان رفع موهای زائد نیز توصیه می کنند که از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده نمائید. از مزایا لیزر موهای زائد زیر بغل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

درستی و دقت

در عملیات لیزر موهای زائد زیر بغل، پزشک بر روی ناحیه ای که می خواهید موهای زائد آنرا بطور دائمی از بین ببرید کار می کند. در حالیکه پزشک لیزر را به سمت پوست شما نشانه می رود، بطور انتخابی، موهای زبر و تیره را هدف قرار می دهد در حالیکه به بقیه مناطق پوست که آن ناحیه را احاطه کرده است آسیبی وارد نمی شود. لیزر فقط ناحیه مورد نظر را هدف قرار می دهد و به پوست شما آسیبی نمی رساند.

قابل پیش بینی بودن

ممکن است پس از 4 تا 8 جلسه لیزر موهای زائد زیر بغل متوجه از بین رفتن دائمی موهای زائد خود شوید. شما می توانید با بیش از سه جلسه درمان موهای زائد، نتایج بهتری کسب کنید.

سرعت

هر پالس لیزر می تواند موهای زیادی را در یک زمان هدف قرار دهد در حالیکه کسری از ثانیه طول می کشد. لیزر می تواند ناحیه ای به اندازه یک چهارم را در هر ثانیه پوشش دهد و موها را از بین ببرد.

در بعضی موارد فرد می خواهد موهای ناحیه بالای لب را از بین ببرد که کمتر از یک دقیقه طول می کشد. در موارد دیگر که فرد می خواهد پشت و یا پاها و یا نواحی بزرگتر را از بین ببرد، ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

انتظارات در طول عمل لیزر موهای زائد زیر بغل

درست قبل از انجام لیزر موهای زائد، پزشک، موهایی را که می خواهید برای همیشه از بین ببرید را تا چند میلی متر کوتاه میکند. پس از آن پزشک دستگاه لیزر را با توجه به ضخامت، رنگ و محل قرار گرفتن موها تنظیم کرده و شروع به برداشتن موها با لیزر می نماید. در برخی موارد متخصص یا تکنسین لیزرموهای زائد زیر بغل، دستگاه را بر اساس رنگ پوست فرد تنظیم می کند.

هنگام استفاده از دستگاههای لیزر موهای زائد، پزشک و شما باید از عینک محافظ چشم استفاده کنید که نوع آن بستگی به میزان نور و منبع لیزر دارد. پزشک شما ممکن است از بعضی دستگاههای خنک کننده و یا ژل سرد، برای محافظت  از لایه های بیرونی پوست شما استفاده کند. دستگاههای خنک کننده و ژل های سرد برای لیزر موهای زائد زیر بغل، در اکثر موارد ضروری است. این دستگاه‌های خنک کننده و ژل سرد به نور لیزر در حالیکه به پوست شما نفوذ می کند کمک می نماید.

پس ازآن پزشک شما یک پالس نوری در ناحیه ای که لیزر درمانی در حال انجام است می فرستد. پالس نور به پزشک کمک می کند تا دستگاه لیزر را به بهترین صورت تنظیم کند و واکنش های نا مطلوب را بررسی نماید. چند دقیقه طول می کشد تا پزشک از نتیجه پالس نور مطمئن شود.

هنگامی که عمل لیزر موهای زائد کامل شد، پزشک برای شما لوسیون ها و کرم های ضد التهابی، کیسه یخ و آب سرد تجویز می کند تا هر گونه ناراحتی که ممکن است بعد از درمان با آن مواجه شوید را کاهش دهد. پزشک شما برنامه جلسه بعدی درمان لیزر موهای زائد شما را بعد از 5 تا 6 هفته از انجام آخرین درمان برنامه ریزی می کند. شما باید لیزر موهای زائد را آنقدر انجام دهید تا زمانیکه رشد موها متوقف شود.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر موهای زائد زیر بغل با استفاده از پالس های کوچک و پر حرارت نوری عمل می کند. لیزر ممکن است بلافاصله پس از عمل، عوارض جانبی موقتی ایجاد کند. تحریک پوست و تغییرات رنگدانه، یکی از شایع ترین عوارض جانبی آن هستند. در  ادامه به بررسی برخی از مهم ترین عوارض موهای زائد زیر بغل می پردازیم:

قرمزی و تحریک

حذف موهای زائد از طریق لیزر می تواند باعث تحریک موقت پوست شود. همچنین ممکن است موجب قرمزی و تورم خفیف در ناحیه تحت درمان شود. با اینحال این اثرات جزئی هستند. آنها اغلب همان اثراتی هستند که ممکن است بعد از سایر انواع روشهای حذف مو انجام داده اید مانند اپیلاسیون داشته باشید.

متخصص پوست ممکن است قبل از عمل، از بی حسی موضعی استفاده کند تا این اثرات را به حداقل برساند. سوزش کلی محل، باید ظرف چند ساعت بعد از عمل از بین برود. سعی کنید از کیسه های یخ برای کمک به کاهش تورم و درد استفاده نمائید. اگر علائمی بیشتر از تحریک جزئی داشتید و یا اگر عوارض جانبی بدتر شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

تغییر رنگدانه های پوست

پس از لیزر درمانی ممکن است پوست شما کمی تیره تر و یا کمی روشن تر شود. اگر پوست روشنی دارید به احتمال زیاد لکه های تیره تری پس از لیزر موهای زائد خود خواهید داشت. عکس این موضوع درباره افرادی که پوست تیره دارند صادق است. آنها ممکن است لکه های روشن تری پس از عمل روی پوست خود داشته باشند. با اینحال مانند تحریک پوستی، این تغییرات موقتی هستند و دلیلی برای نگرانی نیست.

عوارض جانبی شدید نادر است.

به ندرت ممکن است لیزر موهای زائد زیر بغل منجر به عوارض جانبی شدیدتری شود. اگر از کیت های لیزر خانگی استفاده می کنید و یا اگر درمان را یک فرد آموزش دیده و فاقد گواهینامه انجام می دهد، احتمال خطر افزایش می یابد.

عوارض نادر لیزر موهای زائد عبارتند از :

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه درمان شده: گاهی اوقات این اثر با ریزش مو بعد از عمل اشتباه گرفته می شود.
  • تغییرات در بافت کلی پوست: اگر اخیراً برنزه شده اید، ممکن است در معرض خطر بیشتری باشید.
  • جای زخم: این عارضه در افرادی که جای زخمشان باقی می ماند، بیشتر دیده می شود.
  • تاول و پوسته پوسته شدن پوست: این عوارض ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، پس از عمل ایجاد شود.

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل به غدد لنفاوی آسیب می رساند؟

لیزر موهای زائد به غدد لنفاوی آسیب نمی رساند. غدد لنفاوی سیستم تصفیه بدن هستند و به پاکسازی سلول های ایمنی کمک می کنند. اگر التهاب قابل توجهی در ناحیه ای از بدن وجود داشته باشد، غدد لنفاوی در آن ناحیه ممکن است بزرگ شوند اما معمولاً با لیزر موهای زائد این اتفاق نمی افتد.

هزینه های لیزر موهای زائد زیر بغل

برخی از عوامل موثر بر هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل عبارتند از:

  • تعداد جلسات درمانی مورد نیاز
  • زمان مورد نیاز برای درمان
  • اندازه ناحیه ای که نیاز به درمان دارد.
  • آیا یک پزشک، یک تکنسین و یا شخص دیگری درمان را انجام می دهد.
  • نحوه انجام این عمل
  • کشور و یا شهری که این عمل در آنجا انجام می شود.

برای اطمینان بیشتر در مورد هزینه های لیزر موهای زائد با یک پزشک متخصص و مجرب مشورت کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/488eww