شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 93503
تاریخ انتشار: 1402/06/20 10:53

راهنمایی برای انتخاب بهتر در خرید آسانسور برای ساختمان

یکی از مسائل مهمی که پس از تکمیل احداث ساختمان برای مالکان و مدیران ساختمان ها ایجاد می شود، خرید آسانسور مناسب و ایمن است.

 

 

آسانسور

زیرا نمی توان آسانسورها را پس از نصب و راه اندازی، به راحتی از محل نصب خارج کرده و آن ها را تعویض کرد. همچنین این سیستم ها به دلیل ارتباط مستقیم با افراد، باید از ایمنی بالایی برخوردار باشند تا از وقوع حوادث جبران ناپذیر در آن ها جلوگیری شود. بنابراین باید پیش از خرید این دستگاه ها، دقت زیادی به عمل آورد و نکات مهمی را مورد توجه قرار داد. بنابراین ما در این مطلب به بررسی نکاتی پرداخته ایم که باید خریداران آسانسور پیش از خرید آسانسور به آن ها توجه کرده تا وسیله ای کارآمد و ایمن را خریداری کنند.

  • به نیازهای ساختمان و ترافیک کاربران توجه کنید

ساختمان های مختلف با توجه به تعداد افرادی که در آن ها ساکن بوده یا کار می کنند، به آسانسورهایی متفاوت نیاز دارند. ساختمان های بلند و برج ها در مقایسه با ساختمان های کوچک و کم ارتفاع به آسانسورهایی بزرگ با ظرفیت بالا نیاز دارند. همچنین ساختمان های بلند و چند طبقه، به بیش از یک آسانسور نیاز دارند که در این صورت باید پیش بینی های لازم انجام شود. پیش از خرید آسانسور باید محاسبه ای از ترافیک کاربران و ساعات اوج ترددها به انجام برسد تا طبق برآوردهای انجام شده، آسانسور مناسب انتخاب و خریداری شود.

  • میزان سرعت آسانسور را در نظر بگیرید

وقتی در حال بررسی آسانسورهای مختلف به منظور انتخاب یک مدل مناسب هستید، سرعت آن ها را مورد توجه قرار دهید. آسانسورها از لحاظ سرعت با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. در این صورت شما باید طبق ارتفاع ساختمان و ترافیک کاربران آسانسوری را انتخاب کنید که سرعت مناسبی داشته باشد. به این منظور، در ساختمان های بلند و مرتفع، نیاز به نصب آسانسورهایی وجود دارد که سرعت بالایی داشته باشند. اما در ساختمان های کم ارتفاع، آسانسورهایی با سرعت پایین، می توانند مناسب بوده و پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

  • به کیفیت قطعات و طول عمر آسانسور توجه کنید

آسانسورها همانند سایر سیستم های برقی از نظر کیفیت قطعات و طول عمر با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. قطعات تولیدی برخی از برندها به خصوص برندهای معتبر خارجی، کیفیت بسیار بالایی دارند و باعث می شوند که آسانسورها طول عمر بالایی داشته باشند. اما قطعاتی که برندهای متفرقه و کم تر شناخته شده تولید می کنند، چندان کیفیت بالایی ندارند. در این صورت پس از نصب چنین قطعاتی، طول عمر آسانسور نیز کاهش می یابد.

راهنمایی برای انتخاب بهتر در خرید آسانسور برای ساختمان

  • آسانسور را متناسب با نوع ساختمان انتخاب کنید

یکی از نکات مهمی که خریداران آسانسور باید به هنگام خرید به آن توجه کنند، انتخاب مدل آسانسور مطابق با نوع ساختمان است. ساختمان ها از نظر نوع کاربری، نما، دکوراسیون، ارتفاع و غیره با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. در این صورت شما باید طبق نوع ساختمان، مدل مناسب آسانسور را انتخاب کنید. برای مثال در ساختمان های تجاری و مسکونی که تعداد زیادی کاربر هر روز از آسانسور استفاده می کنند، خرید و نصب آسانسور لوکس چندان منطقی به نظر نمی رسد. اما برعکس در ساختمان ها یا هتل های بسیار مجلل نیاز به خرید و نصب آسانسور آسانسور لوکس یا لاکچری وجود دارد.

  • به ایمنی آسانسور و فاکتورهای مربوطه توجه کنید

آسانسورها با وجود آن که تردد آسان و سریع را برای کاربران در ساختمان ها به ارمغان می آورند، اما احتمال بروز سوانح نیز در صورت عدم رعایت مسائل ایمنی در آن ها وجود دارد. زیرا کاربران به هنگام استفاده، مستقیما با این دستگاه ها ارتباط دارند و بروز هر نوع حادثه ای در سیستم، متوجه کاربران نیز خواهد شد. در این صورت شما به هنگام انتخاب و خرید آسانسور مناسب، به مساله ایمنی آن ها توجه کرده و فاکتورهای مربوطه را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در این خصوص استفاده از مشاوره های تخصصی کارشناسان در خصوص مسائل ایمنی آسانسور می تواند بسیار مفید باشد.

  • شرکت سازنده و مجری آسانسور را مورد بررسی قرار دهید

آسانسورها و تجهیزات آن ها توسط شرکت های آسانسوری مختلفی، تولید و در محل پروژها نصب و راه اندازی می شوند. این شرکت ها از نظر سابقه، اعتبار، شناخته بودن، کیفیت محصولات و غیره با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. به این منظور اگر می خواهید آسانسوری مناسب برای ساختمان خود خریداری کنید، حتما شرکت شرکت سازنده و مجری آن را مورد بررسی قرار دهید. به این منظور لازم است شرکتی را برای خرید آسانسور و اجرای آن انتخاب کنید که نسبت به سایرین معتبرتر و شناخته شده تر باشد.

  • به گارانتی و خدمات پس از فروش آسانسور توجه کنید

آسانسورها همانند هر دستگاه دیگری به گارانتی و خدمات پس از فروش نیاز دارند. زیرا ممکن است پس از نصب و راه اندازی، به هر علتی، این سیستم ها دچار خرابی یا اختلال عملکرد شوند. در این صورت گارانتی و خدمات پس از فروش به کمک مشتریان می آید و با استفاده از آن، می توان قطعات سیستم را بدون پرداخت هزینه، تعمیر یا تعویض کرد. البته گارانتی و خدمات پس از فروش، مدت زمان مشخصی دارند و دائمی نیستند. در این خصوص شما وقتی آسانسور خاصی را برای خرید مد نظر دارید، نوع گارانتی و خدمات پس از فروش آن را مورد بررسی قرار دهید. 

  • به قیمت آسانسور و میزان بودجه خود توجه کنید

آسانسورها در بازار با قیمت های متفاوتی توسط سازندگان عرضه می شوند. عواملی از قبیل برند سازنده، کیفیت و طول عمر قطعات، خارجی یا داخلی بودن قطعات، ابعاد و تعداد ایستگاه های آسانسور، مدل و نوع کاربری آسانسور، نوع سیستم محرکه، سرعت و غیره، قیمت آسانسورها را در بازار تعیین می کنند. به این منظور شما باید طبق بودجه ای که برای خرید آسانسور در اختیار دارید، سیستم های مختلف را بررسی کرده و مناسب ترین آن ها را از نظر قیمت انتخاب کنید. البته باید بودجه ای که صرف خرید آسانسور می کنید، با نوع ساختمان و کاربری آن نیز تناسب داشته باشد.

شرکت اوکسین لیفت، برندی معتبر در صنعت آسانسور

شرکت اوکسین لیفت، برندی معتبر در صنعت آسانسور

در میان شرکت های آسانسوری، شرکت اوکسین لیفت از نظر تنوع و کیفیت تولیدات، جایگاه خاصی دارد. زیرا این شرکت تلاش می کند تا با بهره گیری از فناوری های روز و استفاده از قطعات باکیفیت، آسانسورهایی تولید کند که در عین کیفیت بالا، کارایی مطلوبی نیز داشته باشند. شرکت آسانسوری اوکسین لیفت با تولید آسانسورهای مختلف با کاربری های متفاوت سعی می کند تا نیازهای متنوع مشتریان را پاسخ دهد. اگر برای خرید آسانسوری مناسب برای ساختمان خود، شرکت اوکسین را انتخاب کنید، از نظر کیفیت و کارایی محصولات آسوده خاطر خواهید بود. همچنین در زمینه خرید آسانسور می توانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان این شرکت نیز بهره مند شوید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/485oaw