جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 91596
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/05/17 08:00

انواع ساندویچ پانل | شرکت کیان پانل

به دنیایی از ساختمان‌های مدرن و باکیفیت خوش آمدید! جایی که ساندویچ پانل کیان به‌عنوان راهکاری منحصربه‌فرد در صنعت ساختمان شناخته می‌شود. اگر شما هم در جستجوی یک محصول بی‌نظیر و قدرتمند برای ساختمان خود هستید، با ما همراه شوید تا بهترین راه‌حل را برای شما معرفی کنیم.
انواع ساندویچ پانل | شرکت کیان پانل

در ابتدا به یک توضیح مختصر درباره چیستی ساندویچ پانل اکتفا می‌کنیم. ساندویچ پانل از جمله مصالح ساختمانی پیش‌ساخته است که برای ساخت انواع سازه پیش‌ساخته مانند سوله، کانکس، کلین روم، سردخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. ساندویچ پانل یک ساختار سه‌لایه، سبک و یکپارچه دارد که به‌صورت پیش‌ساخته در کارخانه طراحی و تولید می‌شود.  ساندویچ پانل ترکیبی از دولایه فلز  به همراه یک‌لایه فوم عایق است که به شما امکان می‌دهد ساختمانی با عملکرد برتر و طراحی زیبا را تجربه کنید. پنل‌ ساندویچی، عایقی کامل در برابر  گرما، سرما و صوت هستند. علاوه بر این در برابر زلزله و ضربه نیز مقاومت بسیار بالایی دارند.

با ساندویچ پانل کیان، می‌توانید بهره‌وری انرژی را بهبود بخشید و هزینه‌های انرژی خود را به طور قابل‌توجهی کاهش دهید. علاوه بر این، طراحی مدرن و انعطاف‌پذیری این پانل‌ها به شما امکان می‌دهد تا ساختمانی با اندازه و شکل دلخواه خود را ایجاد کنید و به آن ظاهری منحصربه‌فرد ببخشید.

تیم متخصص فنی و اجرای کیان پانل آماده ارائه خدمات، طراحی و اجرای پروژه‌های شما هستند. علاوه بر این مجموعه کیان پانل تأمین و تولید انواع ساندویچ پانل دیواری، سقفی و اکسسوری‌ها و ملزومات نصب ساندویچ پانل مانند ورق فلاشینگ، ورق آبرو، پیچ و فیتر را نیز بر عهده دارد.

با استفاده از ساندویچ پانل کیان، شما در مسیری به‌سوی ساخت یک سازه باکیفیت، اقتصادی، پایدار و زیبا قرار می‌گیرید. ساندویچ پانل‌ها به‌صورت کلی از مواد قابل‌بازیافت تشکیل می‌شوند، و در هنگام نصب و اجرا ضایعات و نخاله تولید نمی‌کنند که این مورد به حفظ محیط‌زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کنند.

انواع ساندویچ پانل کیان

ساندویچ پانل‌ها به‌صورت کلی در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی جهت پوشش دیوار و سقف انواع سازه طراحی و تولید می‌شوند. پوشش ورقی ساندویچ پانل‌ها در 3 نوع ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم موجود است. لایه فوم میانی ساندویچ پنل‌ها نیز در انواع مختلف فوم پلی اورتان، فوم پلی استایرن، فوم اکس پی اس و فوم پشم سنگ تولید می‌شود. باتوجه‌به نوع متریال به کار برده شده، از ساندویچ پانل‌ها برای کاربری‌های متفاوتی استفاده می‎‌شود.  در ادامه به مشخصات دو نوع اصلی ساندویچ پانل و دو نمونه از ساندویچ پانل‌های پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز اشاره خواهیم کرد.

ساندویچ پانل دیواری

ساختار ساندویچ پانل دیواری باتوجه‌به موقعیت قرارگیری در سازه نسبت به ساندویچ پانل سقفی تا حدودی متفاوت است. ساندویچ پانل‌های دیواری را عموماً به‌صورت صاف طراحی و تولید می‌کنند. ضخامت ورق به کار برده شده باتوجه‌به نوع کاربری، بین 0.4 تا 0.7 میلی‌متر خواهد بود. ضخامت کلی پانل نیز بین 3 الی 15 سانتی‌متر متغیر خواهد بود. لبه ساندویچ پانل‌های دیواری به‌صورت نر و مادگی در یکدیگر فرومی‌روند که دراین‌بین ساندویچ پانل‌ دیواری پیچ مخفی، علاوه بر زیبایی درزبندی و آب‌بندی مناسب‌تری دارد.

images_1691402159_64d0bfaf5aba3.jpg

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی به دلیل اینکه به‌صورت مستقیم در معرض ریزش برف‌وباران قرار  دارد به شکل گام دار طراحی و تولید می‌شود. وجود این برجستگی‌ها به جهت افزایش مقاومت خمشی ساندویچ پانل‌ها الزامی است. گام‌های ساندویچ پانل‌ها نیز در دو نوع ذوزنقه و شادولاین طراحی می‌شود. لبه ساندویچ پانل‌های سقفی،  قسمتی به شکل اورلپ دارد که این اورلپ بر روی ساندویچ پانل کناری می‌نشیند و سبب درزبندی و آب‌بندی پانل‌ها می‌شود. ساندویچ پانل‌های سقفی را معمولاً با ضخامت 4 الی 10 سانتی‌متر تولید می‌کنند.

images_1691402172_64d0bfbc0b8fd.jpg

ساندویچ پانل سردخانه

یکی از کاربردهای بسیار مهم ساندویچ پانل‌ها، ساخت سردخانه با ساندویچ پانل است. همان‌طور که می‌دانید سردخانه یک محیط تقریباً ایزوله است که در حفظ و نگهداری انواع مواد غذایی و دارویی نقش دارد. به همین دلیل بهترین متریال جهت ساخت این سازه‌ها، ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل به دلیل داشتن یک‌لایه فوم عایق، همانند یک سد در برابر ورود و خروج هوا و هدررفت انرژی برودتی در سردخانه عمل می‌کند.

معمولاً برای سردخانه‌های زیر صفر از ساندویچ پانل با ضخامت 10 الی 15 سانتی‌متر و برای سردخانه‌های بالای صفر از ساندویچ پانل با ضخامت 7 الی 15 سانتی‌متر استفاده می‌شود. علاوه بر این بهترین نوع متریال برای سردخانه‌ها، استفاده از فوم پلی اورتان به همراه ورق آلوزینک است؛ هرچند که از سایر متریال‌ها برای ساخت ساندویچ پانل سردخانه نیز استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل کلین روم

کلین روم یا اتاق تمیز یک محیط ایزوله و عاری‌ازمیکروب و ذرات خارجی است که در بسیاری از صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد. در کلین روم فعالیت‌‌ها و آزمایشات خاصی صورت می‌گیرد که وجود هر گونه آلودگی و میکروب سبب بروز خطا و اشکال در این امور می‌شود. ساندویچ پانل تنها گزینه مناسبی است که برای ساخت کلین روم از آن استفاده می‌کنند و دلیل آن هم درزبندی و اتصالات کامل ساندویچ پانل‌ها، عایق بودن این مصالح، قابلیت شستشو، وزن کم و سرعت در نصب و اجراست.

از کلین روم در صنایعی مانند صنایع غذایی، صنایع پزشکی، صنایع داروسازی، صنایع الکترونیک و... استفاده می‌شود. معمولاً برای طراحی ساندویچ پانل کلین روم بهترین نوع فوم یعنی فوم پلی اورتان به همراه ورق آلوزینک یا گالوانیزه استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که فضای کلین رون یک محیط مجزا در ساختمان‌های سرپوشیده است برای اجرای دیوار و سقف آن از ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌کنند چرا که در سقف این سازه در معرض شرایط نامساعد جوی قرار ندارد.

images_1691402204_64d0bfdccfd55.jpg

تولیدکنندگان معتبر ساندویچ پانل

طبیعتاً در زمینه تولید ساندویچ پانل تولیدکنندگان بسیاری وجود دارند. اما دراین‌بین شما به‌عنوان یک کارفرما یا سازنده باید تولیدکنندگان با سابقه‌ای را انتخاب کنید که از متریال باکیفیت و خط تولید پیشرفته و به‌روز استفاده می‌کنند. کیفیت متریال و  تجهیزاتی که در مسیر تولید ساندویچ پانل وجود دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این موارد در میزان چسبندگی فوم به ورق، کیفیت رنگ ساندویچ پانل، طراحی گام‌ها، لبه‌ها و اتصالات ساندویچ پانل تأثیرگذار است و درصورتی‌که محصول خریداری شده کیفیت قابل‌قبولی نداشته باشد قطعاً برای سازندگان خسارات مالی برجای خواهد گذاشت.

کیان پانل

کیان پانل یکی از تولیدکنندگان معتبری است که با داشتن 20 سال سابقه، تجربه و تخصص در زمینه تولید ساندویچ پانل محصولات خود را تولید می‌کند. رضایت مشتریان از ساندویچ پانل‌های کیان یکی از افتخارات این مجموعه محسوب می‌شود. کیان پانل از بهترین نوع متریال و ورق فولاد مبارکه برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند، علاوه بر این مجموعه کیان پانل پیشرفته‌ترین خط تولید ساندویچ پانل را در اختیار دارد. در صورت داشتن هر گونه سؤال و یا استعلام قیمت ساندویچ پانل می‌توانید به آدرس سایت کیان پانل kian-panel.com مراجعه نمایید و یا ازطریق شماره‌های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و ارائه خدمات و مشاوره‌های فنی به شما عزیزان هستند.

021-22267008

021-22267009

 

برچسب ها : ساندویچ پانل,ساندویچ پانل دیواری,ساندویچ پانل سقفی,ساندویچ پانل سردخانه,ساندویچ پانل کلین روم,قیمت ساندویچ پانل,خرید ساندویچ پانل,کیان پانل,سازه پیش ساخته,مصالح ساختمانی پیش ساخته,فوم ساندویچ پانل,ورق ساندویچ پانل


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45jkqx