سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
کد خبر: 18647
تاریخ انتشار: 1401/05/08 03:02

رایج ترین رویکردها برای سئو سایت چیست؟

سئو سایت دنیای وسیعی است که چندین استراتژی بازاریابی آنلاین، در یک کمپین متمرکز ترکیب می شوند تا به یک نتیجه مطلوب در رشد کسب و کار اینترنتی برسند.

رایج ترین رویکردها برای سئو سایت چیست؟

 

از تولید محتوای مداوم در بهینه‌سازی سایت گرفته تا فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی و خدمات لینک‌سازی خارجی، موفق‌ترین آنها شرکت‌هایی هستند که به تمام جنبه‌ها و راهکار های سئو توجه می‌کنند.

صد ها راه "اشتباه" برای انجام سئو وجود دارد، از جمله ارسال بک لینک های اسپم یا نوشتن محتوای پر از کلمات کلیدی، اما چیزی که بسیاری از کارفرماها نمی دانند این است که دقیقا به همان اندازه راه های "صحیح" برای انجام سئو سایت وجود دارد.

رایج ترین رویکردها برای سئو سایت چیست؟

سه رویکرد اصلی سئو سایت

اینجا یک نمای کلی مقدماتی است که بیشتر بیانیه ماموریت و مسیر فرایند انجام سئو سایت شخصی یا تجاری شما را نشان می دهد؛ این که چگونه می خواهید وب سایت خود را سئو کنید. برای کب اطلاعات بیشتر در مورد اهداف و فرآیند های سئو، مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید.

می توانیم سه رویکرد کلی برای سئو سایت در نظر داشته باشیم:

  • رویکرد تهاجمی
  • رویکرد رقابتی
  • رویکرد متمرکز بر کاربر

رویکرد تهاجمی؛ اقدامی پر سرعت و با ریسک بالا در سئو سایت

رویکرد تهاجمی عموماً توسط شرکت هایی استفاده می شود که به دنبال کسب رتبه های بالا در سریع ترین زمان ممکن هستند. گاهی اوقات، این استارت آپی است که سئو را انجام می دهد و به دنبال نتیجه گیری فوق العاده با بودجه کم است، و در برخی مواقع این یک شرکت معتبر است که برای اولین بار به دنبال ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ است.

در دنیای سئو این موارد پیش می آید که به علت سهل انگاری در شروع به موقع سئو سایت، می خواهند تمام فرایند را در مدت کوتاهی خلاصه کنند. البته که ریسک هدر رفتن سرمایه در چنین شرایطی بالا است. اما به هر حال ما باید آماده باشیم تا در شرایطی، به نتیجه گیری سریع دست پیدا کنیم و در اینجا چاره ایی جز رویکرد تهاجمی برای بهینه سازی سایت نداریم.

رویکرد تهاجمی در مورد گسترش و رشد سریع کسب و کار آنلاین است. این شامل ایجاد چندین بلاگ پست در سایت (حداقل هفته ایی 5 پست)، فعالیت شدید در شبکه های اجتماعی با حجم بالا و یک فرآیند ایجاد لینک های باکیفیت خارجی برای سایت است. مزیت کلیدی این امر ایندکس سریع صفحات، رشد سریع رتبه و افزایش قدرت دامنه است.

رویکرد تهاجمی دو نقطه ضعف دارد

اول اینکه هزینه بالایی دارد! مگر اینکه برنامه ریزی کنید همه کارها را خودتان انجام دهید. باید برای نوشتن و درج تمام پست های وبلاگ با کیفیت بالا و بررسی منابع مناسب برای لینک سازی زمان و هزینه بالایی اختصاص دهید.

دوم اینکه همانطور که پیش تر گفتیم، اگر کیفیت تولید خود را در اولویت قرار دهید، همچنان این واقعیت که رویکرد تهاجمی شما را در برابر خطاها و لغزش آسیب پذیر می کند، وجود دارد. اگر رویکرد تهاجمی را انتخاب می کنید، حتما احتیاط بیشتری کنید.

رویکرد رقابتی؛ رویکردی امن تر و کم هزینه تر در سئو وب سایت

رویکرد رقابتی ممکن است شبیه رویکرد تهاجمی در سئو به نظر برسد، اما می‌توان اقدامات سئو وب سایت را بر اساس رقابت کسب و کار مورد نظر خود بدون تسریع بالای انجام کار در نظر گرفت. معمولاً افرادی که این رویکرد را انتخاب می کنند:

  • یا در مورد استراتژی سئوی خود برنامه قطعی و مطمئنی ندارد که به آن سرعت دهند؛
  • یا اهداف خاصی در نظر ندارند؛
  • یا نسبت به اثربخشی سئو محتاط عمل می کنند؛
  • و یا ممکن است در حال بررسی بازار و رقبا جهت تدوین برنامه های سئو هستند.

در هر صورت، اگر برنامه ریزی کامل و تحلیل درستی از بازار داشته باشند، در فضای رقابتی دیجیتال می توانند به آرامی و اصولی رشد کرده و جایگاه پایدارتری داشته باشند.

به همین دلیل، در رویکرد رقابتی همه چیز در مورد استفاده از رزومه و سابقه فعالیت رقبای شما و به دست آوردن پتانسیل فعالیت در هر فرصتی است. این روند شامل نگاه کردن به وب سایت آنلاین رقبا، بخش صفحات و وبلاگ آنها و یافتن ایده های مناسب برای موضوعات خودتان است.

نقاط ضعف رویکرد رقابتی

از بسیاری جهات، این روش کارآمدترین رویکرد برای سئو سایت است. این به بودجه ای که یک رویکرد تهاجمی نیاز دارد، نیاز ندارد. با این حال، این رویکرد برای شکست دادن رقبا دارای اشکالاتی نیز می باشد.

  • اول، قرار دادن خود در راستای یک رقیب می‌تواند به درک عمومی از برند شما آسیب بزند و نتوانید ایده ای نوین و جذاب برای مخاطبان خود ارائه دهید.
  • دوم، شما زمان کمتری را صرف توسعه زیرساخت خود خواهید کرد، که باعث می‌شود بیشتر برای دست‌آوردهای کوتاه‌مدت آماده باشید تا پایداری بلندمدت. در نتیجه ارزش نهایی کمپین سئوی خود را کاهش می‌دهد.

رویکرد سئو متمرکز بر کاربر

رویکرد کاربر محور را می توان بدون هیچ دانش قبلی از سئو پیاده سازی کرد. شما همچنان باید نکاتی در بهینه سازی سایت انجام دهید، مانند اطمینان از مرتب بودن عناوین و محتوای صفحات. اما در بیشتر موارد، این رویکرد می تواند توسط هرکسی اجرا شود.

معمولاً برای شرکت‌هایی که علاقه‌مند به کسب رتبه‌های بالاتر هستند، در نظر گرفته می‌شود که نگران رسیدن به تعداد ترافیک بالا نیستند و رقیب مستقیم و تاثیرگذاری ندارند.

در عوض، این رویکرد برای کسب و کارهایی است که خواهان یک مسیر ثابت و بلند مدت برای رشد با حداقل ریسک و حداقل بودجه هستند.

نقاط ضعف رویکرد کاربر محور

بزرگترین ایراد این استراتژی این واقعیت است که اجرای صحیح آن به زمان و تعهد نیاز دارد. شما نتایج فوری رویکرد رقابتی یا مقیاس پذیری و رشد سریع رویکرد تهاجمی را نخواهید دید، اما همچنین مسیری بدون ریسک را برای رشد پایدار در درازمدت را انتخاب کرده اید.

بهترین روش برای سئو سایت کدام رویکرد است؟

بهترین رویکرد رویکردی است که بهترین نتیجه را برای رسیدن به اهداف شخص شما داشته باشد. اگر محدودیت بودجه ندارید و به دنبال افزایش سریع کسب و کار هستید، روش تهاجمی را انتخاب کنید. البته این رویکرد نیاز به تجربه و توانایی بالایی برای پیاده سازی با کمترین ریسک است.

با این حال، بهترین شرکت‌ها و برند های محبوب رویکرد قابل اعتماد و طولانی‌مدت متمرکز بر کاربر را انتخاب کرده اند. تا زمانی مخاطبان خود را پیدا کرده و آنها را برای رسیدن به محصولات یا خدمات راضی نگه دارید، یک رویکرد شکست ناپذیر خواهد بود.

در انتها اگر قصد استفاده از هر کدام از این سه رویکرد را دارید، آژانس سئو رنک1 (https://ranke1.com/)، با بهترین و حرفه ای ترین متخصصان آماده است با استفاده از قدرت سئو، درآمد کسب و کار شما را زیر و رو کند!


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3z9vvn