دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 20 May 2024
کد خبر: 20923
تاریخ انتشار: 1401/09/21 04:48

5 نکته مهم قبل از خرید کانتینر

خرید کانتینر می تواند برای هر فردی بسیار حساس و سخت باشد و این شرایط زمانی پیچیده می شود که شما بخواهید برای اولین بار کانتینری را خریداری کنید و اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید و این گونه تصمیم تان پیچیده خواهد شد.

خرید کانتینر می تواند برای هر فردی بسیار حساس و سخت باشد و این شرایط زمانی پیچیده می شود که شما بخواهید برای اولین بار کانتینری را خریداری کنید و اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید و این گونه تصمیم تان پیچیده خواهد شد. بهتر است قبل از خرید کانتینر تعریف دقیقی از آن به همراه انواع و مزیت های کانتینر را بدانید و با نکاتی که برای خرید کانتینر لازم هستند نیز آشنا باشید.

کانتینرها و ویژگی های آن

به زبانی ساده کانتینرها فضاهای بزرگ هستند که قابلیت بارگیری و حمل دارند. این باکس های فلزی بزرگ دارای امکانات متفاوت هستند و اگر میزان این تجهیزات و امکانات درون آنها پیشرفته و زیاد شود به عنوان یک کانکس معرفی می شوند. کانتینر ها می توانند بارهایی با حجم های زیاد را در هر نقطه جابجا کند و برای انتقال بار از این کشور به کشور دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی و ساخت کانتینرها به نوعی بوده که می توان برای حمل و نقل ایمن کالاها از آنها استفاده کرد و بدون اینکه دچار آسیب و ضرری شوند سالم به مقصد برسند. کانتینر ها در ابعاد، ساختار و... با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

نکات مهم در خرید کانتینر

1.      یکی از مواردی که در خرید کانتینر کمتر مورد توجه قرار می گیرد رنگ کانتینر می باشد اما کیفیت و رنگ کانتینر به شما در مراحل بعدی کمک می کند. رنگ کانتینر به منظور حفاظت از آن در برابر فرسایش و خوردگی نقش بسیار مهمی دارد و اگر میخواهید کانتینر را در منطقه های گرم یا در شرایطی با تابش نور مستقیم خورشید استفاده کنید بهتر است رنگ های روشن را انتخاب کنید و به دنبال آن فرآیند عایق بندی را راحت تر نمایید. توصیه می شود که به گونه ای کانتینر را نگهداری کنید تا رنگ آن دچار آسیبی نشود چرا که هیچ وقت نمی توانید با رنگ کردن کانتینر نتیجه ای مانند کیفیت رنگ اصلی به دست بیاورید.

2.      تایید اصالت کانتینر جزء اولین مراحل در زمان انتخاب یک کانتینر است. وقتی که شما کانتینری را خریداری می کنید باید بر روی آن به دنبال نوشته های برجسته در یک صفحه فلزی باشید که اطلاعات مختلفی از کانتینر نظیر کارخانه سازنده، ظرفیت، مدل ساخت و... در اختیار شما قرار می دهد.

3.      اگر کانتینری را که خریداری می کنید یک کانتینر نو می باشد باید حتماً آن را از شرکت های خریداری کنید که در ساخت کانتینر از مصالح با کیفیت و متریال های قابل قبول و استاندارد استفاده می کنند اما اگر به دنبال کانتینرهای دست دوم هستید قطعاً قیمت تمام شده برای شما کاهش خواهد داشت اما ممکن است طول عمر کمتری را داشته باشند و فرسودگی هایی نیز  در آنها وجود داشته باشد.

در چنین شرایطی اگر میزان این پوسیدگی ها کوچک است می توان برای تعمیر کانتینر اقدام کرد و آنها را برطرف نمود اما اگر این پوسیدگی ها اساسی هستند بهتر است از خریدتان پشیمان شوید و به سراغ کانتینر دیگری بروید. برش خوردن کانتینرها جزء مشکلات دیگری است که در برخی از آنها وجود دارد و ممکن است مالک قبلی برای بخشی از کانتینر این روش را انجام داده باشد و مجدداً برای فروش آن را جوش داده باشد اما نکته مهم اینجاست که این روش زمینه ای را برای ایجاد فرسودگی کانکس به وجود می آورد و اگر برش از سمت سقف باشد توصیه می شود اصلا این کانتینر را انتخاب نکنید.

4.      آب بندی بودن کانتینر را در زمان خرید به خوبی بررسی کنید؛ این مورد سبب می شود تا امکان ورود آب، باد، گرد و غبار و.... به درون کانتینر وجود نداشته باشد. اگر کانتینر دست دوم خریداری میکنید حتماً این مورد را بررسی کنید چرا که صدماتی که ممکن است که زمان استفاده از کانتینر به آن وارد شده باشد موجب کاهش آب بندی آنها شود اما اگر کانتینر صفر و نو میخرید که از شرکت ها و مجموعه های معتبر و شناخته شده ای نظیر پیشرو کانکس است این نکته به خوبی رعایت شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

راهکاری ساده و راحت برای تست آب بندی کانکس

یک تست عالی برای اطمینان از آب بندی کانتینر وجود دارد که به راحتی می‌توانید با انجام آن مطمئن شوید که آیا کانتینر از آب بندی عالی برخوردار است یا خیر؟

اول از هر چیزی به داخل کانتینر بروید و از کسی بخواهید تا پشت سر شما در را ببندد اگر کوچکترین روزنه ی نوری مشاهده کردید قطعات کانتینر آب بندی نیست. دوم اینکه شلنگ آبی را شخص بیرون از کانتینر بردارد و به سمت  آن بریزد و اگر هیچ رطوبتی وارد کانتینر نشده باشد قطعا آب بندی شده است.

5.      علاوه بر موارد گفته شده باید به اندازه کانتینر هم توجه کنید. کانتینر ها در اندازه های متفاوتی طراحی و تولید شده اند که به کانتینر های ۱۰ فوت، کانتینر ۲۰ فوت، کانتینر ۳۰ فوت و کانتینر ۴۰ فوت اختصاص دارد. شما باید بر حسب کارایی که از کانتینر دارید اندازه آن را انتخاب کنید.

بعد از آن کانتینر باید دارای سیستم تهویه هوا، سیستم گرمایشی و سیستم خنک کننده باشد. با روی کار آمدن کانتینرها امروزه در دنیای حمل و نقل بار تا حد بسیار زیادی با کاهش هزینه ها در بخش بسته بندی، بارگیری و تخلیه بار روبرو شده ایم.

انواع کانتینر

کانتینرها دارای انواع متفاوتی هستند و از لحاظ کاربری به کانتینر کالای خشک، کانتینر یخچالی، کانتینر پهلو باز، کانتینر روباز، کانتینر عایق‌بندی، کانتینر تهویه دار، کانتینر حرارتی، کانتینر مخزن دار، کانتینر تاشو و کانتینر مسطح طبقه بندی می شوند.

اگر به دنبال خرید کانتینر با بالاترین و بهترین کیفیت ها هستید کافیست به وب سایت پیشرو کانکس به نشانی اینترنتی https://pishroconex.com   مراجعه نمایید. این مجموعه بی نظیر در حوزه تولید و تامین انواع کانکس و کانتینر مشغول به فعالیت بوده و با سابقه کاری خود و تجربه هایی که در طول بیش از دو دهه فعالیتش به دست آورده، توانسته است رضایت مشتریان عزیز را کسب نماید و محصولاتی با کیفیت عالی در کنار قیمت های منصفانه عرضه نماید.

ارائه خدمات به شهرستانها، ارسال سریع کالا، برخورداری از مشاورین حرفه ای در کنار تضمین کیفیت و سلامت کالا موجب متمایز شدن این مجموعه با رقبا شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3z98j6