سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 20592
تاریخ انتشار: 1401/09/01 12:26

خرید و انتخاب بوستر پمپ

امروزه به دنبال افزایش جمعیت در شهرها تعداد آپارتمان‌ها و ساختمان‌‌های مسکونی و تجاری افزایش قابل‌توجهی داشته است.

 

امروزه به دنبال افزایش جمعیت در شهرها تعداد آپارتمان‌ها و ساختمان‌‌های مسکونی و تجاری افزایش قابل‌توجهی داشته است. از طرفی کاهش ذخایر آب مصرفی برای شهرها نیز مسئله دیگری بوده که خانوارها را برای تهیه آب مصرفی دچار مشکل کرده است؛ ازاین‌رو برای دستیابی راحت‌تر به آب، به‌خصوص در ساختمان‌های بلند، استفاده از تجهیزاتی چون پمپ آب و بوستر پمپ حیاتی به نظر می‌رسد. چنانچه برای تجهیز ساختمان محل کار و یا منزل خود نیاز به کلیه ابزارهای مرتبط با آن‌ها را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.


یک نمونه بوستر پمپ برای افزایش فشار آب

دستگاهی کاربردی به نام بوستر پمپ

به دستگاهی که فشار مایعات و سیالات را افزایش می‌دهد، بوستر پمپ تقویت‌کننده فشار می‌گویند. ممکن است از این دستگاه برای افزایش فشار در جریان مایعات و یا گازها استفاده کنند؛ اما به‌هرحال جزئیات مهم در خصوص کار با این دستگاه ارتباط بسیار تنگاتنگی با سیالات قابل‌استفاده دارد.

بوستر پمپ آب که تقویت‌کننده فشار آب در ساختمان‌های مسکونی و تجاری است، به‌عنوان یک واسطه بین منبع ذخیره آب و مصرف کننده ها مثل شیر فلکه ها عمل می‌کند و موجب سهولت در انتقال آب می‌شود. امروزه بسیاری از شرکت های سازنده بوستر پمپ در دنیا در حال تولید انبوه این محصول هستند.

کاربرد پمپ بوستر

پمپ تقویت‌کننده فشار آب علاوه بر کاربردش در تجهیزات تأمین آب در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، در صنعت نیز کاربرد فراوانی دارد. از جمله این کاربردها به فیلتراسیون، فرایند اسمز معکوس، تصفیه آب، تهویه مطبوع و تغذیه دیگ بخار می‌توان اشاره کرد. سایر کاربردهای بوستر پمپ در هر فرایند صنعتی خواهد بود که به فشار بالای سیالات نیازمند است تا بتواند به‌درستی عمل کند. از بارزترین و حیاتی‌ترین کاربردهای این وسیله استفاده در تجهیزات آتش‌نشانی است.

خوشبختانه شرکت تدابیر صنعت پمپ آوین توانسته است بهترین و باکیفیت‌ترین بوستر پمپ تقویت فشار در این زمینه را در بازار عرضه کند. همچنین این شرکت نمایندگی بزرگ‌ترین برند های بوستر پمپ  در دنیا را دریافت کرده و مفتخر است در ساخت بوستر پمپ های خود از برترین محصولات پنتاکس ایتالیا، گراندفوس دانمارک، ویلو آلمان، لوارا ایتالیا و سایر برندهای جهانی در این زمینه استفاده کند. برای تهیه تجهیزات انتقال آب موردنیاز خود کافی است با شرکت آوین پمپ تماس بگیرید و یا از طریق وب‌سایت آن خرید خود را با موفقیت انجام دهید.

 

 

استفاده از پمپ بوستر در صنعت

نحوه کارکرد بوستر پمپ

پمپ تقویت‌کننده، اصولاً با افزایش فشار آب به‌عنوان یک روش عالی برای افزایش جریان سیالات در سیستم‌ها کار می‌کند. بوستر پمپ آبرسانی با پروانه های چرخنده عمل می‌کند که این پروانه ها برای افزایش جریان آب در حال چرخش هستند.

بسیاری از شرکت های سازنده بوستر پمپ  در ساختار بسیاری از این پمپ‌های تقویتی، از پمپ‌های گریزازمرکز استفاده می‌کنند که آب را از منبع ذخیره آب دریافت کرده و سپس آب را توسط پروانه تک‌مرحله‌ای یا پروانه‌های چندمرحله‌ای برای افزایش فشار حرکت می‌دهند. سپس آب با فشار بالا از راه یک خروجی در تمامی مسیر، جریان پیدا می‌کند.

یک منحنی مصرف را در نظر بگیرید. هرچه میزان برداشت آب بیشتر باشد، فشار آب نیز کمتر خواهد شد. بوستر پمپ جریان کم آب را در تأسیسات تأمین آب ساختمان‌ها افزایش می‌دهد. ساختمانی که نمی‌تواند فشار کافی از منبع آب شهری دریافت کند باید با استفاده از تجهیزات تأمین آب فشار موردنیاز را تأمین کند.

این تجهیزات دقیقاً همان پمپ‌های تقویت‌کننده هستند که وجود آن‌ها در ساختمان‌های بلند مثل آپارتمان‌های شهری بزرگ و هتل‌های چندین طبقه لازم و ضروری محسوب می‌شود. به‌عنوان ‌مثال اگر در محفظه‌ای آب باران را جمع‌آوری کرده باشید، برای رساندن آب باران به فضای سبز داخل ساختمان و استفاده از آن به یک پمپ تقویت‌کننده نیاز دارید که آب را با توان مناسبی در ساختمان به جریان بیندازد.

چه‌طور یک پمپ بوستر مناسب انتخاب کنم؟

شرکت های سازنده بوستر پمپ این محصول را در انواع مختلفی تولید و روانه بازار کرده‌اند. در این قسمت به شما خواهیم گفت که کدام‌یک از انواع پمپ‌های تقویتی برای مصارف شما موردنیاز هستند. برخی از این پمپ‌ها تک‌مرحله‌ای نامیده می‌شوند. چنین پمپ‌هایی برای خانه‌ها و منازل کوچک استفاده قرار می‌گیرند و دارای فشار متوسطی هستند؛ اما اگر فشار مورد نیاز آب در حدی باشد که پمپ های تک مرحله ایی جوابگو نباشند بهتر است از پمپ‌های مناسب آن یعنی پمپ‌های تقویتی چندمرحله‌ای استفاده شود.

پمپاژ آب به پستی بلند ها و خانه‌های مستقر در ارتفاع و انتقال آب از طریق لوله‌های بسیار طولانی نمونه‌هایی از مواردی هستند که برای حل آن باید از پمپ‌های تقویت‌کننده چندمرحله‌ای استفاده کرد. واقعیت این است که انتخاب بوستر پمپ آب مناسب کمی مشکل به نظر می‌رسد. شما بایستی چندین عامل را در نظر بگیرید، تا بتوانید پمپ تقویتی مناسب خود را انتخاب کنید.

عواملی چون وضعیت لوله‌کشی ساختمان و یا سطح فشار موردنیاز برای برآورده کردن نیازهای افرادی که در ساختمان زندگی ‌می‌کنند، در انتخاب پمپ بوستر تعیین‌کننده هستند؛ اما نگران نباشید؛ چرا که شرکت تدابیر صنعت پمپ آوین به‌عنوان یکی از برترین شرکت های سازنده بوستر پمپ در انتخاب این ابزار ضروری به شما کمک خواهد کرد. اطمینان داشته باشید کارشناسان خبره این شرکت بهترین بوستر پمپ های تقویت‌کننده را به شما معرفی خواهند کرد تا ضمن برطرف‌کردن نیازهای شما، تجربه‌ای لذت‌‎بخش از خرید داشته باشید.

 

خرید بوستر پمپ آب

همان‌طور که در طی مطالعه مطالب بالا دریافتید بوستر پمپ آب وسیله‌ای است که نقش مهمی در تقویت فشار آب دارد و جریان کافی به خروجی لوله‌های آب خانگی را تأمین می‌کند؛ ازاین‌رو هر صنعت و یا حرفه‌ای که نیاز به جریان مناسب آب و یا هرگونه مایعات داشته باشد نیازمند استفاده از این پمپ‌های تقویتی است.

خرید پمپ بوستر نیازمند بررسی بسیاری از عوامل موجود در ساختمان‌ها و مسیر لوله‌کشی آب است. اگر نمی‌دانید چه مدل پمپ تقویت‌کننده‌ای را باید برای مصرف خود تهیه‌ کنید، بهتر است از متخصصان این زمینه کمک بگیرید تا هم در خرید و هم نصب آن به شما کمک کنند. فراموش نکنید بوسترپمپ به‌عنوان یک جزء صنعتی باید از فروشندگان معتبری چون آوین پمپ تهیه شود که هم خود سازنده چنین محصولاتی است و هم نمایندگی انواع پمپ های خارجی مرغوب در بازار به شمار می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wony6