دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 94944
نویسنده: سهیل مافی
تاریخ انتشار: 1402/07/17 10:09
گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

همه چیز علیه استقلال بود / تیرشان به سنگ خورد

محمد نوری؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: همه عوامل دست به دست هم داده بودند که استقلال نتیجه نگیرد اما خوشبختانه تیرشان به سنگ خورد. دست های پشت پرده سال هاست که قصد زمین زدن استقلال را دارند اما این کارها نتیجه‌ای برای آن ها ندارند. مافیای فوتبال به دنبال نابودی استقلال است و این مطلب را همه می‌دانند.
همه چیز علیه استقلال بود / تیرشان به سنگ خورد

پس از یک وقفه نسبتا طولانی، لیگ برتر فوتبال کشور از سر گرفته شد. استقلال در بازگشت به لیگ، مهمان تیم مس رفسنجان بود که در پایان با نتیجه یک بر صفر موفق به شکست حریف شد.

این بازی حواشی زیادی در پی داشت که برای بررسی آن و همچنین تحلیل عملکرد آبی های پایتخت، گفت و گویی با محمد نوری، پیشکسوت باشگاه استقلال انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

نوری-استقلال

این ۳ امتیاز شیرین‌تر از عسل بود

محمد نوری درباره پیروزی خارج از خانه استقلال برابر مس رفسنجان گفت: با توجه به شرایط موجود و وقفه طولانی مدت، بازی خوبی را از استقلال شاهد بودیم. بازیکنان از لحاظ بدنی آمادگی کامل نداشتند و حواشی اخیر هم تمرکز کافی را از آن ها گرفته بود. استقلال وضع موجود را به خوبی مدیریت کرد و بازیکنان برای کسب پیروزی، تمام توان خود را گذاشتند. کسب ۳ امتیاز این بازی مهم ترین مسئله بود که خوشبختانه حاصل شد. جمع آوری امتیازات ابتدایی سختی های خاص خودش را دارد و استقلال در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

او در خصوص شرایط مس رفسنجان بیان کرد: پیش از بازی نیز به دشواری این مسابقه و قدرت تیم مس اشاره کرده بودم. مس در خانه تیم قدرتمندی است و در فصل گذشته نیز این مورد را اثبات کرده بود. آن‌ها خط دفاعی خوبی دارند و به سختی گل دریافت می کنند اما استقلال با خلق موقعیت های خوب، درنهایت موفق به گلزنی شد. ۳ امتیاز این دیدار برای ما شیرین‌تر از عسل بود و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.

نکونام-الهامی

مزیت مهم جواد نکونام

نوری در ارتباط با سیستم سه دفاعه استقلال در این مصاف اظهار کرد: امتیاز مثبت جواد نکونام اعتماد کافی به بازیکنان و ایجاد ثبات لازم در ترکیب است. نکونام با هوشمندی مثال زدنی، زیاد دست به ترکیب خود نمی زند و اسکواد خود را دستخوش تغییرات فراوان نمی کند. مربیان ایرانی سابق، ترکیب را مدام تغییر می دادند و خیلی به ثبات اعتقاد نداشتند ولی نکونام به اصول خود باور دارد.

وی ادامه داد: خط دفاعی استقلال عملکرد خوبی در رفسنجان داشت و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. استقلال تا به اینجای فصل تنها یک گل دریافت کرده و از این حیث عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را یدک می کشد. امیدوارم این عملکرد مثبت و استحکام موجود ادامه دار باشد. تیمی که خط دفاعی خوبی داشته باشد و به سختی گل دریافت کند، بالاترین شانس را برای قهرمانی دارد.

بلانکو-استقلال

بلانکو می‌تواند قدرت استقلال را مضاعف کند

کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد ایمان سلیمی در استقلال عنوان کرد: سلیمی در این بازی نمایش فوق العاده ای در خطر دفاع داشت و ارزش های خود را به اثبات رساند. درصورت ادامه این روند می توان از او به عنوان یک خرید موفق و هوشمندانه یاد کرد. سیستم در نظر گرفته شده توسط کادرفنی، براساس ابزار موجود و همچنین شرایط تیم های مقابل است و از این جهت نکونام بسیار حساب شده عمل می کند. این عدم تغییر زیاد در ترکیب، شیوه جواد است که در تیم های سابق خود نیز چنین رویه ای را در پیش می گرفت.

نوری در رابطه با وضعیت حمله استقلال و ضرورت حضور ثابت بلانکو در ترکیب به گسترش نیوز گفت: استقلال مهاجمان خوب وزحمتکشی در اختیار دارد اما ما به مهاجم شش دانگ تری نیاز داریم. آرمان، ارسلان و یامگا، همگی بازیکنان خوبی هستند اما استقلال هنوز قدرت تمام کنندگی خوبی ندارد. امیدوارم بلانکو بتواند مشکل گلزنی استقلال را حل کند و مثمرثمر ظاهر شود. حضور مهاجم چارچوب‌شناس در ترکیب از نان شب هم واجب تر است.

سعید-مهری

گوش شنوایی وجود ندارد

او در ارتباط با وضعیت داوری در این بازی توضیح داد: در مورد داوری از ابتدای فصل هم گلایه مند بودیم و نسبت به نحوه قضاوت ها مراتب اعتراض خود را نشان دادیم. متاسفانه در این زمینه گوش شنوایی وجود ندارد و صدای ما به جایی نمی رسد. کمیته داوران و سازمان لیگ به دلخواه خود هر کاری می کنند و در این میان حق استقلال مدام پایمال می شود. در این بازی نیز همه شاهد بودند که یک پنالتی واضح برای ما گرفته نشد و تمام سوت های پنجاه-پنجاه به نفع مس زده شد. اینکه این همه اشتباه داوری فقط به ضرر استقلال است، من را بیش از پیش متعجب می کند. از ابتدای فصل تا به امروز جلوی پای استقلال سنگ اندازی می کنند ولی مطمئن باشند که ما به راه خود با قدرت ادامه می دهیم.

استقلال-مس

مافیای فوتبال به دنبال نابودی استقلال است

پیشکوست باشگاه استقلال درباره مسئله میزبانی مطرح کرد: برای فوتبال ما وجود چنین شرایطی زشت است. تا یک ساعت پیش از بازی، حضور هواداران در ورزشگاه قطعی نشده بود و این قبیل اتفاقات فقط درفوتبال ایران رخ می دهد. آقای تاج و اشخاص حاضر در سازمان لیگ باید در این باره پاسخگو باشند. مشکلات موجود در فوتبال ایران به شوخی شبیه است و ظاهرا تمامی هم ندارد.

محمد نوری افزود: همه عوامل دست به دست هم داده بودند که استقلال نتیجه نگیرد اما خوشبختانه تیرشان به سنگ خورد. دست های پشت پرده سال هاست که قصد زمین زدن استقلال را دارند اما این کارها نتیجه ای برای آن ها ندارند. مافیای فوتبال به دنبال نابودی استقلال است و این مطلب را همه می دانند.

وی در پایان اضافه کرد: برخی افراد با حسادت مشخصی در پی ایجاد حاشیه برای استقلال هستند. از بردهای اقتصادی سخن به میان می آورند، گویی که تیم محبوب خودشان در هر بازی با اختلاف چهار-پنج گل به برتری می رسد. پس از این وقفه و در خانه حریف، چه توقعی از استقلال بود؟ کسب ۳ امتیاز مهم بود که خوشبختانه حاصل شد.

منبع:گسترش نیوز


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3w8vv6