یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 92392
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/05/30 06:13

کاربردهای میلگرد ۱۰ در صنعت ساختمان سازی

از پرکاربردترین میلگردهای موجود در بازار باید به سایز ۱۰ آن اشاره کرد که در بخش‌های مختلف از یک ساختمان استفاده می‌شود.
آشنایی کلی با میلگرد ۱۰

از پرکاربردترین میلگردهای موجود در بازار باید به سایز ۱۰ آن اشاره کرد که در بخش‌های مختلف از یک ساختمان استفاده می‌شود. میلگرد ۱۰ به خاطر پرطرفدار بودنش توسط کارخانه‌های زیادی تولید و پخش می‌شود و بنابراین باید حواستان باید محصولی را تهیه کنید که در عین کیفیت بالا، قیمت به صرفه و مناسبی داشته باشد.

در سایت آهن کیتا اطلاعات فراوانی در مورد میلگرد ۱۰ و کارخانه‌هایی که دست به ساخت آن زده‌اند، درج شده است. ضمن این که شیوه خرید هر یک به کاربران ارائه شده است تا خیلی سریع برای عملیات ساخت سازه‌هایشان به آن‌ها دسترسی داشته باشند. با این حال، بد نیست به شرح برخی اطلاعات مانند ویژگی‌ها و کاربردهای و قیمت میلگرد ۱۰ بپردازیم تا ببینید آیا مناسب کار ساختمان‌سازی شما خواهد بود یا خیر.

آشنایی کلی با میلگرد ۱۰

پیش از هر چیز بهتر است به صورت کلی با میلگرد ۱۰ آشنا شویم تا ببینیم چیست و چه خصوصیاتی دارد. این محصول با ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، این روزها در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که استفاده از این میلگردها در آینده افزایش چشمگیری پیدا کند. از میلگرد ۱۰ به عنوان یکی از دلایل اصلی مقاوم‌ساز بتن‌ها یاد می‌شود تا استحکام ساختمان‌ها حتی در دراز مدت حفظ شود.

 

یکی از ویژگی‌های میلگرد ۱۰، مقاومت کششی فراوان آن است؛ این در حالی است که بسیاری از میلگردها با سایزهای دیگر شاید این ویژگی را در خود نداشته باشند که به هر شکل کاربردهای دیگری دارند. در هنگام ساخت این میلگرد باید به مواد تشکیل دهنده آن دقت فراوانی داشت تا احتمال خطا و کیفیت پایین آن کمتر شود.

انواع میلگرد شماره ۱۰

خود میلگردهای شماره ده به لحاظ ظاهر و موارد دیگر، مدل‌هایی دارند که در زمان خرید باید به آن‌ها توجه داشت. این میلگرد به صورت کل از نظر ظاهری دو نوع آجدار و ساده را شامل می‌شوند که در مورد هر یک توضیح خواهیم داد.

میلگرد ۱۰ ساده

خود میلگردهای شماره ۱۰ ساده در دو مدل شاخه‌ای و کلافی در بازار مشاهده می‌شوند. هر یک از این میلگردها گریدبندی‌های متفاوتی نسبت به هم دارند. برای نمونه میلگردهای کلافی بیشتر به صورت‌های A2 و A2 ساخته می‌شوند. البته ممکن است آن‌ها را با گرید A3 هم پیدا کنید که چندان رایج و پرکاربرد نیست.

میلگرد ۱۰ آجدار

در سوی دیگر میلگرد ۱۰ آجدار را داریم که در هر چهار گرید اصلی دنیای میلگردها یعنی A1، A2، A3 و A4 به چشم می‌خورند. اگر بخواهیم از گرید A1 آغاز کنیم، باید گفت از فولاد نرم تولید می‌شوند و در آج آن ۲۴ درصد کربن به کار می‌رود که همه این اعداد تقریبی هستند. مقاومت کششی این دسته از میلگردهای ۱۰ پایین‌تر از گریدهای دیگر است.

 

میلگرد شماره ۱۰ با گرید A2 از دیگر مدل‌های پرکاربرد است که آن را به صورت نیمه خشک در می‌آورند. مقاومت کششی آن اگر چه آن قدرها هم بالا نیست، اما نسبت به مورد قبلی در وضعیت بهتری قرار دارد. نوع A3 آن که این روزها به نوعی بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان‌سازی دارد، در سازه‌های بتنی و مقاوم‌سازی آن بیشتر استفاده می‌شود.

البته مقاومت در گرید A4 مربوط به میلگرد ۱۰ از تمام این موارد بالاتر است و مقاوم‌ترین میلگرد در این سایز را شامل می‌شود. بنابراین از آن برای مصارف خاصی استفاده می‌شود. با دنیایی از اطلاعات پیرامون میلگردها، حتما باید دانش خود در این زمینه را افزایش داده و سپس سر وقت خریدشان بروید. سایت‌هایی مانند آهن کیتا با مقالات آموزشی خود، شما را در این خصوص و نیز قیمت میلگرد ۱۰ راهنمایی خواهند کرد.

در میلگرد ۱۰ از چه موادی استفاده می‌شود؟

در ساخت محصولات فولادی و آهنی مانند میلگردها و به ویژه با سایز ۱۰ آن که در این مطلب از آن صحبت می‌کنیم، باید دقت ویژه‌ای شود. مواد تشکیل دهنده‌ای که هر کدام از مدل‌های این مصالح به کار می‌رود، باید دقیق و به اندازه باشد تا از بروز هر گونه خطا جلوگیری شود. درست مانند بسیاری از میلگردهای دیگر، آهن، کربن، فسفر، گوگرد و منگنز از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده هستند.

تنها تفاوت در درصد هر یک از این مواد به همراه برخی مواد جزئی‌تر است که تفاوت‌ها را میان میلگردها تعیین می‌کند. برای مثال، بدیهی است که با به کار بردن بیشتر این مواد، میلگردهایی با سایزهای بزرگ‌تر خواهیم داشت. همین باعث می‌شود قیمت این میلگرد با قیمت میلگرد ۸ تفاوت‌هایی داشته باشد. میلگرد ۱۰ به گونه‌ای ساخته می‌شود که انعطاف‌پذیری نسبتا خوبی را برای مشتریان داشته باشد. مقاومت حرارتی این محصولات هم تا حدی بالا بوده و از ویژگی‌های جالب دیگری به شمار می‌رود که سبب کاربردهای گوناگون شده است.

کاربردهای میلگرد ۱۰

جدا از ساختمان‌سازی که بحث مفصلی دارد، از کاربردهای میلگرد ۱۰ می‌توان به ساخت پیج، میخ و مهره‌های مختلف اشاره داشت. به وجود آوردن مفتول‌ها را هم تا حد زیادی باید مدیون همین میلگردها بدانیم. از نوع بدون آج میلگرد شماره ۱۰ در ساخت خاموت‌ها بهره برده می‌شود و این هم کاربرد مهم دیگری است.

میلگردهای شماره ۱۰ ساده معمولا وزن سبک‌تری دارند و در رابیتس‌بندی ساختمان‌ها سر وقت آن می‌روند. برای ایمن کردن ساختمان‌ها و درب‌ها، یکی از راهکارها استفاده از حفاظ است و میلگرد شماره ۱۰ در این جا هم به کمک انسان‌ها آمده است. استفاده از این میلگرد در بتن‌سازی و فونداسیون ساختمان‌های معمولی نیز کارآمد است.

دستیابی به یکی از بهترین میلگردها؛ خرید میلگرد ۱۰

علاوه‌بر مشاهده و کسب اطلاعات فراوان از میلگردها و دیگر مصالح ساختمانی در سایت آهن کیتا، امکان برقراری تماس و ثبت سفارش میلگرد ۱۰ نیز برایتان وجود دارد. تفاوتی ندارد از کدام برند و کارخانه، میلگرد شماره ۱۰ می‌خواهید؛ تنها کافی است این سفارش را به شرکت آهن کیتا بسپارید تا خیلی سریع به درب منزل یا هر جایی که مایل هستید، آورده شود.

تیم آهن کیتا برای ارائه مشاوره‌ها به صورت تمام وقت به مشتریان خود نیز آماده است. تمام میلگردهای این شرکت شامل میلگرد ۱۰ استاندارد و اصل هستند و مشتریان تردیدی در این خصوص ندارند. این مصالح در بسته‌بندی‌های مخصوص تقدیم افراد می‌شود و از آن زمان، ساختمان‌سازی برایشان جذاب‌تر خواهد بود.

منبع: سانا

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3w8rwr