یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 9044
تاریخ انتشار: 1400/10/04 23:00

قرارداد ۷ هزار میلیادر تومانی «فملی» با قرارگاه خاتم

شرکت ملی مس ایران در آذر امسال موفق به فروش ۷,۲۸۵ میلیارد تومان محصول شده است که نسبت به ماه گذشته کاهش ۳ درصدی داشته است.

میانگین فروش ماهانه این شرکت تا پایان آذر ماه مبلغ ۶,۱۳۲ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه  ۱۹ درصد بیشتر شده و  مجموع فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ ۵۵,۱۸۸ میلیارد تومان بوده است. این شرکت در آذر امسال موفق به فروش ۱۹۱,۶۲۱ تن محصول شده که نسبت به ماه گذشته کاهش ۱۹ درصدی داشته است.

شرکت ملی مس ایران در سال گذشته به طور متوسط ۳,۵۰۰ میلیارد فروش داشت. این شرکت در فصل اول و دوم امسال فروش هر ماه به طور متوسط ۴,۵۰۰ و ۷,۱۰۰ میلیارد را به ثبت رساند و در ادامه پاییز امسال فروش های ۵,۵۰۰ ، ۷,۵۰۰ و ۷,۳۰۰ میلیاردی را ثبت کرد. مقدار تولید کاتد و مفتول این شرکت به صورت متوسط در سال ۹۹ در هر ماه ۲۴ هزار تن بود. شرکت ملی مس ایران در فصل اول و دوم تولید کاتد به میزان ۲۵ و ۲۳ هزار تن داشت که در سه ماه اخیر به حدود ۲۴ هزار تن رسید.

 مقدار فـروش کاتد و مفتول در سال گذشته به طور متوسط ۲۲,۷۰۰ تن و فروش های سال جاری در شش ماهه به طور متوسط ۲۳,۵۰۰ تن بوده که در پاییز برابر ۲۱، ۲۸ و ۲۸ هزار تن شده است.

متوسط نرخ کاتد در ۶ ماهه سال گذشته، ۹۷ هزار تومان بوده و در نیمه دوم برابر ۱۸۰ هزار تومان ثبت شده و در نیمه ابتدای سال جاری ۲۲۰ هزار تومان گزارش شده و مهر و آبان ۲۲۰ و ۲۴۰ هزار تومان و آذر ماه نیز در حدود آبان ماه است.

انعقاد قراردادی مهم با قرارگاه خاتم

فملی در آذرماه امسال از انعقاد قراردادی مهم با قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیا نیز خبر داد. بر اساس این قرارداد قرارگاه خاتم الانبیا طرح تولید کاتد مجتمع مس آذربایجان را به صورت EPC برعهده خواهد گرفت.

ارزش این قرارداد بیش از ۷ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان است و بناست بر اساس پیشرفت فیزیکی و ارائه صورت وضعیت تسویه شود. در این قرارداد که از ششم مهر امسال اجرایی شده، قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیا، تولید کاتد مجتمع مس سونگون آذربایجان را بر عهده می گیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3w7rv2