جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 96174
تاریخ انتشار: 1402/08/07 07:36
ملی مس و بانک صادرات تفاهم نامه همکاری امضا کردند

توانمندی شرکت های دانش بنیان و پیمانکاری صنعت مس ارتقا می یابد

تفاهم نامه همکاری میان شرکت ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات امضا شد.
توانمندی شرکت های دانش بنیان و پیمانکاری صنعت مس ارتقا می یابد

به گزارش مس پرس، این تفاهم نامه عصر شنبه 6 آبان با حضور دکتر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و دکتر سیفی، مدیرعامل بانک صادرات به امضا رسید.

در مراسم امضای تفاهم نامه که با حضور دکتر هاتف، معاون مالی و اقتصادی شرکت مس و جمعی از معاونان و مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران، اعضای هیات مدیره و معاونان بانک صادرات برگزار شد، مقرر شد همکاری های بین این دو نهاد با هدف گسترش تعاملات مالی و اقتصادی انجام شود.

بر اساس این گزارش، دکتر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی مس در این مراسم با اشاره به اهمیت تامین مالی پروژه‌های توسعه صنعت مس و سرمایه در گردش شرکت های پیمانکاری شرکت مس بر ضرورت حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان و پذیرش رکن ضامن جهت انتشار اوراق صکوک مرابحه برای شرکت و شرکت های زیرمجموعه تاکید کرد و گفت: هدف و رویکرد کنونی ما، افزایش توانایی شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت مس کشور است. 

وی ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک تعاملات شرکت ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات افزایش یابد و در حوزه‌های کارگزاری، تامین سرمایه، بیمه و لیزینگ شاهد افزایش همکاری‌های شرکت ملی مس و بانک صادرات باشیم.

همچنین دکتر سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت مس گفت: امید است به عنوان شریک تجاری خوب و همراهی با شرکت مس بتوانیم در آینده نزدیک در جهت پیشرفت این صنعت و صنایع وابسته به آن کمک بسزایی داشته باشیم.

به گزارش مس پرس، اعطای تسهیلات /ایجاد تعهدات ریالی اعتباری به مبلغ 210 هزار میلیارد ریال و 100 میلیون دلار از جمله مفاد تفاهم نامه مذکور است. همچنین 100 هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش برای پیمانکاران شرکت مس و مبلغ 10 هزار میلیارد ریال برای شرکت های دانش بنیان و در عین حال مبلغ 100 میلیون دلار تسهیلات ارزی به شرکت و شرکت های پیمانکاری از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27gerg