پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 19217
تاریخ انتشار: 1401/06/03 03:57

بهترین مرکز خرید سیم بکسل در تهران

اگر کمی به عقب بازگردیم به زمانی می‌رسیم که از طناب برای کارهای سنگین، حمل بار یا کشیدن بارهای سنگین در پروژه‌‌های مختلف استفاده می‌شد. شاید هزینه استفاده از طناب برای کارفرما پایین‌تر بود، اما معایب زیادی داشت که ازجمله آن‌ها می‌توان به پاره شدن و عدم تحمل وزن‌های بالا اشاره کرد. امروزه همه این مشکلات با خرید سیم بکسل برطرف می‌شوند.

اگر کمی به عقب بازگردیم به زمانی می‌رسیم که از طناب برای کارهای سنگین، حمل بار یا کشیدن بارهای سنگین در پروژه‌‌های مختلف استفاده می‌شد. شاید هزینه استفاده از طناب برای کارفرما پایین‌تر بود، اما معایب زیادی داشت که ازجمله آن‌ها می‌توان به پاره شدن و عدم تحمل وزن‌های بالا اشاره کرد. امروزه همه این مشکلات با خرید سیم بکسل برطرف می‌شوند.

برای اولین‌بار سال 1984 بود که یک مهندس معدن آلمانی توانست، سیم بکسل را تولید کند. از آن زمان به بعد، به‌مرور همه کارهایی که با استفاده از طناب انجام می‌شدند، توسط سیم بکسل به انجام رسیدند. قیمت سیم بکسل و ویژگی‌های مثبتی که دارد درواقع دلیل اصلی محبوبیت آن بودند.

سیم بکسل را بهتر بشناسید!

زنجیرهای فلزی با وزن‌های بسیار بالا و طناب‌های ضخیم پیش از معرفی سیم بکسل کارایی بسیار زیادی داشتند. امروزه خرید سیم بکسل ارزان جایگزین بسیار بهتری برای آن‌هاست و در هر پروژه صنعتی یا ساختمانی شاهد استفاده از آن هستیم.

نام دیگر سیم بکسل، همان طناب فولادی است. روند تولید طناب فولادی بسیار جالب و البته ساده است. همین موضوع هم باعث شده تا قیمت سیم بکسل برای استفاده‌ در پروژه‌های بزرگ، بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. طناب فولادی درواقع از دو بخش اصلی تشکیل شده که شامل مغزی و رشته سیم‌ها می‌شود.

همه ویژگی‌های فیزیکی خاص این طناب درواقع به دلیل ساختار ساده‌ آن است. مغزی در مرکز و رشته سیم‌ها به‌ دور آن پیچیده می‌شوند و به‌این‌ترتیب این طناب می‌تواند وزن‌های بسیار سنگین‌ را تحمل کند.

ویژگی‌های سیم بکسل

خرید سیم بکسل روکش‌ دار یا انواع دیگر آن می‌تواند برای هر پروژه‌ای مناسب باشد؛ چراکه هم استقامت و دوام زنجیر فولادی را دارد و هم انعطاف یک طناب معمولی را به کاربر ارائه می‌دهد. دقت کنید که این روزها خرید سیم بکسل بسیار رایج است و در این پروسه شاید در دام افراد سودجو بیفتید که محصولات بی‌کیفیت را با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند.

بهترین راه تشخیص سیم بکسل بی‌کیفیت هنگام خرید آن، این است که با ویژگی‌های یک طناب فولادی باکیفیت و قوی آشنا باشید. به‌طور خلاصه می‌توان گفت یک سیم بکسل خوب باید ویژگی‌هایی مانند استحکام، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر چرخش و خرد شدن و مقاومت در برابر ساییدگی، فرسودگی و زنگ‌زدگی را داشته باشد.

هنگام خرید سیم بکسل تنها کافی است همه این ویژگی‌ها را درباره محصول موردنظر بررسی کنید و در صورت عدم وجود آن‌ها، به سراغ محصول دیگری بروید. البته باید بدانید که تولید سیم بکسل باکیفیت در تمام دنیا استانداردهایی دارد و اگر محصول مورد نیاز خود را از برند شناخته‌شده‌ای خرید کنید؛ از ‌این‌ بابت خیالی آسوده خواهید داشت.

انواع سیم بکسل

کارایی این طناب‌های فولادی باعث بالا رفتن تقاضا برای آن شده است. از طرفی شرکت‌های تولیدکننده باید این محصول را برای استفاده در شرایط مختلف آماده می‌کردند. همین موضوع به‌مرور باعث شد تا شاهد معرفی انواع جدید از سیم بکسل باشیم که هر یک با توجه ‌به شرایط خاصی بهینه‌سازی شده‌اند. به‌‌طور کلی می‌توان این محصول را در 6 دسته متفاوت قرار داد:

  1. قالب‌ریزی شده

  2. مقاوم در برابر چرخش

  3. دارای رشته‌های فشرده

  4. پرشده با پلاستیک

  5. روکش‌دار (روکش از جنس پلاستیک)

  6. WRC

بافت‌های مختلف سیم‌بکسل

به‌طور کلی همه انواع سیم بکسل را با استفاده از 4 نوع بافت اصلی تولید می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • بافت استاندارد: سیم‌ها در این بافت ابعاد یکسانی داشته و کاربرد و انعطاف مناسبی دارند.

  • بافت فیلر: ازجمله سیم بکسل‌های با انعطاف بالا هستند.

  • بافت سیل: قطر مفتول داخلی در این بافت از مفتول خارجی کم‌تر است و مقاومت سایشی بالایی دارد.

  • وارینگتون: این نوع بافت، انعطاف و دوام بالاتری از بافت سیل دارد و البته کاربردهای آن هم متفاوت است.

انواع تاب سیم‌بکسل

سیم‌بکسل‌ها را می‌توان از نظر نوع چرخش رشته‌ها هم تقسیم‌بندی کرد که به شکل زیر خواهند بود:

  • سیم بکسل ترکیبی: در این نوع محصول جهت تاب رشته و کلاف مخالف یکدیگر هستند، درحالی‌که تاب کلاف به‌ دور رشته‌ها به‌صورت یک‌ در میان چپ و راست است.

  • سیم بکسل صلیبی: همانند نوع ترکیبی در این طناب فولادی هم‌ رشته‌ها و کلاف‌ها در جهت مخالف هم تابیده می‌شوند.

  • سیم بکسل یک طرفه: برخلاف دو نوع دیگر، سیم بکسل یک طرفه رشته‌ها و کلاف‌هایی دارد که در یک جهت تابانده شده‌اند.

انواع پیچ سیم‌بکسل

تقسیم‌بندی سیم بکسل با توجه ‌به نوع پیچ آن کار بسیار آسان‌تری خواهد بود؛ چراکه به‌طور کلی تنها دو نوع پیچ مختلف برای این طناب‌های فولادی می‌تواند استفاده شود.

  • پیچ معمولی: رشته‌ها به‌ دور مغزی پیچیده می‌شوند تا سیم بکسل تولید شود. در مورد پیچ معمولی باید بدانید که جهت پیچش سیم‌هایی که رشته‌ها را تشکیل می‌دهند، خلاف جهت پیچش خود رشته به‌ دور مغری خواهد بود.

  • پیچ لانگ: برخلاف پیچ معمولی در این روش سیم‌هایی که رشته‌ها را می‌سازند در جهت موافق با جهت پیچش رشته به‌ دور مغزی پیچیده می‌شوند.

هرکدام از این دو نوع، ویژگی‌های خاصی دارند که باعث تمایز در کارایی و برخی ویژگی‌های ظاهری شده است. برای مثال سیم بکسل با پیچ معمولی هیچ‌گاه دفرمه نمی‌شود و همواره ساختار خود را حفظ می‌کند درحالی‌که پیچ لانگ ساختار یکپارچه‌ای ندارد و برای جاهایی که دو سر سیم درگیر نباشند، ممکن است دچار تغییر ساختاری شود. همچنین باز و بسته کردن سیم بکسل با پیچ معمولی بسیار آسان‌تر از پیچ لانگ خواهد بود.

سیم بکسل چه کاربردهایی دارد؟

یکی از دلایل اصلی محبوبیت و گسترش استفاده و خرید سیم بکسل کارایی بسیار گسترده آن است. تقریباً در هر زمینه‌ای می‌توان مثالی برای کارایی این طناب آورد و از آن در پروژه‌های سنگین یا تجهیزات ظریف استفاده کرد. طناب فولادی ویژگی‌های خاصی دارد که کارایی آن را بهبود بخشیده‌اند. به چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای آن، اینجا اشاره خواهیم کرد:

  • معادن

  • آسانسور

  • پتروشیمی

  • سدسازی

  • صنعت برق

  • حمل‌ونقل

  • کشتی‌رانی

  • صنعت نفت

  • ترمز دوچرخه

  • صنعت ساختمان

  • شرکت‌های حفاری

  • ساخت حفاظ جاده

  • سالن‌های بدنسازی

  • ورزش و آب‌نوردی

  • جرثقیل‌های بزرگ و کوچک

  • تجهیزات صنایع غذایی و دارویی

  • تجهیزات شستشو نمای ساختمان‌ها

خرید سیم بکسل آسانسور درواقع می‌تواند نزدیک‌ترین تجربه برای شما از کارایی‌های این محصول باشد که امروزه با توجه‌ به آپارتمان‌سازی‌های گسترده، نیاز شدیدی به آن وجود دارد.

نکته مهم در مورد کاربردهای طناب فولادی این است که باید برای هرکدام از آن‌ها، سیم‌ بکسلی با شرایط ساخت و میزان دوام متفاوتی استفاده شود. برای مثال برای صنایع کشتیرانی که سیم بکسل دائماً در تماس با رطوبت است باید از انواعی که روکش استیل یا گالوانیزه دارند، استفاده شود. به‌عنوان مثالی دیگر، می‌توان به سیم بکسل آسانسوری اشاره کرد که در مغزی آن‌ها از الیاف کنفی استفاده شده است. این الیاف کمک می‌کند، طناب فولادی دوام و انعطاف بسیار بهتری داشته باشد.

راهنمای خرید سیم بکسل

خرید سیم بکسل تهران شاید تا حدی کار دشواری به نظر برسد. بازار این محصول همواره در تلاطم بوده و عوامل مختلفی روی قیمت سیم بکسل در سال‌های اخیر اثرگذار بوده‌اند که شناخت آن‌ها کمک می‌کند برای خرید سیم بکسل به دردسر کمتری دچار شوید. نوسان ارز، تغییر قیمت مواد اولیه، گران‌تر شدن هزینه‌های باربری و فصل‌های مختلف می‌توانند به‌نوعی روی قیمت سیم بکسل اثرگذار باشند.

یکی از راه‌های خرید ایمن و البته مقرون‌به‌صرفه مراجعه به بهترین مرکز خرید سیم بکسل در تهران بلک ابزار است که تنوع خوبی از طناب‌های فولادی دارد. در انتها باید اشاره کنیم که عمدتاً کاربردهای سیم بکسل برای شرایط دشوار و حساس است؛ با توجه ‌به این موضوع توصیه می‌شود که حتی با صرف هزینه‌های بالاتر، محصول باکیفیت‌تری را تهیه کنید که از دوام و ماندگاری‌اش اطمینان داشته باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qapqj