چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 19489
تاریخ انتشار: 1401/06/14 01:22
با حضور رئیس هیات‌عامل ایدرو انجام شد

افتتاح طرح‌های صنعتی استان مرکزی

گروه صنعت: با حضور علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان و مدیران این استان، چندین طرح صنعتی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

 گروه صنعت: با حضور علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیاتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان و مدیران این استان، چندین طرح صنعتی افتتاح و کلنگزنی شد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامههای جداگانهای، طرح فیلتر پرس معدن مس محمدآباد دلیجان و کارخانه تولیدی تریکو گلزار را افتتاح کرد. با افتتاح طرح فیلتر پرس معدن مس محمدآباد، پساب معدنی موجود جداسازی و به فرآیند استفاده مجدد بازمیگردد.

در ادامه حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیاتعامل ایدرو، طرح توسعه استحصال کنسانتره آهن از باطلههای کارخانه مس نیز کلنگزنی شد.

با حضور علی نبوی و هیات همراه، واحد تولیدی تریکو گلزار در شهرستان محلات با سرمایهگذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۵۴ نفر به بهرهبرداری رسید. نبوی در ادامه سفر خود به استان مرکزی از صنایع سنگ سنگستان نیز بازدید کرد.

رئیس هیاتعامل ایدرو در پایان برنامههای خود در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حضور میدانی مدیران در محیط واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات این واحدها، ابراز امیدواری کرد: با سرمایهگذاریهای انجام شده، نرخ اشتغال منطقه بهتر شود.

یک افتتاح جدید

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیروگاه ۱۲ مگاواتی کارخانه سیمان انارک با سرمایهگذاری ۲ هزار میلیاردی به بهرهبرداری رسیده بود. به مناسبت هفته دولت، نیروگاه ۱۲ مگاواتی کارخانه سیمان انارک دلیجان با حضور رئیس هیاتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، استاندار مرکزی و مسئولان استانی به بهرهبرداری رسید. ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این طرح اقتصادی زیربنایی هزینه شده است.

علی نبوی همچنین در سفر به استان مرکزی به همراه استاندار و نماینده مردم محلات و دلیجان از واحد صنعتی آریا صنعت تولیدکننده انواع لوله پروفیل و نورد گرم، واحد تولیدی الیاف ترمه صدف بهعنوان تعاونی فعال صنعت الیاف و شرکت باریج اسانس تولیدکننده انواع داروها و مکملهای گیاهی بازدید کرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه همچنین با حضور در گلزار شهدای شهرستان دلیجان به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با خانواده شهید قجری در شهر نراق دیدار کرد.

کمک به نوسازی صنایع آذربایجانشرقی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیاتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست با استاندار آذربایجانشرقی، بر ضرورت تعامل حداکثری نهادهای استانی با نهادهای ملی برای توسعه سرمایهگذاری صنعتی و نوسازی صنایع این استان تاکید کرد.

نبوی که همزمان با هفته دولت و با هدف بازدید از پروژههای صنعتی به استان آذربایجانشرقی سفر کرده، در دیدار با مدیران این استان با اشاره به رویکرد توانمندسازانه ایدرو گفت: این سازمان از مشارکت بخش غیردولتی در پروژههای صنعتی استقبال میکند و آماده انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرآیندهای مشارکت با بخش خصوصی برای توانمندسازی و پشتیبانیهای قانونی، تسهیلگرانه و توسعهای است.

نبوی همچنین با اشاره به تاکید دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت احیا، بازسازی و نوسازی صنایع کشور، گفت: تدوین مدل بازسازی و نوسازی بر پایه رفع و اصلاح تنگناهای موجود در صنایع و ایجاد بنسازههای ارائه خدمات تخصصی و پشتیبان به ذینفعان از جمله محورهای اصلی در مدل بازسازی و نوسازی صنایع است.

بررسی وضعیت از جمله تامین سرمایه در گردش موردنیاز کارخانههای ماشینسازی تبریز و نیز ریختهگری ماشینسازی تبریز دیگر محور نشست رئیس هیاتعامل ایدرو و استاندار آذربایجانشرقی بود.

بهگفته نبوی، تولید ماشینسازی تبریز پس از بازگشت به ایدرو در سال ۱۴۰۰، ۳۳ درصد و تولید ریختهگری ماشینسازی تبریز هم در سال ۱۴۰۰، ۲۶ درصد افزایش در مقایسه با سال قبلتر داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از شرکتهای ماشینسازی تبریز و ریختهگری ماشینسازی تبریز بازدید کرد و در دیدار با مدیران این شرکتها در جریان مسائل و مشکلات این دو واحد صنعتی قرار گرفت.

نبوی در جلسه مدیرانعامل و اعضای هیاتمدیره شرکتهای ماشینسازی تبریز و ریختهگری ماشینسازی تبریز با اشاره به رسالت و ماهیت توسعهای ایدرو ابراز امیدواری کرد این دو شرکت با همافزایی بینبخشی در آینده نزدیک بتوانند با پشتسر گذاشتن مشکلات بیش از پیش موفق شوند.

 این دو شرکت که بهدنبال اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده بودند، بهدلیل مشکلات پیشآمده در سال ۱۳۹۹ به ایدرو برگشت داده شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qapma