جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 19286
تاریخ انتشار: 1401/06/06 01:18

رونمایی از ۸ پروژه بهداشتی در همایش «خدمت ماندگار»

همایش ملی «خدمت ماندگار» همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، در سالن اجلاس سران کشور با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد.

همایش ملی «خدمت ماندگار» همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، در سالن اجلاس سران کشور با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد. در این ‌همایش همزمان ۸ پروژه بهداشتی و ۴ پروژه درمانی با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت افتتاح شد. رئیس‌جمهوری در این همایش با تاکید بر تامین معیشت جامعه پزشکی گفت: استان‌های ما می‌توانند قطب سلامت باشند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما عقیده داریم جامعه پرستاری و پزشکان باید برای خدمت در راه خدا تامین شوند، گفت: پرستاران نباید نسبت به وضعیت مالی و معیشتی خود دغدغه داشته باشند.

به گزارش مهر رئیس‌جمهوری در همایش «خدمت ماندگار» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت، مدافع حرم و دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه در هر دولت، سرزمین و اقلیمی عنوان خدمت مشخص است، افزود: خدمت اقسام دارد. یک خدمت با هدف کسب منفعت است و نگاه در این خدمت نگاه «ماتریالیستی» و مادی‌گرایانه است. نوع دوم خدمت از درِ نوع‌دوستی و بشردوستی است که نگاه انسان‌دوستانه را به همراه دارد و نکته در این خدمت اومانیستی و انسان‌مدارانه است. خداوند این حس را در همه بندگان خود قرار داده که هم‌نوع خود را دوست داشته باشند.

رئیس‌جمهوری خدمت برای خدا را نوع دیگری از خدمت‌رسانی برشمرد و بیان کرد: این نوع خدمت، به خدمت، ماندگاری و جاودانگی می‌دهد.

رئیسی با اشاره به نکات مطرح‌شده ازسوی جامعه پزشکی حاضر در جلسه گفت: مایل هستم از دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات ارزشمند فرهیختگان، پزشکان و داروسازان و جامعه پرستاری و پزشکی استفاده کنیم. مشورت با شما در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها سرمایه بزرگی برای مجموعه بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌های ما قابلیت این را دارند که قطب سلامت باشند، گفت: بسیاری از شهرهای ما در پزشکی حرف برتر را می‌زنند و مورد توجه جهان هستند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به بازدیدهای خود از پارک‌های علم و فناوری بیان کرد: امروز جامعه داروساز ما احساس ضعف نمی‌کنند. ما یکی از صادرکنندگان دارو هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدن قریب به ۶ میلیون نفر کار بزرگی بود، گفت: اجرای «دارویار» و الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی از اقدامات مثبتی بود که انجام شد.

رئیس‌جمهوری در پایان ضمن قدردانی از اقدامات اورژانس کشور، بیان کرد: اورژانس کار بزرگی انجام می‌دهد. پرسنل اورژانس مشکلاتی دارند از جمله نداشتن تجهیزات مناسب که در حال پیگیری برای حل آنها هستیم. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n9wbg