جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 15814
تاریخ انتشار: 1401/02/18 03:14
برگزاری نخستین رویداد نمایشگاهی کشور در سال جدید

ایران‌بیوتی، چراغ رویدادهای ۱۴۰۱ را روشن کرد

بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته با حضور ۲۷۹ شرکت داخلی و ۱۴ شرکت از ۷ کشور خارجی، به‌عنوان نخستین رویداد نمایشگاهی تهران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد. این نمایشگاه با حضور ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا، از ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این نمایشگاه، شرکت‌های موفق و صاحب برند کشور، آخرین دستاوردها و فناوری خود را در زمینه تولید محصولات بهداشتی در معرض دید بازدیدکنندگان و فعالان بازار داخلی، کشورهای همسایه و بازارهای صادراتی قرار دادند و به عقیده مسئولان و فعالان نمایشگاهی، امسال تنوع محصولات گوناگون در راستای جلب رضایت مشتریان و ایجاد رفاه برای خانوار ایرانی و نفوذ در بازارهای بین‌المللی، موفقیت قابل‌توجهی داشته است.

ظرفیت بالای صنایع آرایشی و بهداشتی ایران

علی مرادی، مدیر برگزاری این رویداد در گفت‌وگو باصمت گفت: در بیست‌ونهمین نمایشگاه ایران‌بیوتی، ۳۰ درصد شرکت‌ها در حوزه شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها و ۷۰ درصد آرایشی و بهداشتی هستند. این نشان می‌دهد صنعت آرایشی و بهداشتی کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد. 

مرادی درباره جزئیات برگزاری این دوره از رویداد ایران‌بیوتی افزود: خوشحالم که ما نخستین نمایشگاه قرن ۱۵ را در کشور برگزار کردیم و از سوی نخستین نمایشگاه تقویم نمایشگاهی تهران در سال ۱۴۰۱ را نیز شرکت ما برگزار کرد. ۲۹ سال است نمایشگاه را با نظارت انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی و انجمن صنایع سلولزی ایران برگزار می‌کنیم و به لطف خداوند، روز‌به‌روز و سال‌به‌سال نمایشگاه‌های پر بارتری را نسبت به دوره قبل داشته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال دو پاویون از کشور‌های ترکیه و هندوستان در این نمایشگاه داشتیم، خاطرنشان کرد: مساحت تحت‌پوشش این نمایشگاه، حدود ۳۴هزار مترمربع فضای ناخالص است و بیش از ۹ کشور و حدود ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی حضور فعالی در این نمایشگاه داشتند و آخرین دستاورد‌های تولیدی و خدماتی خود را در معرض دید علاقه‌مندان گذاشتند. به علاوه اینکه در بخش نوآوری‌های دانش‌بنیان این نمایشگاه میزبان بیش از ۱۰شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه بود.

مرادی با اشاره به وضعیت کنونی فعالان صنعت آرایشی و بهداشتی، تصریح کرد: در حوزه صنایع آرایشی و مواد اولیه به‌ویژه در صنعت آرایشی در ۵، ۶ سال گذشته به‌دلیل ممنوعیت واردات، تولیدکنندگان ایرانی خوبی در این عرصه وارد شده و تولیدات باکیفیتی هم از نظر کیفیت و هم از نظر بسته‌بندی داشته‌اند. از این‌رو می‌توانیم این نوید را بدهیم که دست‌کم سال آینده ۲۰ تا ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه خواهیم داشت. در این نمایشگاه، ۳۰ درصد شرکت‌ها در حوزه شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها و ۷۰ درصد آرایشی و بهداشتی حضور داشتند. و این نشان می‌دهد صنعت آرایشی و بهداشتی کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان مهم‌ترین چالش‌های تولیدکننده‌های صنایع آرایشی و بهداشتی پرداخت و گفت: در بخش تولید این صنایع، تامین مواد اولیه و تخصیص ارز واردات و همچنین نوسانات نرخ ارز، از چالش‌های بزرگ در این حوزه به‌شمار می‌آید. امیدوارم اوضاع کنونی کشور کمی بهتر شود تا بتوانیم نمایشگاه‌های پربارتر و بهتری برگزار کنیم؛ بنابراین هر قدر واردات تسهیل شود، صنعتگران بهتر می‌توانند ظرفیت تولیدات خود را تکمیل و تولید کنند. 

افق صنعت نمایشگاهی 

مدیرعامل شرکت سامع پادنوین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افق این صنعت را تا پایان سال چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: این پرسش سختی است، چون برگزاری نمایشگاه در صنایع گوناگون یک زنجیره است و همه به‌هم متصل هستند. از غرفه‌ساز، شرکت‌کننده و خدمات بیمه‌ای گرفته تا ترخیص‌کننده کالا و گمرک، همه و همه یک زنجیره هستند که اگر یک حلقه آن دچار مشکل شود، این زنجیره از هم می‌پاشد. امیدوارم امسال بتوانیم با کمک مسئولان و با راهکار‌های ویژه‌ای که تدارک می‌بینند، صنعت نمایشگاهی کشور را با رشد و رونق روبه‌رو کنیم. دو سال شیوع ویروس کرونا موجب شد بسیاری از شرکت‌ها برای فروش محصولات خود تشنه حضور در نمایشگاه باشند. این فرصت خوبی است و امیدواریم این فرصت را از دست ندهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n9pkv