سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 12335
تاریخ انتشار: 1400/12/09 12:52

نشست همکاری شهرآفتاب و نمایشگاه تهران

در راستای هم‌افزایی و هم‌اندیشی در صنعت نمایشگاهی کشور، نشستی میان مدیران ارشد نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب برگزار شد.

به گزارش گسترش نیوز، هومن رازدار، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران با جمعی از معاونان و مدیران ارشد این مجموعه از نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب بازدید و با عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب دیدار کردند. مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب با بیان اینکه ارتباط منسجم بین دو مجموعه نمایشگاهی پایتخت کمک به هم‌افزایی نمایشگاهی کشور است.
 اظهارکرد: پس از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با فعالان صنعت نمایشگاهی به این نتیجه رسیدیم که برای بهبود روند صنعت نمایشگاهی باید به صورت هم‌افزا و با مشارکت تمامی ذی‌نفعان طراحی جدیدی در برنامه‌های کلان صنعت نمایشگاهی انجام شود.
تقدسی‌نژاد با اشاره به اینکه ایجاد یک شبکه منسجم میان تمامی فعالان صنعت نمایشگاهی نیاز مبرم به‌شمار می‌آید. بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی ایران، نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب و تمامی نمایشگاه‌های مطرح کشور باید با تقویت همکاری‌های هم‌افزا اقداماتی عاجل در جهت رشد تجارت نمایشگاهی کشور انجام دهند.
وی با اشاره به نقش سازمان توسعه تجارت در زمینه توسعه صادرات و رشد تجارت کشور، گفت: صنعت نمایشگاهی پیشران بحث توسعه تجارت است و نگاه سازمان توسعه تجارت به این صنعت باید ملی و کشوری باشد.
 مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب با مطرح کردن این موضوع که صنعت نمایشگاهی کشور در بحث توسعه صادرات و حمایت از تولید داخل باید اقداماتی اساسی و برنامه‌ریزی‌شده‌ای را انجام دهد تا ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن متبلور شود، افزود: یکی از مسائلی که سال‌های سال از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح‌شده، بحث اقتصاد و حمایت از تولید داخلی و یکی از ارکان اصلی برای تحقق این شعار، صنعت نمایشگاهی است.
 تقدسی‌نژاد با بیان اینکه وظیفه ما این است که در صنعت نمایشگاهی تحرک و انگیزش لازم را ایجاد کنیم، بیان کرد: در صنعت نمایشگاهی کشور اگر یک شبکه‌سازی تخصصی، اصولی و کارآمد انجام شود، شاهد یک تغییر گسترده خواهیم بود.
وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای توسعه نمایشگاه شهرآفتاب، گفت: باید با کار گروهی، تصمیمات ملی و ایجاد رونق اقتصادی در کشور اقداماتی را انجام دهیم تا به رشد و توسعه اقتصادی این سرزمین کمک کنیم.
 هومن رازدار، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست با بیان اینکه نباید توان ما صرف کارهای اداری و اجرایی صرف شود، اظهارکرد: نگاه جاری در نمایشگاه تهران یک نگاه تحولی است و از نظر ما نمایشگاه شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌ها در سطوح گوناگون آماده است.
 وی گفت: هرچند بحث ترافیک در محدوده نمایشگاه تهران در خیابان سئول و چمران همیشگی است اما برگزاری نمایشگاه در برخی مواقع این ترافیک را تشدید می‌کند. مدیرعامل نمایشگاه تهران با اشاره به اینکه برای بحث ترافیک در آن محدوده تدابیر لازم در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه‌های پربازدید در شهرآفتاب می‌توانیم به تفاهم برسیم.
رازدار با اشاره به اینکه به‌دنبال بحث انحصار در برگزاری نمایشگاه در تهران نیستیم، گفت: در هر فضایی نباید نمایشگاه برگزار شود و تنها باید در سایت‌های استانداردی مانند شهرآفتاب، نمایشگاه ایران و... نمایشگاه برگزار شود. در پایان این نشست به پیشنهاد مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب کارگروهی برای همکاری بیشتر بین دو مجموعه تشکیل شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kryd4