شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 18981
تاریخ انتشار: 1401/05/24 01:40

چرا هرچقدر زبان می‌خوانم پیشرفت نمی‌کنم؟

زبان یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی میان انسان‌ها است و در میان تمام زبان‌هایی که در دنیا وجود دارد، زبان انگلیسی پرکاربردترین است.

 

چرا هرچقدر زبان می‌خوانم پیشرفت نمی‌کنم؟

 

 انگلیسی زبان بین‌المللی دنیاست و به همین جهت آموزش زبان انگلیسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. آموختن زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که از آموزش‌های فراوانی که به این زبان وجود دارد، بهره‌مند شوید و حتی به موقعیت‌های شغلی بهتری دسترسی داشته باشید. یادگیری زبان انگلیسی مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل روش‌های متعددی برای آموزش آن به وجود آمده است.

فراگیری زبان یکی از بزرگ‌ترین معضل‌ها است که امروزه با آن روبرو هستیم. اشتباهات زیادی هنگام یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که باعث می‌شود شما به نتیجه موردنظر خود نرسید. در ادامه بررسی می‌کنیم که روش‌های آموزش زبان چیست و آیا خرید کتاب زبان از Bookbazi و استفاده از کتاب برای تقویت زبان انگلیسی تأثیرگذار است؛ همچنین به بررسی اشتباهاتی که باعث می‌شود تلاش شما در آموختن زبان بی‌نتیجه باشد نیز می‌پردازیم.

روش‌های آموزش زبان

برای فراگیری زبان انگلیسی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که برخی از رایج‌ترین آن‌ها موارد زیر است:

  • یکی از راحت‌ترین روش‌هایی که برای آموزش زبان وجود دارد دیدن فیلم و سریال با زیرنویس است؛ این روش به تقویت مکالمه و درک شنیداری و مهارت خواندن و نوشتن شما کمک بسیاری می‌کند اما به‌تنهایی برای آموزش اصولی زبان کافی نیست.

  • یادگیری زبان به‌وسیله اپلیکیشن های موبایل نیز با شیوع کرونا رواج زیادی پیدا کرده است اما در استفاده ازاین‌روش معمولاً افراد، خیلی جدی و یا مصمم نیستند و درنهایت به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسند.

  • استفاده از کتاب برای تقویت زبان انگلیسی می‌تواند تا حد زیادی مؤثر باشد.

  • یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که برای آموزش زبان وجود دارد، ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های زبانی است که توسط آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود. شرکت در این کلاس‌ها معمولاً باعث ایجاد یک فضای رقابتی میان زبان آموزان می‌شود که نتایج خوبی را به همراه دارد. در آموزشگاه‌ها نیز از کتاب برای تقویت زبان انگلیسی استفاده می‌شود و تنها تفاوت آن با روش قبلی که ذکر کردیم، در نوع تعلیم است. استفاده از کتاب برای تقویت زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز انجام می‌شود اما در آموزشگاه‌ها پس از خرید کتاب زبان، مفاهیم توسط اساتید به شما آموزش داده می‌شود.

اشتباهات رایج در خواندن زبان

اغلب ما دانش ابتدایی زبان را در مدرسه می‌آموزیم؛ ازاین‌رو می‌توانیم از روش‌های مختلفی برای آموزش زبان استفاده کنیم. در تمامی روش‌های آموزش زبان، اشتباهاتی وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

صرف انرژی فقط برای گرامر زبان

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زبان آموزان، صرف انرژی زیاد برای فراگیری دستور زبان است اما تمرکز بر روی گرامر می‌تواند تا حدود زیادی باعث از دست دادن توانایی مکالمه شما شود؛ برای درک بهتر به این مثال واقعی توجه کنید: همه ما پس از تولد و به دست آوردن توانایی حرف زدن، کلمات را یاد می‌گیریم و پس از یادگیری کلمات مهم و ابتدایی به مکالمه می‌پردازیم؛ در طول این مکالمات آزمون‌وخطاهایی را انجام می‌دهیم و با کمک مکالمه دیگران، مکالمات خود را بهبود می‌بخشیم. ممکن است جمله‌بندی‌هایی که یک کودک در هنگام صحبت کردن با شما به کار می‌برد اشتباه باشد اما درنهایت پس از تمرین‌های فراوان می‌تواند به‌درستی جمله‌ها را ادا کند؛ در همین حین فراگیری کلمات جدید هم صورت می‌گیرد. شما نمی‌توانید برای آموزش صحبت کردن به کودک، دستور و قواعد را به او آموزش دهید؛ زیرا تمرکز بر آن‌ها باعث می‌شود حواس او هنگام صحبت کردن پرت شود و مدام در حال چک کردن قواعد باشد!

در یادگیری زبان نیز همین مشکلات وجود دارد؛ بهتر است شما تا حدودی مکالمه را بیاموزید و پس از گذشت مدتی به آموزش اصولی زبان با استفاده از قواعد آن بپردازید. اگر قصد خرید کتاب برای تقویت زبان انگلیسی را دارید، بهتر است کتاب‌هایی تهیه کنید که لغات و مکالمات را به شما یاد می‌دهند.

تکیه‌بر مدرسه و آموزشگاه

برخی افراد توقع دارند پس از خرید کتاب زبان از بوک بازی که در مدارس و آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود، بتوانند به‌طور کامل زبان را بیاموزند. کتاب زبان مدرسه محدود به موارد ابتدایی است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد؛ در‌مقابل عده‌ای هم وجود دارند که تمامی مسئولیت‌های آموزش زبان را بر عهده آموزشگاه زبان می‌گذارند و تنها به خواندن کتاب‌های معرفی‌شده توسط آموزشگاه کفایت می‌کنند.

در کنار تحصیل در مدرسه و یا آموزش زبان در آموزشگاه باید اقدام به خرید کتاب زبان کنید اما چرا؟ شما با خرید کتاب زبان در موضوعات مختلف، می‌توانید توانایی‌های خود را ارتقا ببخشید. دقت کنید که خرید کتاب زبان از بوک بازی فقط محدود به کتاب برای تقویت زبان انگلیسی نیست؛ درواقع شما می‌توانید کتاب‌هایی با موضوعات مختلف که به زبان انگلیسی هستند بخرید و با خواندن این کتاب‌ها لغات جدیدی یاد بگیرید و جمله‌بندی‌های کتاب را موردبررسی قرار دهید تا عملکرد و حتی درک خود را بهبود ببخشید.

صحبت نکردن به انگلیسی

مکالمه یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یادگیری زبان است؛ از صحبت کردن نترسید و به خاطر داشته باشید که شما در‌حال یادگیری زبان دوم هستید؛ بنابراین اشتباه صحبت کردن ترس یا خجالت ندارد. بسیاری از زبان آموزان به دلیل احساس کمال‌گرایی که در وجودشان هست، فکر می‌کنند باید ابتدا به‌صورت‌ کامل تسلط داشته باشند تا بتوانند صحبت کنند! اما تسلط کامل تنها با تمرین و تکرار در مکالمه میسر می‌شود. مکالمه باعث می‌شود شما هر‌چه را آموخته‌اید مرور کنید و به‌مرورزمان مشکلات خود را برطرف کنید.

وقفه در یادگیری زبان انگلیسی

زبان باید به‌طور مستمر تمرین شود. اغلب ما شنیده‌ایم که زبان انگلیسی فرار است و وقفه در یادگیری و تمرین، به معنای از دست رفتن زحمات شماست و خواه‌ناخواه مجبور می‌شوید دوباره از اول شروع کنید. پس از استفاده از کتاب برای تقویت زبان انگلیسی، می‌توانید با گوش دادن به موسیقی و یا نگاه کردن فیلم و سریال، آموخته‌های خود را تثبیت کنید؛ توجه داشته باشید که این دو مورد باعث می‌شود که شما به‌صورت ناخودآگاه با واژه‌های جدیدی آشنا شوید و به‌نوعی مجبور شوید مفهوم آن را درک کنید.

پس از شنیدن کلمات و اصطلاحات جدید شما به دنبال معنیان می‌گردید؛ یادگیری ازاین‌ روش ماندگاری بیشتری دارد. در این هنگام، همان‌طور که اشاره کردیم، نباید از خواندن کتاب‌های زبان در حوزه‌های مختلف غافل شوید؛ خواندن کتاب‌های داستان کوتاه انگلیسی اطلاعات زیادی به شما می‌بخشد و به شکل شگفت‌انگیزی باعث پیشرفت شما خواهد شد. خواندن چند صفحه (حتی یک صفحه) کتاب داستان انگلیسی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا با سرعت بیشتری زبان را یاد بگیرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gdpln