شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 99576
تاریخ انتشار: 1402/10/05 08:42

خون تازه در رگ‌های ورزش ایران/ پروژه تاریخی احداث مجموعه ورزشی بین المللی کلید خورد

احداث مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی در تهران توسط شرکت چینی نهایی شد.
خون تازه در رگ‌های ورزش ایران/ پروژه تاریخی احداث مجموعه ورزشی بین المللی کلید خورد

مراسم امضا تفاهم نامه همکاری ساخت مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی جدید در پایتخت، روز گذشته با حضور محمدرضا مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، جواد اوجی وزیر نفت، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سایر مسئولان برگزار شد.

طبق توافقات نهایی قرار است یک شرکت چینی این مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی را در جنوب تهران و در منطقه ای که زلزله خیر نیست، بسازد که در طراحی و ساخت این ورزشگاه الگوی ایرانی ـ اسلامی رعایت خواهد شد.

نکته بزرگ در این تفاهمنامه اینجاست که قرار نیست این پروژه چند هزار میلیاردی هزینه‌ای برای کشورمان داشته باشد و طبق تهاتر نفت با چینی‌ها این مجموعه ساخته خواهد شد که سابقه کمتری در کشور دارد. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت اینجاست که شرکت چینی به خاطر همین ماجرای تهاتر در همان زمانی که اعلام کند، پروژه را تحویل می‌دهد.

قرار است این مجموعه ورزشی در چند فاز بهره‌برداری شود که شامل سالن سرپوشیده، زمین فوتبال و پوشش اکثر رشته‌های ورزشی می‌شود. به طور حتم با احداث چنین مجموعه ای نیاز‌های تمامی رشته‌های ورزشی در عرصه جهانی پاسخ داده خواهد شد و دغدغه‌ای برای میزبانی مسابقات بین المللی رشته‌های ورزشی وجود نخواهد داشت.

ضمن اینکه سایر کشورها می توانند کمپهای تمرینی خود را به ایران بیاورند تا نام کشور سرفراز و پرافتخار ایران در عرصه ورزش بیش از پیش سر زبان‌ها بی افتد.

با اجرای این طرح قطعا سرانه ورزش در پایتخت بالا می‌رود (نزدیک به دوبرابر) و جوانان تهرانی می‌توانند در یکی از استاندارترین مجموعه‌های ورزشی که همسطح ورزشگاه‌های مدرن جهان به حساب می‌آید به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

با توجه به اینکه اکثر ورزشگاه‌های تهران پیر هستند و عمرشان از 35 تا 40 سال می‌گذرد، احداث این مجموعه می‌تواند خون تازه‌ای در رگ‌های ورزش تهران باشد و نیازهای ورزشی جوانان پایتخت را برطرف کند.

گفتنی است این شرکت چینی پیش از این در چین و قطر بیش از صد پروژه مشابه را با استاندارد جهانی ساخته است و کلید خوردن این پروژه را می‌توان یک حرکت تاریخی و ماندگار در کشور عزیزمان قلمداد کنیم.

منبع:برنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39b7zw