پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 90725
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/05/04 06:23

شستشوی نمای ساختمان ( شست و شوی نمای ساختمان )

در این مقاله به نکات اصلی شستشوی نمای ساختمان پرداخته شده است
شستشوی نمای ساختمان ( شست و شوی نمای ساختمان )

شستشوی نمای ساختمان ( شست و شوی نمای ساختمان )

زیبایی نمای ساختمان ها بسیار اهمیت دارد و فرقی نمی کند که ساختمان شما اداری باشد یا مسکونی و... در هر صورت نمای ساختمان اولین بخش از ساختمان است که مشاهده می شود. به همین دلیل امروزه از انواع متریال ها برای زیباسازی نما استفاده می شود به طوری که در نمای ساختمان ها از سنگ، شیشه، فلز و.. استفاده می شود. نمای ساختمان بر اثر عوامل مانند گرد و خاک و آلودگی ها شستشوی نمای ساختمان یکی از اقدماتی است که برای تمیزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد . با استفاده از شستشوی نمای ساختمان ، می توان نما را از آلودگی زدود و زیبایی آن را بیشتر کرد. آراستگی ساختمان اولین قدم برای زیبایی آن است به همین دلیل اگر می خواهید ساختمانی زیبا داشته باشید باید حتما به تمیزی آن اهمیت دهید. در برخی از شهر ها ، به دلیل آلودگی بیشتر ، نیاز به شست و شوی نمای ساختمان بیشتر می باشد. .

گروه نماروز مجموعه معتبر و با سابقه است که انواع خدمات نمای ساختمان مانند نماشویی، نصب پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ، نصب توری مرغی، رنگ آمیزی نمای ساختمان و... را با کیفیت عالی به شما ارائه می دهد. برای درخواست خدمات نمای ساختمان با کمترین هزینه و بهترین کیفیت با همکاران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

روش های شستشوی نمای ساختمان

نمای ساختمان بخش مهمی از ساختمان است و اگر به موقع شست و شوی نمای ساختمان انجام نگیرد ، آلودگی ها به داخل نما رسوخ پیدا می کنند و در نهایت موجب ریزش آن می گردند. از بین رفتن نما می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند که از این مشکلات می توان به ریزش سنگ نمای ساختمان و هزینه های اضافی اشاره کرد به همین جهت بسیار مهم است که هر چند وقت یکبار شست و شوی نمای ساختمان انجام شود و بتوان نما را تمیز نمود. هر چه زمان شست و شوی نمای ساختمان دیر تر انجام گیرد ، آلودگی ها بیشتر جمع شده و جرم می گیرد که در چنین شرایطی ، شست و شوی نمای ساختمان بسیار دشوار تر خواهد بود. شست و شوی نمای ساختمان مختلف است و هدف از این کار تمیزی نما در کنار حفظ ایمنی است. شستشوی نمای ساختمان با طناب و شست و شوی نمای ساختمان با داربست از روش های نماشویی است که پس از مراجعه ی متخصص به محل و تشخیص نوع نما و میزان آلودگی ، شیوه ی شستشوی نمای ساختمان انتخاب می شود. در ادامه به روش های شست و شوی نمای ساختمان اشاره می کنیم:

  • شستشوی نمای ساختمان با طناب

شستشوی نمای ساختمان با طناب یکی از روش ها جدید نماشویی است که برای تمیزی نمای ساختمان ها به کار می رود که آسان تر از روش نماشویی با داربست است. ساختمان ها با تعداد طبقات مختلف نیاز به شست و شوی دارند و به همین دلیل باید از ابزار و تجهیزات مناسبی کمک گرفته شود و از طناب ، داربست و... می توان بریا نماشویی استفاده کرد. استفاده از طناب برای شست و شوی نمای ساختمان ، بدون دردسر و در زمان کوتاه تری انجام می گیرد. شست و شوی نما کار دشواری است که باید حتما توسط افراد تبحر انجام شود. در شستشوی نمای ساختمان با طناب ، عنصر اصلی طناب است و با توجه به نوع نما از انواع تجهیزات دیگر استفاده می شود. این روش برای بسیاری از ساختمان ها قابلیت انجام دارد اما در مواردی که نتوان با استفاده از شست و شوی نمای ساختمان با طناب این کار را انجام داد ، از داربست استفاده می شود.

 

  • شستشوی نمای ساختمان با داربست

برخی از ساختمان ها طوری طراحی شده اند که دسترسی به نما و بام دشوار است و به همین دلیل می توان از شست و شوی نمای ساختمان با داربست استفاده کرد . به طور مثال ساختمان هایی که دارای سقف شیروانی هستند و یا تاج سازه پیش آمدگی زیادی داشته باشد ، شستشوی نمای ساختمان با داربست انجام می گیرد زیرا در چنین شرایطی امکان شست و شوی نمای ساختمان با طناب وجود نخواهد داشت و یا بهتر است که از داربست استفاده شود تا بتوان ایمنی را برای نیروی کار تامین نمود. به طور کلی شستشوی نمای ساختمان و با داربست زمان زیادی نسبت به طناب می برد و همچنین هزینه ی بیشتری دارد زیرا نیاز به تجهیزات و انجام کار در زمان طولانی است.

شست و شوی نمای ساختمان با اسید چیست؟

شستشو دادن نما با اسید از روش‌هایی است که برای جلا دادن نما از آن استفاده می شود. در این روش از شستشوی نمای ساختمان با استفاده از مواد شیمیایی برای شست و شوی نمای ساختمان استفاده می شود. بخصوص زمانی که نتوانند با استفاده از آب جرم ها را شستشو دهند از مواد شیمیایی استفاده می کنند. همچنین این نوع از شست و شوی نمای ساختمان زمانی انجام می شود که نما از جنس سنگ، ، گرانیت یا تیشه ای باشد زیرا نمی توان هر نمایی را به روش شستشوی نمای ساختمان اسیدی انجام داد. این نوع از نماشویی موجب از بین رفتن لکه ها و آلودگی ها می شود و برای حذف رنگ و یا لکه های زنگ زدگی این روش بسیار موثر است.

در شست و شوی نمای ساختمان با اسید از اسید دیسکلر، اسید جوهر نمک، اسید جرم آلکس و… استفاده می شود که در درصد معینی است که به بافت ساختمان آسیبی نرساند. سطح نمای مورد نظر باید از قبل مرطوب باشد و سپس این مواد بر روی نما اسپری می شوند. زمانی که اجازه می دهند تا مواد شیمیایی بر روی سطح بماند تا تاثیر گذاری داشته باشد.

بهترین شست و شوی نمای ساختمان

شست و شوی نمای ساختمان برای پاک کردن جرم و آلودگی های نما است و در این راه از روش هایی کمک گرفته می شود. همان طور که گفتیم نمای ساختمان ها یکسان نبوده و برای هر نما از متریال مخلتف استفاده شده است که بر حسب آن از لوازم شوینده و تجهیزات مختلف استفاده می شود. یکی از روش های مطلوب برای شست و شوی نمای ساختمان ، استفاده از واترجت است. شستشوی نمای ساختمان پمپاژ آب را انجام می دهد. همچنین برای برخی از نما هایی که شستشوی نمای ساختمان انجام می گیرد ، از این دستگاه برای برای ترکیب مواد ساینده و آب نیز استفاده می شود. 

گروه نماروز یکی از مراکز معتبر ارائه دهندۀ خدمات شست و شوی نمای ساختمان است. این مجموعه با بهره گیری از نیروی کار متبحر و با تجربه انواع خدمات کار در ارتفاع را به شما عزیزان ارائه می کند. برای دریافت این خدمات با همکاران ما تماس بگیرید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36wzxj