شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
کد خبر: 107249
تاریخ انتشار: 1402/12/23 06:36

بررسی مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک 206

مهمترین و رایج ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 چیست؟ در این مقاله قرار است به ایرادات و مشکلات رایجی که برای گیربکس های اتومات 206 رخ میدهد بپردازیم.
بررسی مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک 206

خودرو 206 به عنوان یکی از خودرو های محبوب بازار کشور ایران شناخته می شود که مردم زیادی از کشورمان به استفاده از آن پرداخته اند. نیاز است که بدانید، گیربکس به عنوان یکی از اجزای بسیار مهم خودرو به شمار می رود که در صورت وجود ایراد در آن، عملکرد خودرو با اختلال روبرو می شود و در صورت بی توجهی به مشکلات بوجود آمده، باید هزینه های زیادی برای تعمیر گیربکس اتومات آن پرداخت کنید.

در طول تولید خودرو 206، گیربکس های گوناگونی برای آن ساخته شده است که متداول ترین آن، al4 می باشد. در برخی از نسخه های گیربکس 206، از نوع اتوماتیک آن ها استفاده شده است. با این حال خریدارانی که قصد تهیه 206 های اتوماتیک را دارند، باید اطلاعاتی را در رابطه با مشکلات گیربکس 206 اتوماتیک به دست بیاورند.

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های تعمیراتی زیادی تاسیس شده اند که به شرح مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 پرداخته اند. با این حال ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم مشکلات رایج گیربکس 206 را به علاقه مندان معرفی کنیم. علاوه بر این مسئله شما می توانید با کسب اطلاعات لازم در رابطه با خطاهای گیربکس اتوماتیک 206، سطح کیفی خرید خود را افزایش دهید.

مشکلات گیربکس اتوماتیک 206

برخی از مهمترین و رایج ترین مشکلاتی که در گیربکس های اتوماتیک 206 مشاهده میشود شامل موارد زیر است.

 1- ضربه زدن گیربکس از دنده یک به دو در 206

مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک 206

یکی از ایرادات گیربکس اتوماتیک 206، قطعا ضربه زدن یا اصطلاحا تقه زدن این نوع گیربکس می باشد. این مشکل هنگامی رخ خواهد داد که خودرو شما با توجه به شرایط سرعت، اقدام به تعویض دنده از یک به دو می کند. در این حالت ضربه شدیدی به خودرو شما وارد می شود. توجه داشته باشید که در صورت وجود چنین ایرادی، چراغ چک خودرو شما به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که عملکرد این گیربکس بدین شکل است و در صورت وجود ایراد، چراغ چک روشن می شود. با این حال باید بدانید که مراکز تعمیرگاهی معتبری همچون تک گیربکس به رفع این ایراد می پردازند. توجه داشته باشید که این ایراد از عیب های فابریک و رایج این گیربکس به شمار می رود. معمولا تعمیرکار ها به وسیله روش های خاص خود می توانند به رفع آن بپردازند.

2- داغ شدن بیش از اندازه از مشکلات گیربکس اتوماتیک 206

یکی از مشکلات گیربکس اتوماتیک 206، داغ شدن بیش از اندازه گیربکس می باشد. در واقع با فشار بیش از اندازه بر روی خودرو، ممکن است گیربکس نیز اصطلاحا داغ کند و دنده ها بسیار سخت تر از سوی گیربکس تعویض شوند. در خودرو های 206 فرانسوی رادیاتور هایی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که بسیار کوچک هستند. این رادیاتور ها در کنار گیربکس قرار گرفته و وظیفه خنک کردن گیربکس خودرو را بر عهده دارند، و باید بدانید که عملکرد این رادیاتور اصلا مناسب نیست. با این حال مدل های 1385 به بعد از گیربکس های باکیفیت تری بهره مند هستند که دچار گرمای بیش از اندازه نمی شوند.

3- هزینه بالای تعمیرات گیربکس اتوماتیک 206

رایج ترین مشکلات گیربکس 206 اتوماتیک

یکی از مشکلات گیربکس های اتوماتیک پژو 206 هزینه بسیار بالای تعمیرات آن است. تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو به دلیل پیچیدگی و سختی بالا نسبت به گیربکس های دستی، بسیار دشوار است و در صورت خرابی حتما باید به یک تعمیرکار حرفه ای و تخصصی مراجعه کنید.در صورت مراجعه به تعمیرگاه های غیر تخصصی علاوه بر این که مشکلات گیربکس 206 بیشتر میشود، هزینه های شما نیز افزایش می یایبد.

4- از بین رفتن اتصالات از ایرادات گیربکس اتوماتیک 206

با اکثریت مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 به خوبی آشنا شدید. با این حال باید بدانید که در برخی از شرایط شاهد نشتی بیش از اندازه روغن گیربکس در این نوع از گیربکس ها هستیم، که در نسخه های قدیمی خودرو 206 این مشکلات رایج تر است. تمامی اتصالات به کار رفته برای گیربکس اتوماتیک، ممکن است پس از گذشت مدت زمان خاصی دچار پوسیدگی شود. این پوسیدگی می تواند ناشی از شرایط جوی و ... باشد. با این حال گیربکس شما به مرور زمان از بین می رود. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادی، حتما به سرویس های دوره ای گیربکس توجه کنید. همچنین چکاپ خودرو در تعمیرگاه های تخصصی همچون تک گیربکس در بازه های زمانی مشخص، باعث می شود تا از ایرادات گیربکس 206 جلوگیری شود.

مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 را به تعمیرگاه تک گیربکس بسپارید!

همان گونه که متوجه شدید، مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 شامل موارد مختلفی می شوند. با این حال پیشنهاد ما این است تا برای جلوگیری از اتفاقات تلخ در این زمینه توجه زیادی را به شرایط سرویس و تعمیر گیربکس 206 داشته باشید. شما در این حالت می توانید از رایج ترین مشکلات گیربکس 206 نیز جلوگیری کنید. پیشنهاد ما برای تعمیر کلی و اساسی گیربکس تعمیرگاه تک گیربکس می باشد. آیا این شرایط برای شما به وجود آمده که پس از مراجعه به یک مجموعه تعمیرگاهی، مجددا شاهد خراب شدن گیربکس باشید. تعمیرگاه تک گیربکس این اطمینان را به شما می دهد تا با یکبار مراجعه ایرادات و عیوب گیربکس شما را مشخص کرده و به رفع آن ها بپردازد. شما می توانید با اعتماد به این مجموعه از خدمات آن ها با بهترین شرایط ممکن استفاده کنید.

برای مشاوره و راهنمایی درباره مشکلات گیربکس اتومات 206 میتوانید به سایت takgearbox.com مراجعه کرده و با کارشناسان تک گیربکس ارتباط بگیرید و به صورت رایگان مشورت کنید.

 

برچسب ها : مشکلات گیربکس 206,مشکلات گیربکس 206 اتومات,مشکلات رایج گیربکس 206,ایرادات گیربکس 206


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/368mo7