جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
کد خبر: 11621
تاریخ انتشار: 1400/11/27 12:45

بررسی قیمت فلزات در سال و پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۲

بخش تحلیل سایت بازار فلزات ایران اقدام به ترجمه گزارش بانک جهانی نموده است. بر اساس گزارش بانک جهانی، قیمت فلزات در سال 2021 به طور متوسط ​​30 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و پیش بینی میشود این روند در سال 2022 کاهشی باشد.

بررسی قیمت فلزات در سال ۲۰۲۲

بخش تحلیل سایت بازار فلزات ایران اقدام به ترجمه گزارش بانک جهانی نموده است. بر اساس گزارش بانک جهانی، قیمت فلزات در سال ۲۰۲۱به طور متوسط ​​30 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و پیش بینی میشود این روند در سال ۲۰۲۲ کاهشی باشد.

این امر  به علت فعالیتهای کشورها در خصوص  حرکت به سمت کربن زدایی است و همچنین خطراتی است که زمین را تهدید می‌کند. همچنین خروج از بحران کووید -19 و کاهش اقدامات تحریک آمیز چین است.

قیمت آلومینیوم

قیمت آلومینیوم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱،  9 درصد افزایش یافت. افزایش قیمت نشان دهنده افزایش تقاضا برای خودروها و سایر کالاهای تولیدی و افزایش در فعالیت های ساختمانی است. در سمت عرضه ، مقامات محلی در چین

به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی، محدودیت افزایش ظرفیت تولید را اعلام کرده اند ، به عنوان مثال در منطقه منغولیا که حدود 15 درصد از ظرفیت ذوب آلومینیوم کشور چین را تشکیل می دهد و 90درصد  از ذوب در آن منطقه با برق تولیدی از زغال سنگ است افزایش ظرفیت محدود شده است. قیمت آلومینیوم در سال 2021 ، حدود 29 درصد افزایش داشته و در سال 2022 سقوط 7 درصدی را شاهد باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت آلومینوم در ایران و خرید شمش آلومینیوم به سایت بازار فلزات ایران (IranMetalsMarket.ir) مراجعه نمایید.

قیمت آلومینیوم

قیمت مس

قیمت مس در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱،  18 درصد افزایش یافت و به طور متوسط ​​در ماه مارس تقریباً 9000 دلار در میلیون تن بود - سطحی که تقریباً در آن در یک دهه گذشته دیده نشده بود.

این امر تاحدودی به علت افزایش تقاضای چین با سرمایه گذاری قوی در زیرساخت ها و ساخت و سازها بوده است. با روند رو به رشد مصرف مس مخصوصا در حوزه انتقال انرژی، به ویژه برای خودروهای برقی (EV) و تولید انرژی تجدیدپذیر، در آینده ، تقاضای مس افزایش می یابد.

در مورد عرضه کاهش موجودی و تهدید به اعتصاب در شیلی و پرو خطرات تولید معدن را افزایش داده و قیمت ها را افزایش داد.

انتظار می رود پروژه ها و توسعه های مهم جدید طی چند سال آینده در شیلی ، جمهوری کنگو ، اندونزی ، مغولستان ، پاناما و پرو رخ دهد.

 قیمت مس در سال ۲۰۲۱به طور متوسط ​​38 درصد بیشتر از سال بود. با این حال ، انتظار می رود در سال 2022 با تحقق منابع جدید قیمت مس 12 درصد کاهش یابد. برای مشاهده آخرین قیمت مس کاتدی در ایران و خرید کاتد مس می توانید به سایت بازار فلزات ایران مراجعه نمایید.

سنگ آهن

 واردات سنگ آهن در چین کاهش یافته و این برای صادر کنندگان سنگ آهن مهمترین چالش است. به دنبال اختلال در عرضه از سال 2018 تا 2020 ، برزیل تولید خود را افزایش داد و قیمت های بالا سنگ آهن، باعث افزایش سرمایه گذاری های در استرالیا ، برزیل ، کانادا و لیبریا شد. قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۱قبل از کاهش قابل ملاحظه تا 24 درصد افزایش یافت. در سال  2022 با تثبیت تقاضای چین و عرضه های جدید در جریان قیمت سنگ آهن کاهش خواهد یافت.

قیمت سرب

 قیمت سرب در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱تقریباً 6 درصد افزایش یافت و از رشد مجدد تولید خودرو سود برد. این فلز عمدتا در باتری های سرب اسید در باتری های معمولی خودروهای سواری و به عنوان مکمل در احتراق سوخت و به جای باتری های لیتیوم یونی گران‌تر ستفاده می‌شود.

تولید سرب تصفیه شده با افزایش بازیافت باتری پشتیبانی می شود: در نظر داشته باشیم به دلیل شرایط آب و هوایی سخت و به دلیل عدم استفاده از خودروها در محدودیت های قرنطینه، باتری های قدیمی کمتری جایگزین شده اند.

 قیمتها نیز با تعطیلی سمت عرضه به علت Covid-19 ، به ویژه در آمریکای لاتین ، افزایش یافت. قیمت سرب در سال 2021  حدود 7 درصد افزایش یافته و پیش بینی می شود در سال 2022 کاهش یابد. برای اطلاع از آخرین قیمت سرب در ایران و خرید شمش سرب به سایت بازار فلزات ایران (IranMetalsMarket.ir) مراجعه نمایید.

قیمت نیکل

به دنبال رشد دو رقمی در دو فصل قبل ، قیمت نیکل در فصل اول سال ۲۰۲۱بیش از 10 درصد افزایش یافت، که عمدتاً ناشی از تقاضای شدید بخش فولاد ضد زنگ در چین و استفاده از نیکل در باتری برای خودروهای برقی و همچنین با توجه به کمبود تولید در فیلیپین،  با توجه به فصول بارانی ، قیمتها افزایش یافت. زیرا با کاهش صادرات سنگ معدنی نیکل کارخانه های تولید نیکل در چین و روسیه به عنوان دومین تولید کننده نیکل در جهان  انتظار می رود قیمت نیکل تا شروع تولید جدید بالا بماند.

پیش بینی می شود قیمت نیکل در سال ۲۰۲۱تقریباً 20 درصد بیشتر باشد و در سال 2022 کاهش یابد.

قیمت قلع

قیمت قلع در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱بیش از 33 درصد افزایش یافت و در ماه مارس به بالاترین سطح در 10 سال گذشته رسید. با افزایش تقاضا برای لحیم کاری قلع در لوازم الکترونیکی مصرفی و همچنین اختلال در عرضه به دلیل تعطیلی در بولیوی ، پرو و ​​مالزی ، کاهش داوطلبانه تولید در برزیل و اندونزی و آشفتگی سیاسی در میانمار ، قیمت ها افزایش یافت.

 با این حال ، انتظار می رود افزایش قیمت ها کاهش یابد زیرا افزایش قیمت ها تولید کنندگان را تشویق به افزایش تولید می کند. چشم انداز تقاضای قلع برای استفاده در نیمه هادی ها ، فتوولتائیک ها ، خودروها و باتری های لیتیوم یون امیدوار کننده است.  پیش بینی می شود قیمت قلع متوسط ​​در سال 2022 ، 46 درصد افزایش یابد.

قیمت روی

به دنبال افزایش دو رقمی در دو سه ماهه قبل ، قیمت روی در 2021Q1 بیش از 4 درصد افزایش یافت. افزایش قیمت با تقاضای قوی زیرساخت های چین ، افزایش تولید جهانی خودرو و افزایش تقاضا برای کالاهای بادوام مصرف کننده (روی برای گالوانیزه فولاد استفاده می شود). از طرف عرضه ، معادن روی به دلیل اختلالات مربوط به COVID-19 ، به ویژه در آمریکای جنوبی ، آسیب جدی دیده اند. تعلیق های فصلی چندین معدن در شمال چین بر عرضه تأثیر گذاشت ، و همچنین توقف موقت عملیات در آفریقای جنوبی به دلیل حادثه معدن ، که بر بازار تنگ کنسانتره افزوده است. معدن و ذوب آتی چین در معرض خطر ایمنی و حفاظت از محیط زیست است.

قیمت روی در سال ۲۰۲۱حدود 19 درصد افزایش یافته ، پیش بینی می شود کاهش 11 درصدی در سال 2022  به علت افزایش تولید و کاهش تقاضای چین به دلیل کاهش مخاطرات زیست محیطی را شاهد باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت روی در ایران و خرید شمش روی به سایت بازار فلزات ایران (IranMetalsMarket.ir) مراجعه نمایید.

 

World Bank bullish on commodity prices


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2x5kl4