پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 104142
تاریخ انتشار: 1402/11/17 10:48

اصول بازسازی نمای ساختمان

در این مقاله به مرمت و بازسازی نمای ساختمان پرداخته شده است و موارد اساسی در خصوص اصول بازسازی نما بازگو شده است
اصول بازسازی نمای ساختمان

 

چکیده :

 

هر ساختمانی بعد از گذراندن عمر مفید خود دچار فرسودگی شده و بخش هایی از ساختمان نیاز به مرمت و بازسازی پیدا می کند. یکی از این بخش ها، نمای ساختمان است که در اثر فرسودگی به دلیل عوامل محیطی و گذر زمان به بازسازی نیاز دارد. نمای ساختمان ها در معرض عواملی مانند تغییرات آب و هوایی ، نور خورشید ، باران و برف و... دار تخریب شده و نیاز به بازسازی پیدا می کنند. بازسازی نمای ساختمان با حداقل هزینه خواسته ی صاحبین ساختمان ها است.

گروه نماروز از مراکز تخصصی بازسازی نمای ساختمان و سایر فعالیت های نمای ساختمان می باشد. این مجموعه سال هاست در زمینه ی بازسازی نمای ساختمان ، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ، نصب توری مرغی ، نقاشی نمای ساختمان ، نماشویی ، آب بندی نمای ساختمان و... فعالیت دارد و بهترین خدمات را به مشتریانش ارائه می دهد.

استفاده از میلگرد در بازسازی نمای ساختمان

بازسازی نمای ساختمان چیست؟

نوسازی و بازسازی نمای ساختمان در زمان فرسودگی بافت نما انجام می گیرد. نوسازی نما به ساخت دوباره ی بخش هایی از نما گفته می شود و متفاوت از بازسازی نما است. بازسازی نمای ساختمان به دوباره ساختن نما به شکل پایه ای گفته می شود. البته بازسازی نمای ساختمان می تواند به روش های مختلف و برای بخش های مختلف ساختمان نیز انجام شود. بازسازی نمای ساختمان شامل فعالیت گسترده تری نسبت به نوسازی نما می باشد.

نمای ساختمان ها اولین بخش از هر ساختمان است که مشاهده می شود. با فرسودگی بنما ،  ظاهر ساختمان زیبایی خود کمی از دست می دهد و فرسودگی نما ، خطراتی را ممکن است به دنبال داشته باشد مانند سقوط نما و... در چنین شرایطی برخی از افراد تصمیم می گیرند که به طور کلی ساختمان را تعویض کنند اما با توجه به بالا بودن هزینه ها در شرایط کنونی ، بازسازی نمای ساختمان می تواند بسیار به صرفه باشد.

دلیل بازسازی نمای ساختمان

پس از گذشت مدتی ساختمان ها با تغییراتی روبرو می شوند و بخش های مختلف ساختمان از جمله نما دچار ظاهر ناخوشایند می شود. همچنین نما بر اساس فرسودگی ممکن است ریزش پیدا کند. افراد به دلایل مختلفی بازسازی نمای ساختمان را انجام می دهند.برخی از افراد به دلیل دلزدگی از نما تصمیم به بازسازی نمای ساختمان می گیرند و برخی نیز در جهت مرمت بافت های فرسوده ، بازسازی نمای ساختمان را انجام می دهند و می خواهند نما را مستحکم سازند.

در صورتی که می خواهید بازسازی نمای ساختمان را انجام دهید، گروه نماروز می تواند بهترین خدمات دهی را به شما ارائه کند. این مجموعه یک گروه حرفه ای است که انواع خدمات مرتبط با نمای ساختمان مانند بازسازی نمای ساختمان را ارائه می نماید.

تعمیر و بازسازی نمای ساختمان

بازسازی نمای انواع ساختمان ها

نمای ساختمان نیاز به نگهداری دارد و باید به آن توجه شود. بسیاری از افراد به دکوراسیون داخلی ساختمان توجه دارند و به نمای ساختمان توجه زیادی ندارند اما زیبایی اولیه ی یک ساختمان از نمای آن مشخص خواهد شد. برای داشتن یک ساختمان زیبا ، نمای ساختمان بسیار مهم شمرده می شود. برای داشتن نمای زیبا و سالم نیاز است که نگهداری از نما را انجام دهید. به طور مثال شستشوی نمای ساختمان باید به صورت دوره ای برای پاکسازی نما از آلودگی ها انجام شود. نماشویی خود می تواند با از بین بردن آلاینده ی های سطح نما از فرسودگی زودرس نما جلوگیری نماید. همچنین استفاده از پیچ و رولپلاک نما برای پیشگیری از جدا سازی و ریزش نما اهمیت بالایی دارد. در زمان آسیب در بخشی از نما نیاز است که بازسازی نمای ساختمان را به موقع انجام دهید و به این صورت از افزایش مشکلات و هزینه ها جلوگیری خواهید کرد. نمای ساختمان ها از متریال مختلف ساخته شده است و برای بازسازی هر یک از این نما ها نیاز به استفاده از روش ها و متریال مختلف می باشد. در ادامه به توضیح بازسازی رایج ترین نما های ساختمان می پردازیم.

  • بازسازی نمای سنگی

نمای سنگی از رایج ترین نما ها می باشد و از سنگ های مختلف برای نمای ساختمان ها استفاده می شود. در زمان هایی که بخشی از سنگ ها فرسوده و دچار ریزش شوند، از یچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده می شود همچنین پیچ و رولپلاک به عنوان پیشگیری کننده از چنین مسالی می باشد. اما در صورتی که فرسودگی در بخش های مختلف نما باشد باید نما بازسازی شود. بازسازی نمای ساختمانی که از سنگ ساخته شده است ، در زمان هایی که بافت ساختمان دچار فرسودگی شود، انجام می گیرد. با رعایت برخی از نکات از فرسودگی زودرس نما در امان خواهید بود. برای بازسازی نمای سنگی می توان با استفاده از پیچ و رولپلاک ، سنگ ها در جای خود محکم نمود.

  • بازسازی نمای آجری

در بازسازی نمای ساختمان از نوع آجر که پس از گذشت زمان ، فرسودگی نما ایجاد می شود، نیاز است که در ابتدا با شستشوی نما و سپس با ترمیم محل های آسیب دیده ، و در نهایت در صورتی که فرسودگی زیاد باشد ، بازسازی را انجام داد.

  • بازسازی نمای کامپوزیتی

برخی از نما ها مانند کامپوزیت ، کرتین وال، سرامیک و... که این نما ها به وسیله ی سیستم نما خشک اجرا شده اند  ، ساده تر مورد بازسازی قرار می گیرند. بخش هایی که در این نما ها آسیب دیده اند باید تعمیر شوند. اما ساختمان هایی که دارای نمای ملاتی هستند ، زمان طولانی تری به بازسازی نیاز دارند. امروزه استفاده از نمای کامپوزیتی بسیار زیاد شده است و این نما بسیار راحت اجرا می شود. همچنین تنوع رنگی این متریال زیاد است و در مقابل تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است.

  • بازسازی نما رنگ شده

نمای رنگ شده یکی از انواع نما هایی است که از رنگ برای پوشش دهی به نمای ساختمان استفاده شده است و این رنگ پس از مدتی بر اثر تابش نور خورشید و عوامل طبیعی دچار آسیب شد و نیاز دارد که مرمت شود. در بازسازی نمای ساختمان ، نما هایی که دارای رنگ هستند و دچار ریزش رنگ شده اند، به سرعت فرسوده شده و نیاز به مرمت دارند. در زمان بازسازی نمای ساختمان باید به رنگی که استفاده می کنید توجه داشته باشید و از رنگ های با کیفیت و بادوام استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ هایی که بسیار روشن و خنثی هستند مانند رنگ های سفید، کرم، خاکستری ، شیری ، مشکی و... گزینه ی خوبی نخواهند بود.

ترمیم نمای ساختمان

گروه نماروز از با تجربه ترین مجموعه های بازسازی انواع نمای ساختمان می باشد که کمترین هزینه را برای خدماتش در نظر گرفته است. این مرکز معتبر دارای سال ها سابقه در زمینه ی خدمات مرتبط با نمای ساختمان مانند بازسازی نمای ساختمان می باشد. برای دریافت خدمات بازسازی نما برای انواع ساختمان ها و در زمان کوتاه و با کیفیت بالا با همکاران ما تماس بگیرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rqdlz