-
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد تاکید کرد

نوسازی نظام برنامه‌ریزی ارتقای بهره‌وری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بر لزوم بازنگری و نوسازی نظام برنامه‌ریزی ارتقای بهره‌وری در کشور تاکید کرد و گفت: با همین نگاه برنامه ارتقای بهره‌وری استان با عنوان «یزد بهره‌ور» در حال تدوین است.

به ‌ گزارش روابط ‌ عمومی سازمان، مجید دهقانی ‌ زاده در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنفرانس ملی بهره ‌ وری به میزبانی استان یزد، بااشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس در ارتقای سطح بهره ‌ وری استان، گفت: بهره ‌ وری تنها رهیافت پایدار و قابل ‌ اطمینانی است که قادر است جریان توسعه کشور را به مسیر صحیح هدایت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ ریزی استان یزد با بیان اینکه با بهره ‌ وری می ‌ توان مسائل مزمن اقتصاد ایران در عرصه ‌ های مختلف تولید، توزیع و مصرف را به شایستگی حل کرد، افزود: بسیاری از بحران ‌ ها در کشور از قبیل کم ‌ آبی، ناترازی انرژی، ناکارآمدی نظام اداری و.... ریشه در کلان مفهوم بهره ‌ وری دارد.

دهقانی ‌ زاده خاطرنشان کرد: با ترویج فرهنگ بهره ‌ وری در ساختارهای انسانی و اعمال ابزارهای مدیریتی ناظر بر این جریان در بنگاه ‌ های گوناگون خصوصی و عمومی در بخش ‌ های اقتصادی و اجتماعی جامعه می ‌ توان به صورت نظام ‌ مند و منسجم این مسائل را مدیریت کرد.

وی بااشاره به اینکه ورود هدفمند و موفق هر جامعه در عرصه مدیریت بهره ‌ وری مستلزم وجود و فعالیت اثربخش عناصر متعدد و متنوعی است که در قالب زیست ‌ بوم بهره ‌ وری شناخته می ‌ شود، گفت: باتوجه به پیچیدگی ذاتی و دشواری عظیم ورود به این مسئله از منظر ملی، مناسب ‌ تر است تا در سطح خرد و با رویکرد استانی به این موضوع پرداخته شود. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ ریزی استان یزد در همین راستا به تدوین برنامه ارتقای بهره ‌ وری استان با عنوان «یزد بهره ‌ ور» اشاره کرد و افزود: چشم ‌ انداز استان این است که تا ۱۰ سال آینده یزد به ‌ عنوان استان بدون اتلاف و پایتخت بهره ‌ وری ایران شناخته شود. دهقانی ‌ زاده در تشریح برنامه یزد بهره ‌ ور، رسیدن به میانگین جهانی در شاخص ‌ های اختصاصی بهره ‌ وری ناظر بر فعالیت ‌ های مزیت ‌ دار استان، ارائه مدلی بومی و قابل الگوبرداری از برنامه استانی ارتقای بهره ‌ وری در سطح کشور و پذیرش محوریت نهضت بهره ‌ وری ایران با ایفای نقش ملی و فراملی را از اهداف کلان این برنامه برشمرد. به ‌ گفته وی، تمرکز «یزد بهره ‌ ور» بر موضوع شناسایی نمونه ‌ ای از پروژه ‌ های بهبود بهره ‌ وری در استان یزد بوده که این پروژه ‌ ها در هرکدام از حوزه ‌ های هفتگانه بحران ‌ های نابهره ‌ وری نظیر آب، انرژی، نیروی انسانی، سرمایه، مواد، زمان و محیط ‌ زیست را در 2دسته پروژه ‌ های پرچم ‌ دار و پروژه ‌ های تکمیلی راهبری می ‌ کند. وی باتوجه به اینکه استان یزد به ‌ عنوان یکی از استان ‌ های پیشرو در موضوع بهره ‌ وری، در راستای ایفای نقش و مسئولیت ملی خود، میزبان دوازدهمین دوره کنفرانس ملی بهره ‌ وری با شعار «بهره ‌ وری و تصمیمات سرنوشت ‌ ساز» است، تصریح کرد: شهر میراث جهانی یزد در جایگاه نخستین استان برگزاری دوازدهمین کنفرانس ملی بهره ‌ وری را در خارج از پایتخت عهده ‌ دار شد تا با مشارکت فرهیختگان و متخصصان حوزه بهره ‌ وری، در ایجاد خروجی ارزشمند و به ‌ تبع آن، تغییر در سیاست ‌ گذاری و برنامه ‌ ریزی ‌ های این حوزه موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*