یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 14266
تاریخ انتشار: 1401/01/21 04:09

مزایا و معایب خدمات سئو کلاه سفید چیست؟

گوگل از صاحبان وب سایت ها انتظار دارد که هنگام تلاش برای بهبود سئوی خود، قوانین را رعایت کنند و با حسن نیت عمل کنند. برای کسانی که سعی می کنند قوانین را زیر پا بگذارند، جریمه هایی در نظر گرفته می شود و حتی ممکن است به کلی از نتایج حذف شوند. آیا می خواهید وب سایت شما بدون نقض قوانین و دستورالعمل های گوگل در نتایج جست و جو رنگ بگیرد؟

سئو کلاه سفید بهترین راه برای بهبود وب سایت شما است. 

تعریف سئو

seo چیست؟ سئو به مجموعه فعالیت ها، ترفند ها و دستورالعمل هایی گفته می شود که در راستای پیشرفت وب سایت و به منظور بهینه سازی آن در موتورهای جست و جو انجام می شود. خدمات سئو در سه دسته مختلف سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری قرار می گیرند. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش کلاه سفید بپردازیم.

 

سئو کلاه سفید چیست؟

 

سئو کلاه سفید چیست؟

تعریف دقیق سئو کلاه سفید استفاده از تکنیک ها، استراتژی ها و ترفندهای بهینه سازی وب سایت است که توسط گوگل تایید شده است.. در این روش سعی بر آن است تا با رعایت دقیق قوانینی که در گوگل تعریف شده است به ارتقای رتبه بندی سایت پرداخته شود. ارتقای رتبه بندی در گوگل، اقتصادی ترین روش برای معرفی سایت شما به مخاطبان است. با این کار نام سایت در لیست چند لینک اول در سرچ گوگل قرار خواهد گرفت. سئو کلاه سفید بهترین و مطمئن ترین راه برای بهینه سازی سایت است. زیرا در روش های دیگر از ترفند هایی برای گول زدن و دور زدن گوگل استفاده می شود. در این موارد در صورتی که گوگل متوجه تخلف سایت شود آن را جریمه و مجازات خواهد کرد. اما عمل کردن بر اساس تکنیک های تعریف شده از سوی گوگل برای پیشرفت سایت کمی زمانبر است و باید مستمر باشد. بنابراین بسیاری از افراد راه های میانبر را انتخاب می کنند. اما ممکن است ماندگار نباشند.

اگر برای پیشرفت سایت خود به دنبال اجرای تکنیک های قانونی هستید سئو کلاه سفید بهترین راه پیش روی شما است. با این کار بدون شکستن قوانین گوگل به رتبه ای بالا دست خواهید یافت و ماندگار خواهید بود. اما به یاد داشته باشید که در این راه باید پشتکار و صبوری بالایی داشته باشید.

برای اطمینان از اینکه به تاکتیک‌های سئو کلاه سفید پایبند هستید و وارد بخش سئو کلاه سیاه نمی‌شوید، توصیه می‌کنیم Google’s Webmaster Guidelines را بخوانید. این دستورالعمل ها نحوه یافتن، ایندکس و رتبه بندی سایت شما توسط گوگل را شرح می دهد. یادگیری در مورد آنها می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید کدام روش ها می توانند سایت شما را به روشی ایمن و تایید شده بهینه کنند. این دستورالعمل ها همچنین اقدامات غیرقانونی را که می تواند منجر به پنالتی سایت شما شود را تشریح می کند.

از جمله روش هایی که در خدمات سئو کلاه سفید مورد استفاده قرار می گیرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوای یونیک و با کیفیت
  • استفاده قانونی و اصولی از کلمات کلیدی
  • بک لینک دهی داخلی و خارجی
  • به روز رسانی مطالب قدیمی آپلود شده روی سایت
  • فعالیت و ساخت صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی مختلف و لینک دهی در آن ها
  • خرید بک لینک های معتبر در سایت های مرتبط
  • انجام تبلیغ
  • و غیره

این نکته را به خاطر داشته باشید که سئو کلاه سفید به دنبال جذب کاربران واقعی است. بنابراین با تمرکز روی آن می توانید به جذبی هدفمند و ایده آل دست پیدا کنید. در واقع این روش به عنوان بهترین راه برای ارتقای سایت در میان رقبا شناخته می شود. با این کار به طور همزمان می توانید رضایت موتور جست و جو و کاربر را به دست آورید.

چرا باید از سئو کلاه سفید استفاده کنیم؟

از جمله مزایای استفاده از سئو کلاه سفید می توان به ماندگاری نتیجه آن اشاره کرد. این در حالیست که در روش های دیگر از جمله سئو کلاه سیاه ممکن است سایت مورد نظر در مدت زمان کوتاهی با اجرای ترفند های غیر قانونی به رنک بالایی در میان سرچ های گوگل دست یابد، اما این رتبه همیشگی نیست. به همین دلیل سایت یا تجارت شما با کمترین ریسک روبرو خواهد شد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که در این راه باید ثابت قدم باشید.

این نکته را به خاطر بسپارید که با انتخاب کلمات کلیدی صحیح، موتورهای جست و جو به راحتی شما را به مخاطبان معرفی خواهند کرد. در نتیجه گوگل تبدیل به محلی برای تبلیغات رایگان شما خواهد شد. از طرفی اگر محتوای تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و تخصصی باشد کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین محتوای با کیفیت سرمایه شما خواهد بود. به طور کلی از جمله مزایای استفاده از سئو کلاه سفید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه ها و در امان ماندن از دست کلاهبردارها
  • برقراری امنیت در سایت با رعایت قوانین گوگل
  • ماندگاری و ثبات سایت در رتبه های بالای گوگل

معایب استفاده از خدمات سئو کلاه سفید

استفاده از خدمات سئو کلاه سفید علاوه بر مزایایی که دارد با معایبی نیز همراه است. از این جمله می توان به محدود بودن فعالیت هایی که در حوزه قوانین موتورهای جست و جو می توان انجام داد اشاره کرد. این فعالیت ها تنها محدود به تولید محتوا و سئو داخلی سایت می شوند.

از دیگر معایب این روش می توان به عقب ماندن از سایر رقبا در فضای رقابتی اشاره کرد. زیرا اکثراً روش ها و ترفند های غیر قانونی مانند سئو کلاه سیاه را انتخاب می کنند و در مدت زمانی کوتاه به رنک بالایی در گوگل می رسند. البته این ریسک را باید در نظر داشته باشید که آن ها روزی با جریمه و مجازات گوگل روبرو خواهند شد. از دیگر معایب این روش می توان به طولانی بودن مدت زمان جواب دهی آن اشاره کرد. همان طور که قبلاً اشاره شد این روش زمانبر بوده و نیازمند صبر و پشتکار زیادی است. این روش ممکن است زمان رسیدن به ارتقای مورد نظر و اهدافتان را دو چندان کند.

 

امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد و شما را متقاعد کرده باشد که کلاه سفید را بر سر داشته باشید و آن را روی سر خود نگه دارید!


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ra7yw