دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 95215
تاریخ انتشار: 1402/07/22 10:05
اختصاصی گسترش‌نیوز؛

رونق پدیده کوله گردی/ سفر با کوله پشتی به اروپا

در سفر با کوله باید کمی قید آسایش و آرامش را زد و عموماً هم برای کسانی مناسب است که از ماشین شخصی برای سفر کردن استفاده می‌کنند، اگر قصد سفر با هواپیما، قطار و دیگر وسایل نقلیه را دارید، کوله‌پشتی برای شما به‌ هیچ‌ عنوان مناسب نیست.
رونق پدیده کوله گردی/ سفر با کوله پشتی به اروپا

در این گزارش قصد داریم تا به یک شیوه جدید سفر کردن بپردازیم، اخیراً خیلی از توریست‌ها برای سفر به نقاط دوردست از کوله‌پشتی استفاده می‌کنند اما این استفاده چه مزایا و معایبی دارد؟ در این گزارش تمامی شرایط سفر با کوله‌پشتی را بررسی کرده‌ایم.

چگونه با کوله‌پشتی به دنیا سفر می‌کنید؟

اولین نکته ضروری این است که باید کوله‌پشتی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. هنگام بسته‌بندی و قرار دادن وسایل در آن وزن را باید در نظر بگیرید، چون به هرکجا که بروید قرار است همراهتان باشد،  نکات متفاوت دیگری نیز وجود دارد که اگر یک‌بار این شیوه را تست کنید کاملا دستتان می‌آید، برای مثال بهتر است موقع جمع‌آوری لباس‌ها، آن‌ها را رول کنید و بعد در کوله خود قرار دهید که جای کمتری بگیرد و درنهایت اینکه کوله‌پشتی خود را مرتب نگه‌ دارید. ایده‌آل‌های مینیمالیستی سفر را در آغوش بگیرید، همیشه نباید چندین لباس با خود ببرید، گاهی می‌شود با لباس‌ها و وسایل غیرضروری نیز سفر کرد.

کوله‌پشتی به‌راحتی باز می‌شود و اغلب دارای جیب‌های اضافی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای وسایل کوچک‌تر مانند مدارک، پول نقد و... استفاده کنید. با چمدان نیز به‌راحتی می‌توانید به وسایل خود دسترسی داشته باشید اما همه‌جا نمی‌توانید آن را حمل کنید.

آیا می‌توان تنها با یک کوله‌پشتی به اروپا سفر کرد؟

اروپا دارای یک شبکه ارتباطی عالی است که حمل‌ونقل از شهری به شهر دیگر و کشوری به کشور دیگر را بسیار آسان کرده است.

اگر قصد دارید با کوله‌پشتی به تور اروپا بروید باید نکات زیادی را در نظر بگیرید، برخی از این نکات را در این قسمت یادآور شده‌ایم.

  • اگر فکر می‌کنید که با وسایل کم نمی‌توانید سفر کنید، باید قید این شیوه را نیز بزنید.
  • اگر در ناحیه کمر مشکل جسمانی دارید، این‌طور سفر کردن وضعیت شما را بدتر می‌کند.
  • اگر قصد شما از سفر  نیز دیدن مکان‌های تاریخی، طبیعت‌گردی و... نیست، باید در انتخاب شیوه خود تجدیدنظر کنید.
  • اگر ازلحاظ شخصیتی بسیار آدم دقیق و اهل برنامه‌ریزی ای هستید، کوله‌پشتی به درد شما نمی‌خورد، برنامه‌ریزی در این نوع سفر آن‌قدر هم اهمیت ندارد، باید دید که کوله‌پشتی شما را به کدام سمت می‌کشد.
  • اگر اهل استقبال از غذاهای خیابانی، هتل‌ها و اقامت‌های بسیار لوکس هستید، این شیوه مناسب شما نیست، یکی از دلایل وجود این امکان کاهش هزینه‌های سفر است، پس بیشتر غذاهای خیابانی نصیبتان می‌شود.

چه چیزهایی باید در کوله شما باشد؟

این موضوع کاملاً به مقصد و منبع مالی شما بستگی دارد و به‌هیچ‌عنوان از پیش تعیین‌شده نیست، در قسمت زیر می‌توانید وسایل داخل چند کوله برای سفر را ببینید.

کوله-1

کوله-2

کوله-3

سخن پایانی

این شیوه علاوه بر این‌که برای شما یک روش ایده‌آل و همین‌طور یک تجربه تازه است، هزینه‌های سفرتان را نیز به‌شدت کاهش می‌دهد، همان‌طور که کوله‌گردها با ساده‌ترین روش از شهری به شهر دیگر می‌روند، در شیوه اقامت خود نیز ساده‌ترین، راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر را انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، کوله‌پشتی‌ به مسافران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی به مناطق شلوغ رفت و آمد کنند و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، بدون اینکه نگران حمل چمدان‌های بزرگ خود باشند.

منبع:گسترش نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ox6ll