پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 102387
تاریخ انتشار: 1402/10/20 08:16

ابزارهای چاپی مورد نیاز در اسپانسری رویدادها

آشنایی با بهترین ابزارهای چاپی و استفاده از آن ها برای پیشبرد برند و تبلیغات کسب و کار در این مقاله
ابزارهای چاپی مورد نیاز در اسپانسری رویدادها

کسب‌وکارها از روش‌های گوناگونی برای تبلیغات و برندینگ استفاده می‌کنند. اسپانسرشیپ برای رویدادها یک روش موثر در برندسازی است که تأثیر بسزایی در آگاهی مخاطبان از برند دارد. در سال‌های اخیر، در زمان‌های مختلف سمینارها،‌ نمایشگاه‌ها و کمپین‌هایی با موضوع‌های گوناگون و اهداف مختلف برگزار می‌شود. اگر کسب‌وکار شما به عنوان اسپانسر یک رویداد مرتبط با حوزه کاری خودتان حاضر شود،‌ برندتان را به بخش مهمی از بازار هدف معرفی می‌کنید و مشتریان احتمالی و واقعی بسیاری به دست می‌آورید. استفاده از ابزارهای درست در اسپانسرشیپ نیز نقش مهمی در معرفی برند شما به مخاطبان ایفا می‌کند. به عنوان مثال چاپ ساک دستی کاغذی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در اسپانسرشیپ باید انجام دهید. در این گزارش توضیحات بیشتری درباره اسپانسرشیپ ارائه می‌دهیم و توضیحاتی درباره آنچه برای معرفی برندتان به شرکت‌کنندگان نیاز دارید، ارائه خواهیم داد.

ابزارهای چاپی مورد نیاز در اسپانسری رویدادها

چرا اسپانسر رویداد شویم؟

اسپانسر یک رویدد یا حمایت مالی می‌کند یا محصولات خود را در رویداد به مخاطبان ارائه می‌دهد. ارائه محصولات برای کسب‌وکارهایی که محصولات مصرفی دارند، مناسب است؛ به عنوان مثال تولیدکننده‌های مواد غذایی می‌توانند مسئولیت پذیرایی از شرکت‌کنندگان رویداد را برعهده بگیرند. کسب‌وکارهایی که محصولات مصرفی ندارند، به روش مالی از رویدادها حمایت می‌کنند.

اگر رویداد مورد نظر متناسب با موضوع کسب‌وکار شما باشد، بدین معنی است که گروهی از افراد فعال در بازار کار شما گرد هم جمع می‌شوند. پس این یک فرصت مناسب برای تبلیغات و معرفی برند به این گروه است. اسپانسر شدن در یک رویداد، فرصتی برای بازاریابی هدفمند در اختیار شما قرار می‌دهد و افراد درست را با برندتان آشنا می‌کند.

با حمایت از یک رویداد،‌ اعتبار اجتماعی شما نزد شرکت‌کنندگان و افراد دخیل در رویداد افزایش پیدا می‌کند. زیرا به آن‌ها نشان می‌دهد شما به دنبال ایجاد تأثیر اجتماعی هستید و از فعالیت‌های درست حمایت می‌کنید. به عبارت دیگر می‌توان گفت اسپانسر شدن در یک رویداد هم منافع معنوی و هم منافع مالی غیرمستقیم برای شما دارد. اگر استراتژی درستی برای بازاریابی، تولید محتوا و حضور در رویداد داشته باشید، می‌توانید سرمایه‌ای که برای حمایت از رویداد صرف‌ کرده‌اید را برگردانید.

چرا باید از ابزارهای چاپی در اسپانسری استفاده کنیم؟

با حمایت از یک رویداد، فرصت‌های بسیاری برای معرفی برند در اختیار شما قرار می‌گیرد. بعضی از کسب‌وکارها به معرفی شفاهی توسط مجری همایش بسنده می‌کنند و هیچ برنامه‌ای جز این ندارند. این روش تقریبا هیچ بازدهی ندارد، زیرا مخاطبان ممکن است هنگام گوش کردن به صحبت‌های مجری تمرکز کافی نداشته باشند یا بعد از گوش کردن، حتی نام برندتان را هم از خاطر ببرند.

شما باید از ابزارهایی استفاده کنید که برندتان را به صورت کاربردی به مخاطبان معرفی کند. هرچقدر این ابزارها کاربردی‌تر باشند و مخاطب را بیشتر درگیر کنند، تأثیر آن‌ها بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر اسپانسر یک همایش آموزشی هستید، می‌توانید به مخاطبان خود دفترچه یادداشت و خودکاری که برندتان روی آن چاپ شده، ارائه دهید. شرکت‌کنندگان یک رویداد آموزشی قطعا به یادداشت‌برداری نیاز خواهند داشت و از وسایلی که شما به آن‌ها ارائه داده‌اید، استفاده می‌کنند. آن‌ها بعدا هم برای بررسی یادداشت‌هایشان به دفترچه برمی‌گردند و باز هم برندتان در ذهنشان تکرار می‌شود. این یک روش کاربردی و تأثیرگذار در برندسازی است.

ابزارهای چاپی مورد نیاز در اسپانسری رویدادها

ابزارهای چاپی مناسب برای ارائه به شرکت‌کنندگان

تنوع ابزارهای چاپی که می‌توانید در یک رویداد استفاده کنید، بسیار زیاد است. بنابراین توصیه می‌کنیم ابتدا استراتژی و برنامه مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات در رویداد بچینید. سپس با توجه به استراتژی مشخص کنید که می‌خواهید چه محتوایی را به مخاطبان خود ارائه دهید و در نهایت، با توجه به نوع محتوا، ابزار چاپی مناسب برای ارائه آن را انتخاب کنید. در ادامه کاربردی‌ترین محصولاتی که اسپانسرهای همایش‌ها و رویدادها از آن‌ها استفاده می‌کنند را نام می‌بریم و درباره هرکدام توضیح می‌دهیم.

چاپ پاکت نامه

یکی از ابزارهای کاربردی در رویداد، پاکت نامه است. در پاکت نامه شما می‌توانید یادداشتی اختصاصی برای مخاطبان همایش قرار دهید و آن‌ها را به یک اقدام دعوت کنید. همچنین می‌توانید ابزارهایی چون بروشور یا کارت ویزیت برندتان را در پاکت به مخاطبان ارائه دهید. با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان باید برای چاپ پاکت اقدام کنید؛ معمولا چاپ پاکت نامه تعداد کم برای رویدادهای کوچک و محلی کفایت می‌کند، اما برای رویدادهای بزرگ به چاپ عمده این محصولات نیاز خواهید داشت.

چاپ ساک دستی کاغذی

دومین ابزار ضروری برای شرکت در رویداد، ساک دستی کاغذی است که در ابتدای گزارش به آن اشاره کردیم. تقریبا همه رویدادها، پیش از ورود شرکت‌کننده‌ها پکیجی به آن‌ها ارائه می‌دهند. این پکیج شامل کارت ورود به رویداد، بج‌، دفترچه یادداشت و خودکار و وسایل پذیرایی است. اگر این وسایل در ساک دستی کاغذی که برند شما روی آن ثبت شده به مشتریان ارائه شوند، شرکت‌کنندگان در همان بدو ورود با برندتان آشنا می‌شوند. شما حتی می‌توانید در کنار ابزارهای رویداد، بروشور، کاتالوگ یا کارت ویزیت خود را نیز در ساک دستی بگذارید.

سایر ابزارهای چاپی مناسب برای حمایت از رویدادها

اسپانسرهای رویدادهای مختلف با توجه به استراتژی که برای بازاریابی و برندینگ در رویداد دارند، از ابزارهای دیگری هم استفاده می‌کنند که عبارت است از:

  • پوستر

  • کاتالوگ

  • دفترچه یادداشت

  • خودکار

بعضی از برندها هم ابزار اختصاصی خودشان را طراحی و چاپ می‌کنند؛ ابزاری که متناسب با موضوع رویداد است. به عنوان مثال در رویدادهای خیریه حمایت از کودکان، ممکن است کاغذهایی را چاپ کنند که با تا کردن و اوریگامی به یک شکل خاص تبدیل می‌شود و نماد آن رویداد است. 

سایر ابزارهای چاپی مناسب برای حمایت از رویدادها

بهترین مرکز چاپ ابزارهای تبلیغات و برندینگ

در این گزارش توضیح دادیم چرا اسپانسر شدن در یک رویداد می‌تواند استراتژی مناسبی برای بازاریابی باشد و چه ابزارهایی برای معرفی برند به مخاطبان نیاز است. با حضور فعال در حوزه کاری خود با رویدادهای مختلفی که در این زمینه برگزار می‌شود، آشنا خواهید شد و فرصت‌هایی که برای بازاریابی و برندینگ وجود دارد را پیدا می‌کند.

انتخاب یک مجموعه مناسب برای چاپ وسایل برندینگ و تبلیغات، نقش مهمی در کیفیت آن‌ها ایفا می‌کند. ما مراکز مختلف را بررسی کرده‌ایم و از میان مجموعه‌های حرفه‌ای و باسابقه، چاپخانه فرتاک را به شما معرفی می‌کنیم. زیرا این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه چاپ در حوزه تبلیغات و برندینگ فعالیت دارد. در این مجموعه کارشناسان و ایده‌پردازانی فعالیت می‌کنند که می‌توانند راهنمایی‌های لازم درباره تولید محتوا و چاپ ابزارهای مناسب برای اسپانسر شدن را به شما ارائه دهند. فرتاک همچنین تکنسین‌هایی را برای چاپخانه استخدام کرده است که تجربه زیادی در این حوزه دارند و از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای چاپ ساک دستی کاغذی، پاکت نامه، کاتالوگ، پوستر و سایر موارد استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش ابازرهای مناسب برای اسپانسر شدن، به سایت‌ فرتاک مراجعه کنید. در وب‌سایت فرتاک لیست محصولات وجود دارد و می‌توانید آن‌ها را به صورت اینترنتی سفارش دهید. شماره‌های تماس فرتاک نیز در وب‌سایت مجموعه درج شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2olmpq