افزایش حمل بدنه خودرو به سایتهای تولیدی
شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو (ایسیکو)، در شهریور سال جاری توانست به بالاترین میزان بستهبندی، بارگیری و ارسال بدنه به سایتهای استانی و خارجی ایران خودرو در ۱۰ سال گذشته دست یابد. این شرکت با افزایش کیفیت ناوگان حمل، با هدف حمل بدنهها در کوتاهترین زمان ممکن، توانست ۱۷ هزار و ۶۲۰ بدنه خودرو را به صورت جادهای از سایت ایرانخودرو به سایتهای فارس، کرمانشاه، خزر، تبریز و کشورهای آذربایجان و عراق در مدت زمان ۳۱ روز حمل کند.
محمدابراهیم مددی، مدیر حمل محصول و بدنه شرکت ایسیکو در اینباره گفت: این مدیریت حجم انبارش، بستهبندی، بارگیری و ارسال بدنهها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ هزار و ۳۰۴ دستگاه افزایش داد که طبق آمارها ۳۲ درصد رشد داشته است.
بهگزارش ایکوپرس، وی افزود: شرکت ایسیکو از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزار و ۸۷۵ بدنه را به سایتهای اقماری بستهبندی، بارگیری و ارسال کرده که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.
داخلیسازی موتور DC شیشه بالابر
خط تولید موتور DC شیشه بالابر خودرو در شرکت سالارگستر با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو به بهرهبرداری رسید.
همزمان با بهرهبرداری از خط تولید در شرکت سالارگستر، قرارداد سهجانبه تولید و تامین موتور DC شیشه بالابر محصولات ایرانخودرو با هدف تعمیق ساخت داخل خودرو و تحقق اهداف در بخش کاهش ارزبری منعقد شد.
این قرارداد سهجانبه، به امضای مدیران عامل شرکتهای ساپکو، کابل خودرو سبزوار و سالارگستر در استان البرز رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در حاشیه مراسم انعقاد این قرارداد، با بیان اینکه خودکفایی و استفاده از توان داخل اولویت ایرانخودرو است، گفت: در راستای تعمیق ساخت داخل محصولات، پروژههای مختلفی در دو سال اخیر تعریف و اجرا شده است.
فرشاد مقیمی از صرفهجویی ارزی ۲۲۸ میلیون یورویی در دو سال اخیر با اجرای پروژههای داخلیسازی خبر داد و گفت: مسیر شکل گرفته در سال جاری نیز با هدف تحقق صرفهجویی ارزی سالانه ۱۳۳ میلیون یورو دنبال میشود.
وی افزود: با داخلیسازی قطعه موتور DC شیشه بالابر از سوی قطعهسازان داخلی، نیاز خطوط تولید ایرانخودرو رفع و با اجرای این تفاهمنامه سهجانبه امروز زمینه کاهش ارزبری سالانه دستکم ۶ میلیون دلار فراهم خواهد شد.
مقیمی نیاز سالانه ایرانخودرو به قطعه موتور DC را حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار عدد عنوان و خاطرنشان کرد: با قرارداد همکاری که به امضا رسید و با ظرفیتسازی انجام شده، این نیاز را تامین خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: این قطعات در سایر صنایع نیز استفاده خواهد شد و با توسعه و ارتقای خطوط تولید آن میتوان در کنار رفع نیازهای خودروسازی در اختیار سایر صنایع نیز قرار گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، همچنین از عرضه تارا اتوماتیک خبر داد و گفت: دناپلاس با گیربکس ۶ سرعته دستی نیز به تولید انبوه خواهد رسید. گیربکس بهکار رفته در این محصول سبب کاهش مصرف سوخت تا ۲.۵ درصد میشود.
وی افزود: در حوزه موتور نیز فعالیتهایی را دنبال کردهایم؛ سال گذشته موتور TU۵ پلاس به تولید انبوه رسیده، موتور XU۷ پلاس درحالحاضر در مرحله تولید انبوه قرار گرفته و EF۷ پلاس نیز در آبان و آذر به تولید انبوه خواهد رسید.
گفتنی است خط تولید سانروف در شرکت آذینخودرو نیز به بهرهبرداری رسید و با راهاندازی خط تولید جدید سانروف، به ظرفیت تولید این تجهیز در شرکت آذینخودرو ۸۵۰ دستگاه اضافه میشود که با داخلیسازی، بهای تمامشده آن به میزان قابلتوجهی کاهش خواهد یافت.
رتبه دوم خدمات پس از فروش ایرانخودرو دیزل
براساس گزارش اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش خودروها در سال ۱۳۹۹، شرکت گواه پس از ۱۲ سال موفق به کسب رتبه ۲ در بین شرکتهای ارائه خدمات پس از فروش شد.
ایرج حسینیپژوه، مدیرعامل شرکت گواه (ارائهدهنده خدمات پس از فروش محصولات ایرانخودرو دیزل) در اینباره گفت: مبنای احراز رتبه دوم شرکت گواه در سال ۹۹ در حوزه رضایتمندی مشتریان شاخص (CSI)، افزایش امتیاز حوزه مدیریت بر وظایف، افزایش امتیاز ارزیابی نمایندگیها (DSI) و افزایش امتیاز میدانی نمایندگیها بوده است.
وی افزود: کسب این نتایج با تکیه بر فرآیند اصلاح خدمات پس از فروش و تعریف پروژههای سطح خدمت و کسب رضایت مشتریان در سال ۹۹ بهدست آمده است و شرکت گواه میکوشد، با افزایش نظارتها و بهبود عملکرد خود گامهای دیگری را در ارتقای سطح خدمات پس از فروش به خودروهای سنگین بردارد.
حسینیپژوه در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت گواه، طرح امدادرسانی به اتوبوس ایرانخودرو دیزل (آتروس) را نیز به اجرا گذاشته و بر همین اساس، در استانهای تهران، البرز، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، همدان، کرمان و زاهدان به ارائه خدمات به شرکت اتوبوسرانی میپردازد.