شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 104760
تاریخ انتشار: 1402/11/29 10:47

ادامه تحصیل آسان در روسیه

باتوجه‌به شرایط مناسب تحصیلی، ادامه تحصیل آسان در روسیه از گزینه‌های منتخب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. بسیاری از دانشمندان بزرگ جهان به‌ویژه در رشته‌های شیمی، فیزیک، پزشکی و ریاضیات از کشور روسیه هستند. همچنین نویسندگان بزرگ روسی نقش مهمی در ادبیات جهانی دارند. با این سابقه علمی مشخص است که تحصیل در دانشگاه‌های روسیه گزینه مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی است.
ادامه تحصیل آسان در روسیه

ادامه تحصیل آسان در روسیه

باتوجه‌به شرایط مناسب تحصیلی، ادامه تحصیل آسان در روسیه از گزینه‌های منتخب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. بسیاری از دانشمندان بزرگ جهان به‌ویژه در رشته‌های شیمی، فیزیک، پزشکی و ریاضیات از کشور روسیه هستند. همچنین نویسندگان بزرگ روسی نقش مهمی در ادبیات جهانی دارند. با این سابقه علمی مشخص است که تحصیل در دانشگاه‌های روسیه گزینه مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی است. از طرف دیگر هزینه تحصیل و شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این کشور مناسب‌تر از برخی کشورهای توسعه‌یافته دیگر است.

نظام آموزش عالی روسیه

دانشگاه‌های روسیه از جمله دانشگاه‌های قدیمی و معتبر در سطح جهان و مهد پرورش بسیاری از دانشمندان جهان در رشته‌های مختلف هستند. دیمیتری مندلیف دانشمند شیمی‌دان و خالق جدول مندلیف، ایگور ایردیف از فیزیک‌دانان برجسته و لئو تولستوی خالق رمان معروف جنگ‌وصلح چند نمونه از بزرگان و دانشمندان روسیه هستند.

با این سابقه تاریخی علمی و ادبی و مناسب‌بودن شرایط تحصیل مشخص است که دانشگاه‌های روسیه می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای ادامه تحصیل آسان در روسیه باشند. کشور روسیه نیز یکی از امضاکنندگان معاهده بولونیا است و از یک سیستم آموزشی یکپارچه و منظم پیروی می‌کند؛ به همین دلیل مدرک دانشگاهی این کشور در سطح بین‌الملل معتبر است. فراهم‌سازی بهترین امکانات تحصیلی و علمی، همکاری با مراکز آموزشی و تحقیقاتی معتبر جهان موجب افزایش تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به روسیه شده است.

مهاجرت تحصیلی تصمیمی مهم و اثرگذار در آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان است. به همین دلیل لازم است باتوجه‌به شرایط دانشجو بهترین انتخاب انجام شود. انتخاب یک مؤسسه مهاجرتی معتبر نقش مهمی در این زمینه دارد. مؤسسه علم ویرا با داشتن تیم مشاوره قوی و برترین حقوق‌دانان بهترین مسیرهای قانونی را برای مهاجرت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. با علم ویرا ادامه تحصیل آسان در روسیه میسر می‌شود.

مزایای تحصیل در روسیه

هر ساله بسیاری از دانشجویان جهان برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می‌کنند. شرایط تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های  اغلب کشورهای پیشرفته جهان مانند آمریکا، کانادا و انگلیس بسیار دشوار است. از طرف دیگر هزینه تحصیل در این کشورها می‌تواند خارج از توانایی مالی بسیاری از دانشجویان باشد.

کشورهایی همچون روسیه با داشتن دانشگاه‌های معتبر و سیستم آموزش عالی قوی شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی فراهم می‌کنند. به همین دلیل ادامه تحصیل آسان در روسیه و دانشگاه‌های معتبر این کشور مزیتی بسیار عالی و فرصتی مناسب برای بسیاری از دانشجویان مستعد است. مزایای تحصیل در روسیه عبارت‌اند از:

  • معتبر بودن مدرک دانشگاهی
  • تحصیلات گسترده دانشگاهی
  • اعطای بورسیه‌های تحصیلی مختلف
  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل
  • کیفیت سیستم آموزشی
  • فرصت‌های تحقیقاتی مختلف
  • وجود طیف گسترده دانشگاه‌ها و دوره‌های مطالعاتی

دانشگاه ها و رشته ‌های تحصیلی مختلف در روسیه

همان‌طور که گفته شد بسیاری از دانشگاه‌های روسیه از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر جهان هستند. این دانشگاه‌ها در رشته‌های تحصیلی مختلف مانند علوم‌انسانی، علوم پایه، مهندسی، پزشکی، هوافضا، علوم هسته‌ای، فیزیک و هنر دروس مختلف را در بهترین سطح آموزشی و علمی ارائه می‌دهند. برخی از برترین دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل آسان در روسیه که در سطح جهان نیز در رنکینگ‌های بالا قرار دارند عبارت‌اند از:

  • دانشگاه پاولوف
  • دانشگاه نووسیبیرسک
  • دانشگاه سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه لومونسوف
  • دانشگاه تومسک
  • دانشگاه پلی‌تکنیک بومن مسکو
  • دانشگاه رودن
  • دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو
  • دانشگاه فدرال کازان
  • دانشگاه آلتایی روسیه
  • مدرسه عالی اقتصاد
  • دانشگاه فدرال شرق دور
  • دانشگاه فدرال اورال
  • دانشگاه فدرال جنوبی
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه
  • دانشگاه پیرگوف
  • دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها و ادامه تحصیل آسان در روسیه، هزینه تحصیل و... وب‌سایت دانشگاه موردنظر و مؤسسات مهاجرتی بهترین منبع هستند. مؤسسات مهاجرتی معتبر مانند مؤسسه علم ویرا با رصد جدیدترین اطلاعات تحصیلی در دانشگاه‌های جهان جدیدترین اطلاعات و تغییرات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

شرایط تحصیل در روسیه

در مقایسه با شرایط و هزینه‌های تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی شرایط تحصیل در روسیه از جنبه‌های مختلف مناسب‌تر است. مناسب‌بودن هزینه تحصیل در کشور روسیه، اخذ پذیرش تحصیلی و امکان اخذ بورسیه، شرایط ادامه تحصیل آسان در روسیه را فراهم می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین شرایط تحصیلی در دانشگاه‌های روسیه آمده است:

  • زبان: تسلط به زبان روسی یا انگلیسی که معمولاً دانشجویان در دوره تحصیل و دوره پادفک زبان روسی یا انگلیسی را فرامی‌گیرند.
  • دریافت ویزای تحصیلی: یکی از شروط مهم تحصیل در خارج از کشور ویزای تحصیلی است که متقاضیان باید مدارک لازم را برای دریافت ویزا آماده و برای سفارت روسیه ارسال کنند.  
  • شرط سن: حداقل شرط سنی برای تحصیل در دوره کارشناسی روسیه 17 سال و حداکثر سن 30 سال است. حداقل سن برای دوره تحصیلات تکمیلی 21 سال است. این موضوع به قوانین و سیاست‌های دانشگاه بستگی دارد و ممکن است برخی دانشگاه‌ها به متقاضیان تا 30 سال سن نیز پذیرش دهند.

دوره پادفک

یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های روسیه شرکت در دوره‌های پادفک است. متقاضیان قبل از ورود به دانشگاه، در این دوره 10-9 ماهه شرکت می‌کنند و دروس اصلی رشته تحصیلی خود را همراه با زبان انگلیسی یا زبان روسی می‌گذرانند. نوع زبان در دوره پادفک به زبان تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. بعد از پایان دوره، آزمونی برگزار می‌شود که چندان دشوار نیست. اغلب متقاضیان، این آزمون را با موفقیت طی کرده و برای ادامه تحصیل آسان در روسیه وارد دانشگاه می‌شوند.

هزینه تحصیل در روسیه

از دیگر عواملی که ادامه تحصیل آسان در روسیه را امکان‌پذیر کرده است مناسب‌بودن هزینه تحصیل است. هزینه تحصیل به رشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، مقطع تحصیلی و زبان تحصیل بستگی دارد. در ادامه میانگین هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در روسیه آمده است.

مقطع تحصیلی

هزینه

کارشناسی

3.960-8.345 دلار

کارشناسی‌ارشد

2.440-8.050 دلار

دکترا

2.850-6.000 دلار

 

این هزینه‌ها میانگین هستند و همان‌طور که گفته شد رشته، مقطع و دانشگاه محل تحصیل نقش مهمی در تعیین هزینه دارند. قبل از اقدام برای درخواست اخذ پذیرش، با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه موردنظر یا از طریق مؤسسات مهاجرتی معتبر مانند علم ویرا اطلاعات لازم در زمینه هزینه تحصیلی را کسب کنید.

جمع‌بندی

تحصیل در روسیه یکی از گزینه‌های منتخب دانشجویان بین‌المللی است که تصمیم دارند با هزینه‌ای مناسب در یک دانشگاه بین‌المللی تحصیل کنند. مناسب‌بودن شرایط پذیرش، هزینه تحصیل مناسب، شرکت در دوره پادفک و کسب آمادگی لازم امکان تحصیل ادامه تحصیل آسان در روسیه را فراهم کرده است.

دانشگاه‌های روسیه از دانشگاه‌های قدیمی، باسابقه و معتبر در جهان هستند که با پیروی از استانداردهای آموزشی و فراهم‌سازی بهترین تجهیزات علمی و تحصیلی به مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

به دلیل پیچیده بودن فرایند مهاجرت تحصیلی تنها باید از طریق مؤسسات مهاجرتی معتبر و موفق اقدام کرد. مؤسسه علم ویرا با داشتن پرونده‌های مهاجرتی موفق و تیم حقوقی، مشاوره و پشتیبانی قوی همراهی مطمئن برای مهاجرت تحصیلی است.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2llnv7