سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 19336
تاریخ انتشار: 1401/06/07 23:06

ایدرو ۲۰ واحد پیشران صنعتی را احیا می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و نماینده معاون اول رئیس‌جمهوری در نهضت احیا واحدهای اقتصادی، تفاهمنامه همکاری احیا و نوسازی ۲۰ واحد پیشران بزرگ صنعتی را در حضور معاون اول رئیس‌جمهوری امضا کردند.

موضوع این تفاهمنامه که علی نبوی و سیدامیرحسین مدنی آن را به امضا رساندند، همفکری، همکاری، هم‌افزایی و مشارکت طرفین در تهیه مقدمات و ملزومات و تجهیزات لازم، فراهم آوردن سرمایه ضروری، انجام عملیات اجرایی مربوط به احیای توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید ۲۰ واحد صنعتی بزرگ و نیمه‌تمام، ایجاد زمینه‌های تداوم فعالیت تولیدی واحدهای یادشده و نظارت برای استمرار فعالیت‌های تولیدی است. معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم امضای تفاهمنامه برای احیای واحدهای اقتصادی و پیشران صنعتی با تاکید بر نهضت احیای واحدهای اقتصادی و تولیدی یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای پیشبرد اهداف دولت در راستای ایجاد اشتغال است، گفت: سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای بازگرداندن سرمایه‌های معطل شده در کشور، احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان است. به‌گزارش ایدرونیوز، محمد مخبر با اشاره به وجود ۵۲ هزار واحد اقتصادی و تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال در کشور، تصریح کرد: تمامی این بنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌های کشور هستند که با فعال شدن آنها کمک بزرگی به اشتغالزایی و افزایش تولید ناخالص داخلی خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه برای احیای ۱۵۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی با اشاره به تجارب گسترده ایدرو در امر نوسازی صنایع، تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه، ایدرو نسبت به شناسایی و احیای واحدهای صنعتی بزرگ و طرح‌های نیمه‌تمام اقدام کرده و تمام مقدمات لازم اعم از عملیات ضروری و فرآیندهای شناسایی، پایش، انتخاب واحدهای موضوع تفاهمنامه، ساماندهی، احیا، توانمندسازی، توان‌افزایی واحدها، زمینه‌سازی تداوم واحدهای تولیدی، تکمیل زنجیره تامین تا بازار فروش واحدها و استمرار نظارت جهت حفظ تولید واحدها را فراهم می‌آورد.

عارضه‌یابی واحدها

ابوالفضل کیانی‌بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به تفاهمنامه امضا شده بین این سازمان و نهضت احیای واحدهای اقتصادی، گفت: سازمان مدیریت صنعتی در راستای عارضه‌یابی واحدها و برگزاری دوره‌های توانمندسازی و احیاگرانه، اقدامات لازم را انجام خواهد داد. تفاهمنامه‌های ایدرو و سازمان مدیریت صنعتی با نهضت احیای واحدهای اقتصادی بخشی از تفاهمنامه احیای ۱۵۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل است که میان نهضت احیا واحدهای اقتصادی و نهادهای مرتبط از جمله زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده است.

ارائه سامانه جاب داک

سازمان مدیریت صنعتی با هدف تسهیل فرآیند استخدام و اشتغال پایدار سامانه هدایت شغلی و توسعه اشتغال (جاب داک) را در نخستین نمایشگاه کسب‌وکار ایران ارائه کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در حاشیه نخستین نمایشگاه کسب‌وکار ایران، گفت: اصلی‌ترین وظیفه این سامانه ایجاد پرونده صلاحیت حرفه‌ای برای دانش‌آموختگان و متخصصان است که طی آن و براساس شاخص‌ها و استانداردهای علمی، ابعاد شخصیتی و صلاحیت‌های حرفه‌ای افراد به‌وسیله هیات‌های علمی و ارزیاب سازمان مدیریت صنعتی موردبررسی و سنجش قرار می‌گیرد.

کیانی‌بختیاری با اشاره به پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه اشتغال کشور که حاکی از عدم‌ارتباط مناسب بین متقاضیان کار و کارفرمایان است، خاطرنشان کرد: سامانه جاب داک پرونده صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان کار را به صورت آنلاین و مصاحبه حضوری از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها با صحت‌سنجی آماده می‌کند که این مهم برتری این سامانه در مقایسه با سایر سامانه‌های کاریابی است که صرفا رزومه افراد را بدون هیچ‌گونه بررسی و صحت‌سنجی به کارفرمایان انتقال می‌دهند. وی افزود: شناسایی، جذب و نگهداشت نیروی انسانی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های واحدهای منابع انسانی در سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌شمار می‌رود که مشکل بزرگ آن صحت‌سنجی اطلاعات ارائه‌شده از سوی متقاضیان جذب و استخدام و تناسب‌سنجی این اطلاعات با اهداف سازمان است و کارفرمایان همواره هزینه‌های گزافی را بابت مصاحبه و جذب نیروهای انسانی از خیل عظیم متقاضیان کار پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: در سامانه جاب‌داک، همچنین امکان سنخیت‌سنجی بین شغل و شاغلان برای حفظ و نگهداشت نیروهای انسانی، جانشین‌پروری، تیم‌سازی و کادرسازی به سازمان‌ها و شرکت‌ها، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

سازمان مدیریت صنعتی در نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار ایران به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات خود در حوزه، آموزش، مشاوره و انتشارات، پرداخته بود.

معرفی انواع دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه کسب‌وکار، کوچینگ سازمانی و کارکنان، رتبه‌بندی تعالی سازمانی، نمایشگاه مجازی، رتبه‌بندی نماد و... از دیگر محصولات و خدمات ارائه‌شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی در این نمایشگاه بود.

اجرای طرح هوشمندسازی و داده‌کاوی

مدیرعامل مرکز گسترش فناوری‌اطلاعات (مگفا) در نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار ایران، گفت: مگفا در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، طرح‌های هوشمندسازی و داده‌کاوی مبتنی بر هوش مصنوعی را در واحدهای بزرگ صنعتی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا کند. حسین مهویدی با اشاره به نقش و مسئولیت مگفا در توسعه فناوری‌های نوین به‌ویژه فناوری‌های نوین در حوزه ICT در صنایع کشور، گزارشی از جدیدترین محصولات و خدمات مگفا ارائه کرد و گفت: این شرکت تلاش دارد با پیوند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و نیازهای فناورانه کارخانجات صنعتی در نهایت بهم‌رسانی کسب‌وکار بین آنها در قالب تعریف پروژه‌های فناورانه ممکن کند. مهویدی افزود: به‌عبارت دیگر، مگفا با تکیه بر توانمندی‌های هم‌افزایی شده شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند نقش پیمانکار عمومی یا مدیر طرح را در پروژه‌های دانش‌بنیان کلان ملی حوزه فناوری‌اطلاعات ایفا کند. مدیرعامل مگفا ادامه داد: در همین راستا مگفا از ابتدای سال ۱۴۰۰ با انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان اقدام به تعریف و اجرای پروژه‌های گوناگون به‌ویژه فناوری‌های نوظهور از قبیل هوش مصنوعی، هوشمندسازی و بلاک‌چین کرده است.

مهویدی همچنین طراحی و توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله سامانه‌های هوش تجاری و کنترل پروژه را از دیگر اقدامات مگفا در حوزه تسهیل و توسعه کسب‌وکار برشمرد.

گفتنی است مگفا در نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار ایران، ۸ سامانه گوناگون در حوزه کسب‌وکار ارائه کرد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l5jnk