چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
کد خبر: 15126
تاریخ انتشار: 1401/02/06 02:45
با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس محقق می‌شود

تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی

در راستای تعامل و هم‌افزایی با مجموعه‌های دانش‌بنیان استان برای تحقق شعار سال، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و اعضای کمیته دانش‌بنیان این شرکت از پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس بازدید کردند. در جریان این بازدید مقرر شد با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان، محصولات دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تجاری‌سازی و تولید انبوه شوند.

در بازدید مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و اعضای کمیته دانش‌بنیان این شرکت از پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس، از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه در جلسه با مدیر پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس، به بررسی راهکارهای تقویت و گسترش همکاری‌ها در راستای تحقق حمایت از تولید صنعتی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.
به‌گزارش صمت از استان فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه بر لزوم برنامه‌ریزی عملیاتی به‌منظور بسترسازی برای حمایت از تولید صنعتی و تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکید کرد.
سیدمصطفی هاشمی گفت: برنامه‌هایی در ۱۰ محور شامل امکان‌سنجی شهرک صنعتی تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان، جـانـمایـی زون‌هـایی در شهرک‌های صنعتی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان بدون مزایده، شناسایی واحدهای صنعتی مستعد دانش‌بنیان شدن و حمایت برای تسریع در دانش‌بنیان شدن آنها، استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرک فناوری صنایع شیمیایی و مرکز خدمات کسب وکار برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد سازکار برای گسترش ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی با هدف رفع نیازهای واحدهای صنعتی از طریق فعال کردن ظرفیت‌ها در فن بازار منطقه‌ای فارس و مرکز مبادلات نظام پیمانکاری فرعی فارس، کمک به تجاری‌سازی و تولید انبوه محصولات دانش‌بنیان از طریق فراهم کردن بسترهای لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی و تخصیص تسهیلات ارزان‌نرخ از محل منابع فنی و اعتباری شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به شرکت‌های دانش‌بنیان در این شرکت برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شعار امسال برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: تعامل با مراکز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نظیر پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری فارس برای هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای کاربردی شدن طرح‌ها، ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان و هدایت آنها به سمت تولید انبوه از اولویت‌های این شرکت است.
هاشمی همچنین بااشاره به اینکه برخی واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی از فناوری روز دنیا عقب مانده‌اند و به‌همین دلیل نیز دچار مشکلاتی هم در فناوری خطوط تولید و هم در تولید محصولات شده‌اند، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها که سازکار آن نیز تدوین شده، ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی مشکل‌دار است که با این طرح مشکلات واحدها رفع و ظرفیت تولید آنها نیز افزایش می‌یابد.
رئیس پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس نیز در این جلسه آمادگی مجموعه خود برای هرگونه همکاری، تعامل و هم‌افزایی با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را در راستای تسهیل ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با بخش صنعت اعلام کرد.
دکتر مظفر والی اظهار کرد: تعداد شرکت‌های حاضر در این پردیس بیش از ۳۰۰ شرکت است که در هر شرکت به‌طور متوسط ۷ تا ۱۰ نفر از متخصصان استان که اغلب دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، حضور دارند.
رئیس پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس بر لزوم همکاری ۲ مجموعه برای شناسنامه‌دار کردن محصولات دانش‌بنیان در استان فارس تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار محصول دانش‌بنیان در استان شناسایی شده‌اند.
وی از برنامه این مرکز برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۲برابر خبر داد و گفت: از ایجاد شهرک صنعتی تخصصی دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کنیم و آمادگی کمک برای ایجاد مجتمع کارگاهی برای استقرار ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی شیراز را داریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27qdgg