پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 17266
تاریخ انتشار: 1401/03/16 01:15

مبلمان اداری مدرن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

از ۲۰ سال پیش می‌توانیم شاهد تحول چشمگیری در مبلمان، چیدمان، دکوراسیون، رنگ‌ها و مفهوم آن در ادارات باشیم. رنگ، نور، فضاهای باز و طراحی مدرن تنها تعدادی از ویژگی های دفاتر مدرن هستند.

 محل کار دیگر تنها با تعداد کارمندان تعریف نمی شود، بلکه با طراحی آن مثلا مبلمان CB2 استفاده شده یا اتاق اختصاصی ROOM&BOARD  داره یا نه اینها مواردی هستن که برای تعریف یک دفتر کار مورد توجه است. اگر تصمیم خود را به دستیابی به چنین دفتر مدرنی دارید، بخوانید تا با علم طراحان آرک و ویژگی های مبلمان اداری مدرن آشنا شوید. بسیاری از شرکت ها شعار "کارمندان سالم، کارکنان شاد هستند" را حفظ می کنند.

ویژگی های مبلمان اداری مدرن

  • مبلمان ارگونومیک

وقتی صحبت از طراحی دفاتر مدرن به میان می آید، مبلمان برای کمک به جلوگیری از مشکلات فیزیکی، استرس و تمرکز در نظر گرفته شده است. جایگزین هایی مانند صندلی مدیریتی Loft حس مدرن و راحتی مبلمان ارگونومیک را با هم ترکیب می کنند تا در طول روز عملکرد مثبتی داشته باشند.

  • فضای چند منظوره

از آنجایی که نیازهای کارمندان تغییر کرده است، انواع مشاغل نیز تغییر کرده است. طراحی دفاتر مدرن نیز باید مفید و چند منظوره باشد. به طوری که می توانیم از محل کار برای اهداف مختلف مانند جلسات خودجوش یا در میان گروه کوچکی از کارمندان، طوفان فکری و غیره استفاده کنیم. بهره وری اداری را می توان با استفاده از مبلمان چند منظوره افزایش داد.

  • ادغام طبیعت

طبیعت را می توان به راحتی با محیط کار تطبیق داد و در حال حاضر انواع روش های جدید و هیجان انگیز برای انجام آن وجود دارد. افزودن طبیعت به محیط کار یکی از ویژگی های طراحی مدرن اداری است. بسیاری از کسب‌وکارها از پدیده‌های دیوار زنده استقبال می‌کنند، زیرا نسل کنونی کارمندان نسبت به نسل‌های قبلی از نظر زیست‌محیطی حساس‌تر هستند.

دیوار طبیعی ویژگی قابل توجهی را در فضای داخلی شما ارائه می دهد و در عین حال مزایای متعددی را نیز ارائه می دهد. این دیوارها به کاهش شدید آلاینده‌های موجود در هوا کمک می‌کنند و سموم خطرناک شهرهای بزرگ‌ و آلوده‌ را فیلتر می‌کنند و هوا را بسیار قابل تنفس و سالم‌تر می‌کنند.

  • استقبال از تکنولوژی

ما در هر محیطی، چه در خانه و چه در محل کار، توسط فناوری احاطه شده ایم. از آنجایی که جدیدترین نسل‌ها از بدو تولد فناوری را در اختیار داشته‌اند، برای شرکتی ارزش قائل هستند که فناوری یکی از ویژگی های کلیدی برای طراحی دفتر مدرن آن شرکت باشد.

در حالی که نسل های گذشته به میز، مانیتور و کامپیوتر ثابت عادت داشتند، متخصصان امروزی عادت دارند کاملاً روی لپ تاپ و تبلت کار کنند. این به افراد امکان می‌دهد در حین حرکت به کار خود ادامه دهند، و به این معنی است که با ارائه ابزارهایی که به آن‌ها عادت کرده‌اند، بهره‌وری و انعطاف‌پذیری بیشتری از کارکنان خود  در اداره دریافت خواهید کرد.

نمایشگرهای تخت، پروژکتورها و مبلمان فنی با اتصالات صوتی و داده تنها تعدادی از ویژگی‌های تکنولوژیکی هستند که به پیشرفت ما در کسب‌وکارهای مدرن کمک می‌کنند. به همین دلیل است که مکان یابی مبلمانی که فناوری را در خود جای دهد بسیار مهم است.

مبلمان اداری

  • نورپردازی

در طراحی اداری امروزی، نورپردازی بسیار مهم است. نور ضعیف می تواند باعث خستگی بصری و کاهش بهره وری کارمندان شود.

در مقابل، استفاده مناسب از منابع مختلف نور، چه طبیعی و چه مصنوعی، آسایش و بهره وری کاربران را بهبود می بخشد. نورپردازی در دفتر کار یکی از مهم ترین ویژگی های یک دفتر کار مدرن است.

  • فضای مشارکتی

جای تعجب نیست که، در دنیایی که به طور فزاینده ای متصل می شود، نسل کارمندان جوان از پروژه های مشارکتی استقبال می کنند و مشتاق شرکت در بحث در حین کار هستند.

اتاقها و فضاهای کاری قدیمی بدترین کابوس یک کارمند جوان می باشد، بنابراین اگر هنوز به استفاده از اتاق ها یا پارتیشن های قدیمی اعتقاد دارین، بهتر است آنها را تغییر دهید تا کارمندان خود را تشویق کنید که از پوسته خود خارج شوند و همکاری بهتری ، در نتیجه بهره وری بیشتری داشته باشند. ممکن است با تشویق همکاری و محیط بمدرن تر، بهره وری و روحیه کارکنان را بهبود بخشید. این باعث بهبود روابط تیمی و تشویق کارمندان به کمک و حمایت از یکدیگر می شود.

  • فضای استراحت

فضای اداری مدرن نه تنها شامل محیط مشارکتی بلکه فضای خصوصی مورد نیاز برای استراحت است. انسان ها هر از چند گاهی به زمان آرامی به دور از سر و صدای یک منطقه کاری شلوغ نیاز دارند. کارمندان در هر سنی دوست دارند یک اتاق خصوصی مشخص برای استراحت داشته باشند، روی کار تمرکز کنند، یا صرفاً برای خوردن غذا و کمی استراحت در آن اتاق خلوت کنند.

برای انجام این کار به فضای زیادی نیاز ندارید. بنابراین، بیشتر دفاتر باید فضای کافی برای کنار گذاشتن یک اتاق کوچک جدا از مناطق اصلی فعالیت تیم داشته باشند. موانع شیشه ای متحرک روشی فوق العاده برای ایجاد فضاهای خصوصی موقت برای جلسات، گفتگوها و کارهایی دیگر است .

برای دریافت مشاوره رایگان در خوصوص دکوراسیون اداری و انتخاب مبلمان اداری با شماره 02146813280 تماس حاصل نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2raoxw