جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 11929
تاریخ انتشار: 1400/12/02 15:09

روش های یادگیری زبان جدید

یادگیری زبان جدید برای کار، تجارت، درس و حتی سرگرمی مسیری جذاب و پر از تجربه‌های جدید است. افراد زیادی برای برقراری ارتباط در سطح جهانی و افزایش توانایی‌های خود شروع به یادگیری زبان جدید می‌کنند.

 فرایند یادگیری زبان جدید به‌صورت های مختلفی مانند: آموزش خصوصی در آموزشگاه‌ها، آموزش خصوصی در خانه و به‌صورت خودآموز انجام می‌شود که باتوجه‌به وقت و هزینه افراد انتخاب می‌شود.

علاوه بر اینکه یادگیری زبان جدید در زمینه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد، روش‌های یادگیری زبان جدید نیز اهمیت زیادی دارد. روش‌های آموزش زبان باتوجه‌به وقت، هزینه و علاقه زبان‌آموزان انتخاب می‌شود که به‌طورکلی به چند روش عمده، شامل آموزش خصوصی و خودآموز است. اگر به‌عنوان یک تازه‌کار در حال آموزش باشید باید به نکات زیادی توجه کنید تا عملکرد خود را در یادگیری بهبود ببخشید.

روش‌های مختلف آموزش زبان

فضای اینترنت به‌خصوص در پلتفرم یوتیوب سرشار از محتوای آموزشی در زبان‌های مختلف است. برنامه‌های اینترنتی مانند یوتیوب و نرم‌افزارهای آموزش زبان تأثیر زیادی در یادگیری زبان دارند اما وجود عواملی مانند: دشواری تمرکز هنگام تماشا و گوش‌دادن به این برنامه‌ها و ساعات کاری طولانی افراد را به‌سوی آموزش زبان به کمک معلم خصوصی و آموزش خصوصی زبان سوق می‌دهد.

ویدئوها و پادکست‌های آموزش زبان در کنار نرم‌افزارهای آموزش زبان با تکرار و تجسم واژگان از روش‌های مفید در یادگیری هستند. اما استفاده از کلاس‌های خصوصی به‌خصوص در یادگیری زبان‌های نسبتاً دشوار روش مفیدتری است. با شرکت در کلاس‌های خصوصی برای شما تکالیفی تعیین می‌شود که موظف به انجام خواهید بود و عملکرد شما ماه‌به‌ماه یا در طول ترم با آزمون‌های استاندارد ارزیابی می‌شود. وجود کلاس‌های مکالمه هنگام آموزش خصوصی به شما این امکان را می‌دهد که از آموخته‌های خود به‌درستی استفاده کنید تا سطح سواد خود را هنگام صحبت‌کردن به چالش بکشید که در پلتفرم‌های آنلاین این امکان وجود ندارد. آموزش خصوصی شامل هزینه بیشتری نسبت به پلتفرم‌های آنلاین می‌شود اما صرف هزینه برای آموزش به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند در طولانی‌مدت به شمار می‌آید.

نکات مهم در آموزش زبان جدید به کمک معلم خصوصی

بااین‌وجود اگر به فکر یادگیری زبانی جدید هستید چه در ابتدای مسیر و چه انتهای مسیر، شرکت در فضای کلاس درس یا کمک‌گرفتن از یک معلم خصوصی زبان از بهترین راه‌های پیشرفت در یادگیری است. با رعایت نکات ساده اما پراهمیت زیر، در طول مسیر یادگیری سرمایه‌گذاری سودمندی در آموزش خود خواهید داشت.

به اهداف خود فکر کنید

هدف‌گذاری هنگام یادگیری از نکات مهم و بااهمیت است زیرا تعیین یک هدف مشخص در ارزیابی پیشرفت و عملکرد کمک می‌کند؛ علاوه‌برآن هدف‌گذاری کمک می‌کند تا تشخیص دهید که کلاس‌های خصوصی گزینه مناسبی برای شما هستند یا خیر، به طور مثال اگر هدف از آموزش تمرین صحبت‌کردن و یادگیری واژگان است کلاس‌های مکالمه گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

شرکت در کلاس‌ مکالمه زبان برای تمرین صحبت‌کردن، هنگام تعطیلات و یا اوقات فراغت بعد از کار انتخاب مناسبی است اما اگر به دنبال یادگیری کامل‌تری از مفاهیم و ساختار جمله‌ها هستید به چیزی فراتر از یک پارتنر و کلاس‌های مکالمه نیاز دارید. در این صورت به یک معلم باتجربه در کنار تمرین و تکرار نیاز دارید. تکنیک هدف‌گذاری یک روش عالی برای مشخص‌کردن اهداف شخصی است. برای شرکت در کلاس مکالمه زبان به بهترین موسسه زبان بروید.

معلم مناسب خود را انتخاب کنید

برای پیداکردن بهترین استاد آموزشی مناسب خود از طریق وب‌سایت‌های آموزش زبان و آموزشگاه‌های زبان، می‌توانید از طریق نظرات دیگر زبان جویان و گفت‌وگو با معلم‌ها، استاد راهنمای ایدئال خود را پیدا کنید. یک معلم خوب باید درک و تسلط درستی به زبان موردنظر داشته باشد تا به‌خوبی اطلاعات خود را به دانش‌آموزان انتقال دهد و با استفاده از مثال‌ها و تمرین‌های مناسب مهارت شما را در درک زبان محک بزند.

نقاط ضعف خود را مشخص کنید

پس از انتخاب معلم خصوصی نقاط ضعف خود در آموزش زبان جدید را مشخص کنید تا بتوانید به آنچه که از درس‌ها می‌خواهید، دست پیدا کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا ضمن تقویت نکات قوت و ضعف خود، به اهداف خود نیز دست یابید. معلم شما در این امر به شما کمک می‌کند تا بهترین تمرین‌ها و روش‌ها را برای دستیابی به هدف خود انتخاب کنید.

برای خود یک برنامه آموزشی تهیه کنید

برای تمرین و تکرار بعد از کلاس وقت بگذارید؛ برای این کار می‌توانید از روش نوشتن به زبانی که در حال یادگیری هستید یا صحبت با یک پارتنر زبان، آموخته‌های خود را در ذهن ثبت کنید. اگر بتوانید برای خود یک برنامه آموزشی تهیه کنید، تصحیح خطا و آموزش زبان آسان‌تر می‌شود.

یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز

شاید تابه‌حال به این موضوع فکر کرده باشید که به‌تنهایی یک زبان جدید را یاد بگیرید. یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز به کمک کتاب‌های کمک‌آموزشی، پلتفرم‌های آنلاین مانند یوتیوب، نرم‌افزارها و پادکست‌ها انجام می‌شود. این کار ممکن است به‌قصد سفر به کشورهای خارجی، افزایش مهارت در کار و تجارت یا آشنایی بافرهنگ جدید انجام شود. وجود تعداد متعددی از محتوای آموزشی و پکیج‌های آموزش زبان فرایند یادگیری در خانه به‌صورت خودآموز را آسان‌تر می‌کنند. هنگام آموزش در خانه دیگر مجبور به گذراندن وقت خود در کلاس درس رسمی نیستید و در هر مکانی که احساس راحتی کنید کلاس درس خود را برگزار می‌کنید.

هنگام آموزش زبان به‌صورت خودآموز انتظار تأثیر سریع نداشته باشید زیرا یادگیری زبان به تداوم و صبر و تکرار نیاز دارد. بهترین روش برای شروع، یادگیری اصول اولیه است. به طور مثال در ابتدا بر روی شمارش اعداد، یادگیری حروف و نحوه سلام و احوالپرسی تمرکز کنید. پس از یادگیری لغات اولیه به آموزش‌های صوتی توجه کنید تا نوع تلفظ بومی را به‌خوبی آموزش ببینید.

یادگیری زبان جدید چقدر طول می‌کشد

یادگیری زبان جدید یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و به زمان و پشتکار نیاز دارد. زمان مناسب برای یادگیری زبان جدید به عوامل مختلفی بستگی دارد که به چند دسته تقسیم می‌شوند. زبان‌های دسته اول مانند: زبان فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی و سوئدی به 24 تا 34 هفته یا 600 تا 750 ساعت کلاس برای یادگیری حرفه‌ای نیاز دارند.

زبان‌های دسته دوم مانند: آلمانی، اندونزیایی که از زبان‌های نسبتاً دشوار به شمار می‌آیند به 36 هفته یا 900 ساعت کلاس برای تسلط نیاز دارند. زبان‌های دسته سوم که زبان‌های دشواری برای یادگیری هستند برای تسلط کافی به 44 هفته یا 1100 ساعت کلاس نیاز دارند. دسته چهارم که از سه دسته قبلی دشوارتر به‌حساب می‌آیند مانند: عربی و چنینی و کره‌ای به 88 هفته و 2200 ساعت کلاس نیاز دارند. اگر به دنبال تسلط کامل و یادگیری حرفه‌ای نیستید به زمان کمتری نیاز دارید و در مدت‌زمان کوتاه‌تری به تسلط نسبی در اصول اولیه می‌رسید. بسیاری از زبان‌ها تنها در مدت چند هفته در ذهن تثبیت می‌شوند و اصول اولیه آن به‌صورت کامل آموخته می‌شود.

یادگیری زبان در موسسه سخن برتر

یادگیری زبان جدید چه به‌صورت آموزش خصوصی چه خودآموز پروسه زمان‌بری است که برای نتیجه‌گیری نیاز به تلاش و تداوم دارد. ابزارهای کمک‌آموزشی زیادی برای کمک‌کردن به زبان‌آموزان وجود دارد. استفاده از کلاس‌های خصوصی یا ابزارهای خودآموز مزایا و معایب مشخصی دارد که باتوجه‌به شرایط، وقت و هزینه انتخاب می‌شود. در نهایت در این مسیر صبور باشید تا نتیجه موفقیت را با خود جشن بگیرید. موسسه زبان سخن برتر یکی از بهترین آموزشگاه های زبان در تهران است که شما می توانید برای یادگیری سریع تر زبان انگلیسی در آن شرکت کنید. برای شرکت در کلاس های زبان موسسه سخن برتر به سایت sokhanbartar.net بروید و از کارشناسان این موسسه مشاوره بگیرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2aqky3