جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 10593
تاریخ انتشار: 1400/10/21 18:00

ارزش روز پالایشی یکم و دارایکم(۲۱ دی)

در بورس امروز ۱۰۵میلیارد تومان دارا یکم و ۹۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۵۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت ۹۰میلیارد تومان شد.

بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با رقم ۲۱۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کیان نیز در جایگاه سوم صندوق‌های ETF قرار گرفت.

دارندگان صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) رشد ۲.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق سهامی افق ملت با زیان ۱.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۴.۱درصد) در رابطه با صندوق پشتوانه طلای زرین آگاه (مثقال) در زمان بازار رقم بخورد.

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۰۰میلیارد تومان مطابق با ۱۹درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند.

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به ۳۲میلیارد تومان رسید و بازدهی واحدهای این گروه به طور متوسط  ۱.۵درصد شد.

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به هزار و ۵۰میلیارد تومان رسید و مالکیت حقیقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xypp3