-

تنها شرط بلوغ صنعت نمایشگاهی کشور

صنعت نمایشگاهی به‌عنوان معرف دستاوردها و تولیدات صنعتی کشور نقش حائز اهمیتی در توسعه صادرات و بازاریابی‌های جدید دارد. از همین‌رو، فعالیت این بخش نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اشتغالزایی و در نهایت بهبود معیشت مردم خواهد داشت. کارشناسان بر این باورند که تولید و فروش با بازاریابی حاصل می‌شود و اگر قصد داریم به این مهم اهمیت دهیم باید در گام نخست به بازاریابی خوب در آن صنف و صنعت توجه کنیم.

یکی از سایت‌هایی که از زمان شیوع ویروس کرونا با برنامه‌ریزی و مدیریت توانست نیروهای خود را حفظ و بیشتر رویدادهای تعیین‌شده را در سررسید مقرر برگزار کند، سایت نمایشگاهی استان همدان بودصمت در همین زمینه گفت‌وگویی با حمید گلی‌پور، عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و مدیرعامل این سایت نمایشگاهی ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

گلی‌پور درباره شرایط سایت نمایشگاهی استان همدان در سال ،۱۴۰۰ اظهارکرد: در سال گذشته با توجه به مشکلات که در سطح کشور وجود داشت، محدودیت‌هایی برای نمایشگاه همدان نیز به‌وجود آمد. با این وجود ما موفق شدیم بیش از نیمی از نمایشگاه‌هایی که در تقویم گنجانده بودیم را برگزار کنیم و مهم‌تر از آن نیروهای انسانی خود را حفظ کرده و از بیکار شدن آنها در آن شرایط حساس جلوگیری کنیم.

افتتاح سایت جدید استان همدان

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات بزرگ ما در سال گذشته این بود که توانستیم سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی استان را ظرف یک سال آماده بهره‌برداری کنیم. سایت نمایشگاهی جدید در فاز نخست در مساحتی با حدود ۸۰۰۰ مترمربع سالن و یک زمین ۲۰ هکتاری در ماه‌های آینده و پس از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

مهم‌ترین چالش‌های صنعت نمایشگاهی کشور

مدیرعامل نمایشگاه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان مهم‌ترین چالش‌های صنعت نمایشگاهی کشور و سایت نمایشگاهی استان همدان پرداخت و گفت: مشکلات نمایشگاه‌ها در سراسر کشور تقریبا مشابه هم هستند. در حال‌حاضر نبود متولی مشخص، بزرگ‌ترین مشکلی است که صنعت نمایشگاهی با آن روبه‌رو است. به عقیده من، اگر روزی صنعت نمایشگاهی متولی مشخصی داشته باشد و بتوان مشکلات و چالش‌ها را از آن کانال پیگیری کرد، نیمی از مشکلات این صنعت حل خواهد شد.

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران افزود: از یک سو امیدواریم کرونا از بین برود و اثرات پیرامونی آن کاهش پیدا کند و فعالیت‌ها به حالت اولیه بازگردد و از سوی دیگر، با رفع تحریم‌ها بتوانیم نمایشگاه‌های بین‌المللی در سطح کشور برگزار کنیم.

وی در ادامه به چالش ورود افراد غیرمتخصص به حوزه سیاست‌گذاری صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: این مشکلی بود که در سطح کشور و سیاست‌گذاری کلان مشاهده می‌شد. اما ما در استان همدان با چنین مشکلی روبه‌رو نشدیم. ما با علوم پزشکی استان نشستی برگزار و پروتکل مخصوص نمایشگاه‌ها را تعریف کردیم و همین امر موجب شد تقریبا بیشتر نمایشگاه‌های ما در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در زمان مقرر برگزار شوند. البته در برخی مواقع اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی تمام فعالیت‌های نمایشگاهی در سطح کشور می‌شد که از ید اختیار ما و علوم پزشکی استان خارج بود.

افق صنعت نمایشگاهی ۱۴۰۱

مدیرعامل سایت نمایشگاهی همدان در ادامه به برنامه‌های این سایت نمایشگاهی در سال جدید اشاره کرد و افزود: تقویم نمایشگاهی برای سال ۱۴۰۱ تدوین‌ شده است. نخستین نمایشگاه ما اواخر اردیبهشت یعنی ۲۹ این ماه، در سایت جدید استان همدان برگزار خواهد شد. گفتنی است حدود ۳۲ رویداد برای امسال در تقویم نمایشگاهی استان پیش‌بینی‌شده است. گلی‌پور با اشاره به افق صنعت نمایشگاهی کشور گفت: با توجه به اطلاعاتی که از سایت‌های گوناگون گرفته‌ایم، پیش‌بینی من این است که امسال سال خیلی بهتری نسبت به دو سال گذشته باشد. به نظر من سال ۱۴۰۲ به دوران قبل از کرونا برسیم و با برداشته شدن تحریم‌ها، گام‌های جدیدی در صنعت نمایشگاهی کشور برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین