-

تامین خوراک فولادسازان با فعال شدن معادن تحت اکتشاف

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو اعلام کرد: فعال شدن معادن تحت اکتشاف، بخشی از نیاز فولادسازان به خوراک را تامین خواهد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در جلسه پایش اقدامات و برنامه‌های شرکت فولاد خوزستان ضمن اشاره به تامین مواد اولیه به‌عنوان اصلی‌ترین نیاز فولادسازان کشور، گفت: با توسعه اکتشافات و بهره‌مندی از ذخایر شناسایی شده، بخشی از نیاز فولاد خوزستان و دیگر فولادسازان به خوراک تامین خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت تامین خوراک پایدار در حوزه فولاد، اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و ایجاد توازن در زنجیره، فولاد خوزستان باید توسعه زیرساخت‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز در این جلسه گفت: این فولادساز طی ۱۱ ماه امسال ۱.۵۹۷ میلیون تن صادرات داشته است؛ یعنی میزان صادرات این شرکت از منظر ارزشی ۸۹ درصد و از منظر وزنی ۱۷ درصد بیشتر شده است. ابراهیمی افزود: درحال‌حاضر این شرکت ۱۴۵ پروژه توسعه‌ای به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان تعریف کرده است.
وی تامین مواد اولیه و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم همچون آب، برق، گاز و بنادر را از مهم‌ترین چالش‌های ساختاری زنجیره فولاد خواند.
گفتنی است، فولاد خوزستان برنامه افزایش ظرفیت تولید تا ۶ میلیون تن (تا سال ۱۴۰۴) را هدف‌گذاری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*