در نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب‌‌وکار لوله‌ و پروفیل مطرح شد

رضایت مشتری در اولویت است

نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب‌‌وکار عرصه لوله‌ و پروفیل با حضور معاون فروش و بازاریابی و تعدادی از مدیران این شرکت و مشتریان عرصه لوله و پروفیل در اصفهان برگزار شد. فولاد مبارکه در سال گذشته ۵۹ درصد نیاز کشور به ورق گرم را تامین کرده است. ۳۶ درصد این نیاز توسط سایر شرکت‌های فولادساز تامین شده است. ۵ درصد نیز با کمک واردات تامین شده است.

در همین حال باید خاطرنشان کرد تمام ظرفیت شرکت فولاد مبارکه در اختیار تولید ملی قرار گرفته است. این شرکت همواره تامین رضایت مشتریان را اولویت خود قرار داده است.

سهم ۵۹ درصدی در تولید ورق گرم

مدیر پشتیبانی ‌فروش ‌و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب‌‌وکار عرصه لوله‌ و پروفیل، اظهار کرد: در سال گذشته شرکت فولاد مبارکه ۵۹ درصد نیاز بازار به ورق گرم فولادی را تامین کرد. سایر شرکت‌های تولیدکننده ورق نیز سهم ۳۶ از بازار را در اختیار داشتند. ۵ درصد نیاز کشور به ورق گرم فولادی نیز با کمک واردات تامین شد.

به گزارش ایراسین، مهدی آقازینلی با اشاره به جایگاه مهم صنعت لوله ‌و پروفیل در بخش ساختمان، تصریح کرد: در مقام مقایسه با روند تقاضای جهانی، سهم ساختمان از ورق مورد نیاز لوله و پروفیل، بیش از ۴۸ درصد است. در سال ۹۵، تقاضای محصولات گرم لوله‌وپروفیل ۲ هزار و ۵۰ تن بوده است. برآوردها حکایت از آن دارد که با توجه به رشد ساخت‌وسازها در کشور، این نیاز اکنون به حدود ۳ میلیون تن افزایش یافته است. آقازینعلی با اشاره به پروژه طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم، گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های توسعه مسکن، مصرف ورق در سال افزون‌بر ۱۹۰ تا ۴۵۰ هزار تن افزایش یابد. مصرف محصولات لوله ‌و پروفیل در بخش‌های کابینت، کانال کولر و... به ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، با اشاره به اینکه واردات محصولات فولادی تخت از سال ۹۴ تا آذر امسال، ۸۶ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: بیشترین تقاضا از محصولات فولادی تختال با میزان ۵۴ درصد در بخش ساختمان است. ۱۸ درصد تقاضا برای فولاد به بخش صنایع فلزی اختصاص دارد. ۱۲ درصد به صنعت خودروسازی و ۱۱ درصد هم به حوزه انرژی اختصاص دارد.

آقازینلی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد مشتریان لوله وپروفیل در اصفهان، ۲۹ درصد در تهران و بقیه مشتریان در سایر استان‌ها هستند، ادامه داد: ۳۰ درصد سهم فروش صنایع لوله و پروفیل در سال گذشته و ۳۲ درصد هم طی امسال به شرکت فولاد مبارکه اختصاص دارد. وی افزود: رویکرد سنجش رضایت مشتریان براساس استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ تعیین می‌شود. برمبنای برنامه‌ریزی‌ها، کسب رضایتمندی مشتریان به میزان ۸۵ درصد در اهداف این شرکت قرار دارد. این در حالی است که کل رضایت مشتریان در بخش صنعت لوله ‌و پروفیل در سال گذشته، ۸۲ درصد بوده است.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: مولفه‌های موثر بر میزان رضایت مشتریان، قیمت، کیفیت، شرایط پرداخت، تحویل به‌موقع، تامین پایدار و... است. بر همین اساس نیز پروژه‌های بهبود و اقدامات اصلاحی مانند رفع عیب شکستگی سطح ورق، رفع عیب ضخامت پیش از تلورانس و رفع عیب موج ورق و زین اسبی اجرایی شده است.

«فولاد» در خدمت تولید ملی

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: دستورالعمل‌های بورس یکی از چالش‌های امروزی است چراکه دولت و مجلس شورای اسلامی بر شفافیت عرضه کالا از طریق بورس تاکید دارند و ما هم ملزم به عرضه کالا در بازار بورس هستیم.

محمد تاجمیر ریاحی با اشاره به ارائه برنامه مدون در تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، تصریح کرد: مصوبه فروش ۵۰-۵۰ به معنای فروش همسان نقدی و اعتباری است. باوجود ابلاغ فروش نقدی، با پیگیری‌های صورت گرفته در نهایت فروش هم‌اندازه نقدی و اعتباری به تصویب رسیده است.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به عدم جذابیت واردات کالا توسط شرکت فولاد مبارکه، تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه تولید و توسعه را هدف اصلی خود می‌داند و در همین راستا گام برمی‌دارد چراکه در شرایط موجود، واردات با مشکلاتی همراه شده و تاکید شرکت فولاد مبارکه بر تولید محصولات استوار است.

وی با اشاره به افزایش تولید اسلب و برخی دیگر از محصولات در شرکت فولاد مبارکه، گفت: امیدواریم بدون اتکا به واردات به نیاز مشتریان پاسخ دهیم و در همین راستا، ۴ نشست برای توسعه و تقویت ارتباطات و تعاملات دوسویه با مشتریان برگزار کرده‌ایم.

تاجمیرریاحی با تاکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه تمام ظرفیت خود را در اختیار تولید ملی قرار داده است، اظهار کرد: پیشنهاد ما در راستای تامین پایدار محصولات به‌ویژه در صنعت لوله و پروفیل، عدم عرضه تمام محصولات در بازار بورس است زیرا بر این باوریم که بسیاری از مشتریان از عرضه محصول عقب می‌افتند و اطلاعات مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه برای برنامه‌ریزی به حداقل می‌رسد.

سخن پایانی

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور همواره برای برقراری تعاملی سازنده با مشتریان خود کوشیده است. بر همین اساس نیز چندی است اقدام به برگزاری نشست‌هایی با حضور فعالان صنایع پایین‌دستی خود می‌کند. بدون تردید برگزاری چنین نشست‌هایی، به توسعه و بهبود روابط تجاری این شرکت با سایر تولیدکنندگان منجر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین