-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

انتخاب بهترین لوله و اتصالات برای پروژه های ساختمانی + عکس

آشنایی کامل با انواع لوله و اتصالات تک لایه ، پنج لایه و لوله های فاضلابی در تاسیسات ساختمان و اطلاع از کاربرد هر کدام + معرفی بهترین برند های لوله و اتصالات در ایران

انتخاب بهترین لوله و اتصالات برای پروژه های ساختمانی + عکس

تاسیسات ساختمان شامل به سه بخش عمده تقسیم می شود که شامل 1.لوله کشی تاسیسات گرمایی و موتور خانه 2. تاسیسات آبرسانی ساختمان 3. سیستم دفع فاضلاب . برای اینکه در یک پروژه عمرانی از بهترین لوله و اتصالات ایران استفاده کنیم باید به شناخت سه نوع از پرمصرفترین لوله و اتصالات بپردازیم که شامل انواع لوله تک لایه و سه لایه در بخش آبرسانی ، انواع لوله پنج لایه در بخش گرمایش و موتور خانه و در نهایت بخش سیستم دفع فاضلاب که لوله پلیکا یا لوله های پوش فیت می شود. همچنین چند مورد از برند های معتبر هر کدام از این لوله و اتصالات می پردازیم و جزئیاتی در خصوص آنها ارائه می نماییم.

1. لوله و اتصالات تک لایه لیست قیمت لوله و اتصالات تک لایه

لوله های تک لایه یا لوله سفید ، بدنه کاملا پلاستیکی فشرده شده مقاوم می باشد که از مواد شیمیایی تجدیدناپذیر و مقاوم در برابر هرگونه ضربه و رسوب تولید می گردد. عموما لوله های تک لایه در بحث آبرسانی ساختمان و انتقال مایعات با حجم کم کاربرد دارد و امروزه بیشتر در محیط های مسکونی ، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین برند های لوله و اتصالات تک لایه در بازار ایران شامل : آذین لوله ، نیک بسپار ، یزد بسپار ، بیست بسپار و اسپادانا می باشد. از لحاظ قیمتی نیز این لوله و اتصالات مقرون به صرفه تر از لوله های 5 لایه می باشد و توجیح بهتری برای پیمانکاران ساختمانی دارد. معمولا لوله های سه لایه نیز هم رده لوله های تک لایه در نظر گرفته می شود و کاربرد و اتصالات آنها مشابه یکدیگر است. نحوه لوله کشی این دسته از لوله ها بسیار راحت تر و سریع تر می باشد و سیستم اجرای آن با لوله های پنج لایه نیوپایپ کاملا متفاوت است که در هر کدام از روش و دستگاه های متفاوت استفاده می گردد.

نمونه اتصالات لوله تک لایه

اتصالات زانویی ( 90 درجه ، 45 درجه ،بوشنی و مغزی)

اتصالات سراهی ( تبدیلی ، بوشنی ، مغزی و ساده )

اتصالات بوشنی ( فلزی ، مغزی و ساده )

اتصالات مهره ماسوره ( تلفیقی ، مغزی ، دو سر جوش )

شیرفلکه و شیر مغزی ( یکسر جوش و دو سر جوش)

اتصالات تبدیلی

اتصال چهارراهی

اتصال لوله خم دار یا بوشن پلی

انواع درپوش پایه بلند و کوتاه

شابلون

2. لوله و اتصالات پنج لایه لیست قیمت لوله و اتصالات پنج لایه

لوله های 5 لایه ، از پنج لایه پرس شده و منبسط شده داخل یکدیگر تشکیل شده است که ضخامت هر لایه آن متفاوت می باشد. ورق آلومینیومی ، شیار خارجی پلاستیکی یا پروپیلنی ، و چسب برای اتصال لایه ها به یکدیگر اجزای اصلی ساختار لوله را تشکیل می دهد. لایه بیرونی از پلاستیک تشکیل شده است و قسمت آلومینیومی آن شیار داخلی لوله را ایجاد می کند که ارتباط مستقیم با مایعات دارد. کاربرد این لوله ها بیشتر در بخش های صنعتی و سیستم های برودتی و گرمایشی می باشد زیرا توان تحمل بالایی از دما را دارند و عمر مفید آنها نسبت به دیگر لوله های موجود در این زمینه بیشتر می باشد. بهترین برند های لوله پنج لایه در ایران که اغلب مشتریان از آنها استفاده می کنند شامل : لوله نیوپایپ ، سوپرپایپ ، ایزوپایپ و بهتراشان است. قیمت لوله 5 لایه در مقایسه با لوله سفید آذین گرانتر است اما بر اساس کاربرد و ویژگی های بخصوص این دسته از محصولات منطقی به نظر می رسد. لوله های پنج لایه به صورت کلاف هستند یعنی بر خلاف لوله تک لایه در قطعات 4 متری به فروش نمی رسند بلکه به صورت کلاف های 50 متری و 100 متری قابل فروش است.

نمونه اتصالات لوله پنج لایه

اتصالات سراهی ( توپیچ کوپلی ، کوپلی ، پرسی ، توپیچ پرسی و تبدیلی )

اتصالات والو ( توپیچ رو پیچ ، دوسر کوپلی ، پرسی و یکسر کوپلی )

اتصالات زانویی ( روپیچ پرسی ، رزوه ای ، کوپلی و روپیچ پرسی )

اتصالات رابط ( روپیچ کوپلی ، روپیچ پرسی ، توپیچ کوپلی و توپیچ پرسی )

اتصالات بوشن ( روپیچ پرسی ، روپیچ کوپلی ، کوپلی و پرسی)

اتصال مهره ماسوره ای ( پرسی و کوپلی )

اتصال چپقی ( هواگیری و معمولی )

3.لوله و اتصالات فاضلابیلیست قیمت لوله و اتصالات پوش فیت

شاید مهم ترین بخش لوله کشی ساختمان، اجرای لوله های فاضلابی می باشد زیرا بیش از 70 درصد از ایرادات مهندسی و عمرانی و همچنین مشکلات آببندی شدن در ساختمان ها مرتبط به این بخش می باشد. لوله های فاضلابی وظیفه دفع فاضلاب ، انتقال هوا و سیستم تهویه ساختمان ، انتقال مایعات و آبیاری در ابعاد گسترده می باشد. در گذشته این لوله ها به صورت آهنی بودند که هم وزن ساکن ساختمان را بالاتر می بردند و هم به علت هزینه بالا و زنگ زدگی انتخاب بسیار نامناسبی بودند اما پس از لوله های آهنی لوله پولیکا یا لوله PVC وارد بازار شدند که از مواد پلیمری ساخته شده و وزن پایین همراه با قیمت مقرون به صرفه تری بودند. اما این لوله ها نیز ایراداتی داشتند که پس از گذشت چند سال، کارایی لازم را نداشتند و دچار شکستگی و نشتی می گردیدند. لوله های پوش فیت جایگزین این لوله ها شدند که قابلیت های بسیار مناسب و کارایی به نسبت بیشتری از دیگر نمونه ها داشتند. بهترین برند های لوله و اتصالات فاضلابی شامل : یاس سمنان ، پوش فیت نیوفلکس ، سوپردرین ، ماهان پلاست ، وحید ، پلی تک ، پلی ران ، گلپایگان ، ناردین پلیمر و تهران اتصالات می باشد.

نمونه اتصالات فاضلابی

لوله پوش فیت گروه B - BD - سایلنت

اتصالات زانویی ( 90 درجه - 45 درجه و 87 درجه ونت دار )

اتصالات سراهی ( 90 درجه - 45 درجه و 87 درجه )

اتصالات بوشنی

اتصال عصایی

اتصال سیفون ( یک تکه و مجزا )

اتصال دریچه بازدید

بازرگانی صدرا نمایندگی انواع لوله تک لایه ، نمایندگی لوله پنج لایه ، نمایندگی لوله های فاضلابی ، نمایندگی پوش فیت و نمایندگی شیرآلات ساختمانی در تهران می باشد.

برای ارتباط با کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۶۶۲۹۵۸۹۸ / ۰۲۱۶۶۲۹۵۸۹۹/ ۰۲۱۶۶۲۹۷۱۰۷ / ۰۲۱۶۶۲۹۷۳۴۰ تماس بگیرید. همچنین از طریق ایمیل loolehbaharan@gmail.com هرگونه سوال، نظر، انتقاد و پیشنهاد خود را برای بخش پشتیبانی ارسال کنید.

آدرس وب سایت مجموعه: https://1bs.ir/

هم چنین می توانید آخرین لیست قیمت محصولات و کاتالوگ آنها را از داخل ربات تلگرامی به آدرس sadragst_bot@ دریافت نمایید.

آدرس: استان تهران ، شهر تهران ، شادآباد ، بازار آهن ، بهاران۱، بلوک۳۵ ، پلاک۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*