-

رکورد افزایش قیمت دلار در ماه آذر

انحراف معیار نرخ دلار در آبان ۳۵۴ تومان بود و در آذر به ۶۹۴ تومان رسید، تنها در اردیبهشت ماه نوسان نرخ دلار از آذر شدیدتر بود.

متوسط نرخ دلار در آذر ماه افزایش یافت. نرخ ماهانه دلار متشکل و سنا نیز در آخرین ماه پاییز رشد کرد و روی بیشترین مقدار امسال قرار گرفت. متوسط نرخ دلار متشکل در ماه آبان روی ۲۶ هزار و ۸۴۸ تومان قرار داشت و در ماه آذر به کانال ۲۷ هزار تومان وارد شد. نرخ ماهانه دلار متشکل در آذر ۲۷ هزار و ۱۴۱ تومان بود.

قیمت دلار سنا نیز در ماه اخیر رکورد زد. نرخ سنا در آبان ماه روی ۲۷ هزار و ۱۲۱ تومان قرار داشت و برای ماه آذر ۲۷ هزار و ۲۵۶ تومان محاسبه می‌شد. متوسط نرخ دلار سنا و متشکل در فاصله ۸ ماهه اردیبهشت تا آذر حدود ۲۲ درصد افزایش یافت.

یورو در مقابل دلار تقویت شد

تغییرات نرخ یورو متشکل و سنا نیز در ماه اخیر مثبت بود، اما نرخ ماهانه یورو متشکل و سنا رکورد سال محسوب نمی‌شد. نرخ یورو متشکل از ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان در ماه گذشته به ۳۱ هزار و ۹ تومان در ماه اخیر رسید. یورو سنا در آبان ماه روی ۳۱ هزار و ۲۳۴ تومان قرار داشت و در آذر روی ۳۱ هزار و ۳۳۰ تومان قرار گرفت. رکورد نرخ یورو متشکل و سنا در ماه شهریور ثبت شد، که نرخ ماهانه یورو متشکل ۳۱ هزار و ۲۳۴ تومان و نرخ یورو سنا ۳۱ هزار و ۵۴۲ تومان به‌دست می‌آمد.

نسبت نرخ یورو متشکل به دلار متشکل در ماه شهریور ۱.۱۷۸ به‌دست می‌آمد. این نسبت در ماه آذر به ۱.۱۴۳ کاهش یافت. نرخ برابری جهانی این دو ارز در ۳۱ شهریور مصادف با ۲۲ سپتامبر حدود ۱.۱۷۵ بود. درحال‌حاضر هر یورو در بازار جهانی حدود ۱.۱۳ دلار ارزش دارد. متوسط یک ماه گذشته این نسبت در بازار جهانی ۱.۱۲۷ گزارش می‌شود. با وجود اینکه جهت حرکت بازار متشکل و بازار جهانی به صورت کلی هماهنگ بود، اما ارزش‌گذاری بیش از حد یورو متشکل در ماه آذر که متوسط ماهانه نرخ برابری جهانی در دسترس بود، نیز قابل مشاهده است.

انحراف معیار نرخ دلار افزایش یافت

در آذر ماه دور هفتم مذاکرات احیای برجام برگزار شد و نرخ دلار تحت تاثیر حواشی اخبار برجامی نوسات شدیدی را به ثبت رساند. انحراف معیار نرخ دلار که معیاری از نوسان قیمتی است، نیز در آذر ماه رشد قابل توجهی داشت. انحراف معیار نرخ دلار در آبان ۳۵۴ تومان بود و در آذر به ۶۹۴ تومان رسید، تنها در اردیبهشت ماه نوسان نرخ دلار از آذر شدیدتر بود. احتمالا در اردیبهشت ماه حواشی انتخابات ریاست جمهوری نرخ دلار را دچار نوسانات شدید کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین