-
جهان نظاره‌گر بی‌سابقه‌ترین نسل‌کشی در لبنان

سازمان‌های بین‌المللی انفعال را کنار بگذارند

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش در حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تایید کرد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به‌شهادت رسیده است. ارتش رژیم‌صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت. سیدحسن نصرالله، پس از شهادت سیدعباس موسوی در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲، با اجماع اعضای حزب‌الله لبنان به‌عنوان دبیرکل آن حزب انتخاب شد. وی هنگام پذیرش دبیرکلی حزب‌الله ۳۲ سال داشت. حزب‌الله در دوران وی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد و توانست پس از انجام عملیات‌های متعدد، در سال ۲۰۰۰ رژیم‌صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از لبنان و آزاد کردن اسرای لبنانی کند.

سازمان‌های بین‌المللی انفعال را کنار بگذارند

دولت در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود

مسعود پزشکیان در پیامی حملات امروز رژیم‌صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت را محکوم کرد و آن را یک جنایت جنگی آشکار دانست و گفت: اینجانب همدردی خود را با ملت و دولت لبنان اعلام کرده و به خانواده شهدای سرافراز این حادثه تسلیت می‌گویم. در بیانیه رئیس‌جمهوری ایران آمده است: «حملات امروز رژیم‌صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل‌پنهان است که ماهیت تروریسم دولتی این رژیم را بار دیگر آشکار کرد. جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان، نشانه‌ای از استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی بوده و ثابت کرد که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است. انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی، با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند.

اینجانب همدردی خود را با ملت و دولت لبنان اعلام کرده و به خانواده شهدای سرافراز این حادثه تسلیت می‌گویم. در غم شما مردم عزیز و پرافتخار مقاومت لبنان شریک هستم. دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.»

تا آخرین لحظه هم‌سنگر حزب‌الله در میدان نبرد خواهیم بود

رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به جنایات امروز رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: حزب‌الله بداند تا آخرین لحظه هم‌سنگر و هم‌رزم آنها در میدان نبرد خواهیم بود.

محمدباقر قالیباف افزود: دشمنان ما و رژیم‌صهیونیستی بدانند که جبهه مقاومت هرگز این اجازه را نداده و به‌طورقطع به این جنایات جواب محکم و دندان‌شکنی خواهد داد که مردم بی‌گناه را در لبنان و فلسطین و غزه به خاک و خون می‌کشند.

رئیس مجلس تاکید کرد: مطمئن باشید جبهه مقاومت و آنهایی که به‌ویژه برای دفاع از آرمان‌ها و انسانیت و مسلمین و مظلومان که موردتهاجم قرار گرفتند، حتما پاسخ دندان‌شکن داده و هرگز اجازه ادامه درنده خویی و جنایات را نمی‌دهند.

وی افزود: ان‌شاءالله کشورهای اسلامی به‌ویژه دولت‌های کشورهای اسلامی توجه کنند؛ پیش از این هم گفتم که اگر بحث نگاه اسلامی ندارید، نگاه عربی داشته باشید و از مردم مظلوم دفاع کنید؛ این وظیفه همه ما است.

قالیباف ادامه داد: دوستان و عزیزان ما در جبهه مقاومت، مردم عزیزم و مظلوم لبنان و غزه به‌ویژه حزب الله بدانند تا آخرین لحظه پشتیبان و هم‌سنگر و هم‌رزم و همراه آنها در میدان نبرد خواهیم بود؛ این را جنایتکاران خواهند دید و این همت و غیرت از جهان اسلام در مقابل این زورگویی و جنایت‌های این رژیم ددمنشانه را می‌بینند.

رژیم صهیونیستی ابایی از هیچ جنایتی ندارد

مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب در پیامی با انتقاد از بی‌عملی مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات و کشتار بی‌سابقه رژیم‌صهیونیستی در لبنان و سرزمین‌های اشغالی، گفت: وقت آن رسیده که کشورهای اسلامی علیه این رژیم نامشروع و تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه متحد شده و ضمن تقابل جدی با این رژیم، جنایات جنگی آن را روایت کنند تا نسل‌های آینده بدانند رهایی و آزادگی چه پرهزینه و گزاف به‌دست آمده است.

محمد مخبر، مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب در این پیام از بی‌عملی مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات و کشتار بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در لبنان و سرزمین‌های اشغالی، انتقاد کرده است.

در این پیام آمده است: در دورانی که ادعای حقوق بشر برخی از کشورها، گوش جهانیان را کر کرده است و دقیقا زمانی که کشورها در سازمان ملل گرد هم آمده‌اند تا امورات صلح در جهان را رقم بزنند؛ بار دیگر شاهدیم که قلاده رژیم جاعل و غاصب صهیونیسم برای انجام جنایات جنگی متعدد، در فلسطین و لبنان باز شده و در کمال وقاحت و پیش‌روی نمایندگان جهانیان، دم از قتل‌عام مردم لبنان می‌زند و نوید غزه‌ای دیگر را می‌دهد.

مخبر تصریح کرد: پس از آشکار شدن چهره واقعی و منحوس رژیم صهیونیست برای جهانیان و با تحقیری که در سازمان ملل شاهد بود، افسار پاره کرده و دیگر هیچ ابایی از هیچ جنایتی ندارد. وحشیانه‌تر از قبل می‌تازد و با ادعای ترور رهبران مقاومت، هزاران تن بمب را بر سر ساکنان غیرنظامی منطقه ضاحیه ریخته است.

دستیار رهبری در این پیام افزوده است: امپریالیسم گمان باطل کرده که این بار مقاومت را نشانه گرفته، حال آنکه مقاومت گفتمان است و گفتمان نمی‌میرد، بلکه تا رسیدن به هدفش که دراندازی طرحی نو در نظم نوین جهانی است، به حیاتش ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: این رژیم هرگز نخواهد فهمید که ریشه این ایستادگی مردم‌محور مقاومت در چیست؛ به خیال باطل خود با شهادت رهبران مقاومت این جریان متوقف خواهد شد، غافل از آنکه مقاومت همیشه زنده است.

در پایان این پیام آمده است: جهان بی‌سابقه‌ترین جنایت‌ها و جدیدترین نوع نسل‌کشی را در طول دو هفته گذشته در لبنان شاهد بوده و همچنان در بی‌عملی به‌سر می‌برد. حال وقت آن رسیده که کشورهای اسلامی علیه این رژیم نامشروع و تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه متحد شده و ضمن تقابل جدی با این رژیم، جنایات جنگی آن را روایت کنند تا نسل‌های آینده بدانند که رهایی و آزادگی چه پرهزینه و گزاف به‌دست آمده است.

نمایندگان مجلس با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم‌صهیونیستی در جنوب لبنان تاکید کردند که تا آخرین نفس همراه حزب‌الله لبنان در میدان نبرد خواهند بود.

ایران همواره پشتیبان دولت، ملت لبنان و مقاومت اسلامی است

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهوری در پیامی به نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان جنایات آشکار صهیونیست‌ها را محکوم کرد و به دولت و مردم لبنان و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت. در پیام عارف آمده است؛ «حملات رژیم‌صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، یک جنایت آشکار علیه بشریت است که ماهیت تروریسم دولتی این رژیم را بار دیگر نشان داد. بمباران بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، نقض آشکار تمامی موازین بین‌المللی از جمله تمامیت ارضی این کشور است. این تجاوز، نتیجه سال‌ها استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی بوده و یک بار دیگر ثابت کرد که این رژیم بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

در چنین شرایطی به یقین انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی، با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند و با فشار به این رژیم هتاک و غیرمشروع، هزینه ماجراجویی‌هایش را بالا برده و اقدامات ضدبشری‌اش را مهار کنند.»

عارف در بخش دیگری از این پیام گفته؛ اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت و ابراز همدردی، به ملت و دولت لبنان و خانواده شهدای سرافراز این حملات تسلیت می‌گویم و در غم شما، مردم عزیز لبنان و جریان پرافتخار مقاومت لبنان شریک هستم. بدون تردید دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

راه نصرالله ادامه دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پیامی به‌مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همان‌طور که راه سیدعباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است.

به‌گزارش ایسنا، در پیام سیدحسن خمینی آمده است: «رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و برادری عزیز و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله رحمت‌الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب‌الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی‌گناه را به‌شهادت رساند. برای آنان که با سید عزیز آشنایی داشتند، به‌خوبی واضح بود که برای او مرگ در بستر عار بود و آرزوی او شهادت به‌دست شقی‌ترین مردمان بود.

شهادت، به تعبیر امام‌خمینی(ره) «هنر مردان خداست» و بنا به نقلی از شهید بهشتی «مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند» و تمام مقلدان آن رهبر کبیر، آرزوی رسیدن به این درجه عالی را داشته و دارند، اما این جنایت عظیم و نابخشودنی هرگز نباید بی‌پاسخ بماند و حرکت متحد و دقیق جبهه مقاومت را می‌طلبد.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت امریکا و دولت‌های بزرگ اروپایی قادر به این‌گونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی‌گری‌ها، شیطان بزرگ است.

راه نصرالله ادامه دارد، همان‌طور که راه سیدعباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار، ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است. همان‌گونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی‌بدیل خویش به مدت بیش از ۳۰ سال، نهال حزب‌الله لبنان را با عبور دادن از توفان‌های سهمگین تبدیل به درختی تناور و ریشه‌دار کرد.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی‌های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.

ان‌شاءالله به‌زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به‌ثمر خواهد نشست. به امید آن روز!

جهان باید برخیزد و این هیولای خونخوار را متوقف کند

سیدعباس عراقچی، وزیر خارجه نیز پس از ایراد سخنرانی در جلسه ویژه شورای امنیت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جهان باید برخیزد و این هیولای خونخوار را که دست‌کمی از هیتلر ندارد، متوقف کند.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران پس از سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: تقریبا یک سال است که رژیم اسرائیل کارزار نسل‌کشی خود را علیه ملت فلسطین آغاز کرده است. بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته، زخمی یا زیر آوار دفن شده‌اند و کل نوار غزه به خاکستر تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل هیچ اقدامی برای متوقف کردن این کشتار انجام نداده است. چرا؟ زیرا ایالات‌متحده و برخی کشورهای غربی هیچ ارزشی برای جان مردم منطقه ما و صلح و ثبات در خاورمیانه قائل نیستند.

عراقچی گفت: رژیم اسرائیل چنان از حمایت ایالات‌متحده جسور شده است که اکنون به لبنان نیز حمله می‌کند. تنها چند ساعت پیش، هنگامی که نتانیاهوی جنایتکار در مجمع عمومی سازمان ملل مشغول بهتان‌گویی و دروغ‌پراکنی بود و کل منطقه را به خشونت بیشتر تهدید می‌کرد، ارتش این رژیم حمله‌ای بی‌سابقه به منطقه مسکونی در بیروت انجام داد و ۷ ساختمان را با خاک یکسان کرد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: آنها در این حمله از چندین بمب سنگرشکن ۵ هزار پوندی که از ایالات‌متحده دریافت کرده بودند، در یک منطقه پرجمعیت غیرنظامی در بیروت استفاده کردند. واقعا باورکردنی نیست! همان‌طور که در بیانیه امروز نتانیاهو دیدید، این رژیم به‌شدت در تلاش است تا کل منطقه را به‌آتش بکشد.

عراقچی اضافه کرد: امروز، بسیاری از هیات‌ها هنگام سخنرانی نتانیاهوی جنایتکار در مجمع عمومی سازمان ملل، نشست را ترک کردند. اما من معتقدم که جهان باید برخیزد و این هیولای خونخوار را که دست‌کمی از هیتلر ندارد، متوقف کند. غرب، به‌ویژه ایالات متحده و آن دسته از کشورهای اروپایی که سال‌هاست رژیم اسرائیل را حمایت و تقویت کرده‌اند، باید مسئولیت این عمل خود را بپذیرند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هیچ شکی نداریم که ایالات‌متحده در این جنایات شریک است. کافی است نگاهی به میزان حمایت‌های نظامی و مالی که از سوی ایالات‌متحده به رژیم اسرائیل سرازیر می‌شود، بیندازید. در واقع، مردم مسلمان در فلسطین و لبنان با سلاح‌های ساخت امریکا قتل‌عام می‌شوند.

عراقچی تاکید کرد: شورای امنیت باید برای متوقف کردن رژیم اسرائیل اقدامی فوری انجام دهد و دیوان کیفری بین‌المللی باید حکم بازداشت نتانیاهو و نزدیکان اصلی او را صادر کند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: اعتبار سازمان ملل متحد در معرض خطر است و ناتوانی آن در متوقف کردن تجاوز و جنایات اسرائیل، به‌طورجدی اقتدار این نهاد را تضعیف می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین