تحول درسازمان تعزیرات حکومتی طی ۲ سال اخیر (به گزارش صمت)
سازمان تعزیرات حکومتی طی 2 سال اخیر با تحولات مثبتی روبه رو شده است میتوان از تعداد شعب سازمان در استانهایی که فاقد شعب بودند ، ثبت اعلام تخلف و رسیدگی 0 تا 100 امور متقازیان در سامانه 135 و حضور میدانی پرسنل سازمان در بازار و اماکن تجاری نام برد، خوشبختانه نتیجه این موارد باعث ثبات و شفاف سازی فعالیت فعالان صنوف در عرضه محصولات خود در کشور خواهد شد در این خصوص جناب آقای احمد اصانلو؛ معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشورنسبت به فعالیت های اخیر این سازمان به مناسبت هفته دولت افزودند:
سازمان تعزیرات حکومتی طی 2 سال اخیر با تحولات مثبتی روبه رو شده است میتوان از تعداد شعب سازمان در استانهایی که فاقد شعب بودند ، ثبت اعلام تخلف و رسیدگی 0 تا 100 امور متقازیان در سامانه 135 و حضور میدانی پرسنل سازمان در بازار و اماکن تجاری نام برد، خوشبختانه نتیجه این موارد باعث ثبات و شفاف سازی فعالیت فعالان صنوف در عرضه محصولات خود در کشور خواهد شد در این خصوص جناب آقای احمد اصانلو؛ معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشورنسبت به فعالیت های اخیر این سازمان به مناسبت هفته دولت افزودند:
ما در دو سال اخیر فعالیت دولت مردمی برای تحول در سازمان تعزیرات حکومتی به نیت امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان هشت راهبرد تعریف کردیم در سه محور اصلی ،عبارتند از :
1- حضور موثرو کشت ویژه سازمان تعزیرات حکومتی در بازار
علی رقم اینکه الویت ساماندهی نظارت در بازار بر عهده اتاق اصناف ،سازمان حمایت و وزارت صمت بوده است سازمان تعزیرات حکومتی به صورت مثتمر و جهادی در بازار رصد داشته است .یکی از عوامل موثر در این خصوص حضور میدانی پرسنل سازمان تعزیرات حکومتی به صورت حضوری بوده است و با رصد در بازاربه مشکلاتی از قبیل گرانی، دپو غیر قانونی و... اصناف رسیدگی خواهد شد.
برای تاثیرات بهتر سازمان در خصوص استمرار و فعالیت کشت زنی پرسنل نیاز به نیروی انسانی بیشتر داریم، متاسفانه علاوه بر این مشکل با فرسودگی سخت افزار و نرم افزار در سازمان ،نبود خودروی جهت رسیدگی به امور و کمبود قاضی در شهرستان ها مواجه هستیم با این حال با تلاش و عضم جهادی همکارانم به کار خود ادامه و امیدواریم با جلساتی که با همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته شده نسبت به جذب نیرو انسانی و حل مشکلات مالی موجود در سازمان این روند تصریح شود.
2- تحصیل و دسترسی بهتر به خدمات سازمان تعزیرات حکومتی از طریق سامانه تلفنی 135
یکی از عوامل موثرثبت و پیگیری مراجعین در سامانه 135 هست در این سامانه از 0 تا 100 رسیدگی شکایت شاکیان از صنوف از درخواست مطالبه گرفته تا اجرای حکم در سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری و نهایتا نتیجه به فرد شاکی اعلام خواهد شد ،خوشبختانه هدف گذاری جهت پیگیری تخلفات از طریق این سامانه نتیجه ی خوبی داشته و باعث بازدارندگی دربسیاری از تخلفات شده است.
3-استقرار شعب سازمان تعزیرات حکومتی در شهرستان هایی که تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم فاقد نماینده سازمان بودند
به مناسبت هفته دولت و با تلاش شبانه روزی همکارانم در دو سال اخیر توانستیم تعداد شعب سازمان را در استانهایی که فاقد فعالیت بودند افزایش دهیم و ساختمانی در این خصوص دایر و به نمایندگی سازمان تعزیرات حکومتی در استان ها شعب افزون نماییم این استان ها عبارتند از خراسان رضوی(شهرستان قوچان)،همدان،اصفهان(میمه شاهین شهر)،گلستان،خوزستان و چندین استان دیگر، خوشبختانه از این پس ساختمان شعب سازمان تعزیرات در استانها فعال و به مشکلات مردم در خصوص گران فروش اصناف و...رسیدگی خواهند کرد.
عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در 2 سال اخیر نشان می دهد این سازمان با روند روبه رشدی به کار خود ادامه میدهد
امید است با اجرای عملکرد مثبت سازمان تعزیرات حکومتی شاهد تعثیرات این سازمان در نزد اقشار عام جامعه باشیم