مرغ همسایه روابط عمومی وزارت نیرو غاز است
خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران
روابط عمومیها درحالحاضر در ساختار کلان کشور به ویژه در بخش دولتی تا حدودی جایگاه خود را کسب کردهاند، هرچند تا جایگاه واقعی و شایسته آن هنوز فاصله دارند اما رویکرد دولتهای اخیر که شعار دولت مردمی و استفاده از نظرات نخبگانی را سرلوحه کار خود اعلام مینمایند نشان از آن دارد که بخش اعظم تحقق این شعارها توسط روابط عمومیهای دستگاهها باید اجرایی گردد.
اما نکتهای که نزدیک به دو دهه گریبانگیر بخش روابط عمومی وزارت نیرو و به تبع آن برخی از شرکتهای مادر تخصصی ذیل آن گردیده است آوردن مدیر از خارج مجموعه وزارت نیرو بوده است، وزارتخانهای که کاملاً یک دستگاه تخصصی است پس لازمه اینکه حوزه روابط عمومی به درستی بتواند عملکرد بخش آب و برق را به مردم منعکس نماید و ایجاد یک گفتمان واحد در جامعه برای همراهسازی مردم در مدیریت صحیح استفاده از منابع آب و برق داشته باشد این است که مدیران روابط عمومی در سطح کلان آن نیز باید متخصصین این حوزه یا افرادی باشند که سالها در بخش آب یا برق سابقه خدمت داشته باشند.
حال چه شده که تقریباً در دو دهه گذشته و دولتهای مختلف وزرای نیرو همیشه مدیر دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو را از خارج از مجموعه وزارتخانه متبوع انتخاب مینمایند خود جای سوال جدی دارد.
با توجه به ظرفیت بالای نیروهای کاردان و کاربلد در بخش روابط عمومی شرکتهای آب و برق کشور از وزیر جدید نیرو و با عنایت به شعارها و اهداف ریاست محترم جمهور آقای دکتر پزشکیان انتظار میرود این دوره با انتخاب یک مدیر با برنامه در بخش روابط عمومی وزارت نیرو خونی تازه در کالبد بیرمق روابط عمومیهای شرکتهای آب و برق کشور تزریق گردد.
چرا که اگر روابط عمومیهای وزارت نیرو به درستی و با یک برنامه استراتژیک و هماهنگ در سطح کشور به جلو حرکت نمایند مطمئناً خواهند توانست چالشهای جدی به ویژه در حوزه اجتماعی بخش آب و برق را مدیریت نمایند و به تبع آن اهداف وزیر جدید نیرو نیز با سرعت بیشتر محقق خواهد گردید.