-
هشدار شرکت توزیع برق تهران بزرگ به پایتخت‌نشینان

مصرف برق را کاهش دهید!

شرکت توزیع برق تهران بزرگ طی اطلاعیه‌ای از مردم تهران خواست میزان مصرف برق خود را کاهش دهند. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خطاب به مشترکان این شرکت و شهروندان تهرانی اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، طی هفته جاری، دمای هوا افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود مصرف برق پایتخت نیز طی روزهای آتی افزایش پیدا کند.

مصرف برق را کاهش دهید!

وزارت نیرو ضمن قدردانی از همراهی هموطنان به‌اطلاع می‌رساند اگرچه تمامی ظرفیت‌های فنی به‌منظور اطمینان‌خاطر از تامین برق موردنیاز مشترکان به‌کار گرفته شده است، اما حفظ پایداری شبکه، بدون تداوم همراهی مشترکان امکان‌پذیر نخواهد بود. برهمین اساس از شهروندان درخواست می‌شود با کاهش حداکثری مصرف برق و خودداری از استفاده وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۱ تا ۱۷ ما را در حفظ پایداری شبکه همراهی کنید.

براساس گزارش توانیر، طی هفته جاری، روند نظارت بر مصرف برق مشترکان بزرگ به‌ویژه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مجتمع‌های بزرگ تجاری تشدید خواهد شد، بنابراین انتظار می‌رود مشترکان اداری، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی با استفاده از مولدهای برق در ساعات اوج بار و خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی، یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار مطابق با مصوبه هیات‌دولت نسبت به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری و مجتمع‌های بزرگ تجاری نیز با کاهش مصارف مازاد، استفاده از مولدهای برق و حذف روشنایی‌های غیرضروری، در راستای کاهش مصرف گام بردارند. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنان تاکید کرده است، اداراتی که در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند، مشمول قطع برق خواهند شد.

 برخورد با ادارات پرمصرف شدت می‌یابد

در همین حال شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در هفته جاری، روند نظارت بر مصرف برق مشترکان بزرگ به‌ویژه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مجتمع‌های بزرگ تجاری تشدید خواهد شد.

در ادامه اطلاعیه تاکید شده است: انتظار می‌رود مشترکان اداری، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی با استفاده از مولدهای برق در ساعات اوج بار و خاموش‌کردن سامانه‌های سرمایشی، یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار مطابق با مصوبه هیات‌دولت نسبت به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری اقدام کنند.

اطلاعیه مذکور ادامه داد: مجتمع‌های بزرگ تجاری نیز با کاهش مصارف مازاد، استفاده از مولدهای برق و حذف روشنایی‌های غیرضروری، صنعت برق را در این حرکت ملی همراه و همکاری کنند.

افزایش ۱۱هزار مگاواتی مصرف برق

هشدارهای کاهش مصرف برق پایتخت‌نشینان در حالی وارد فاز جدی‌تر شده که براساس آمار میزان مصرف برق نیز به‌دنبال افزایش مجدد دمای هوا بیشتر شده، به‌گونه‌ای که براساس گزارش توانیر، مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱هزار مگاوات رشد داشته است.

شاید همین آمارهای رشد مصرف است که وزیر نیرو را مجاب کرد تا اعلام کند: «میزان تامین برق در امسال از سناریوهای بدبینانه پیش‌بینی‌شده وزارت نیرو هم پیشی گرفته است.» هرچند آقای وزیر با تاکید بر محدودیت‌های تامین برق در سایر کشورها نیز می‌گوید: در کشور کویت بیش از یک ماه است که جداول خاموشی اعلام و اعمال می‌شود، همچنین در عربستان‌سعودی، اردن و عمان مستمرا قطعی برق صورت می‌گیرد.

برق مثل آب خوردن مصرف می‌شود

تحقیقات موسسه‌های بین‌المللی آب و هوایی نشان می‌دهد تابستان امسال دمای هوای جهان بیش از یک درجه نسبت به انقلاب صنعتی افزایش پیدا کرده و این در حالی است که ایران طی ۵۰ سال گذشته، ۲ درجه گرم‌تر شده است. نکته اینکه با هر یک درجه افزایش دمای هوا در کشور، ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز بر مصرف آب هر خانوار و هزار و 800 مگاوات به بار شبکه برق کشور اضافه می‌کند.

افزایش دما در مقیاس جهانی از مهم‌ترین آثار تغییر اقلیم است که کشور ما را هم تحت‌تاثیر قرار داده است. امروز افزایش مخاطرات زیست‌محیطی همه مردم جهان را تهدید می‌کند و بهترین راهکار برای کاهش مخاطرات، سازگاری با تغییر اقلیم و چالش‌های آن یا استفاده از روش‌های مختلف برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و مصرف کربن است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین