-
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد

کاهش ۴۱درصدی شکایات کیفی

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو از کاهش ۴۱ درصدی سرانه درخواست‌ها و شکایات حوزه کیفیت محصولات ایران‌خودرو در مهر امسال در مقایسه با میانگین شکایات سه ماهه پایانی سال گذشته خبر داد.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران ‌ خودرو از کاهش ۴۱ درصدی سرانه درخواست ‌ ها و شکایات حوزه کیفیت محصولات ایران ‌ خودرو در مهر امسال در مقایسه با میانگین شکایات سه ماهه پایانی سال گذشته خبر داد. ایران ‌ خودرو در راستای ارتقای کیفیت محصولات و کسب حداکثری رضایتمندی مشتریان، طرح جامع ارتقای کیفیت و تولید را با تمرکز بر سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید براساس نقشه راه توسعه محصولات، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی ‌ سازی محصولات تولیدی فعلی را به اجرا گذاشته است.

سهراب برفروشان، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران ‌ خودرو گفت: اجرای برنامه ‌ های متعدد کیفی در چند ماهه اخیر در گروه صنعتی ایران ‌ خودرو، از به ‌ ثمر نشستن این پروژه ‌ ها و تاثیر آن در کاهش شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان حکایت دارد.

صمتبه ‌ گزارش ایکوپرس، برفروشان با بیان اینکه تحلیل روند شاخص ‌ های کیفی محصولات تولیدی در ۷ ماهه ابتدایی امسال، حکایت از کارایی و اثربخشی اقدامات تعریف شده در طرح تحول کیفیت دارد، ادامه داد: این طرح با تعریف ۲۷۹ پروژه بهبود کیفیت اجرایی شده و آثار آن درحال ‌ حاضر به مرور قابل مشاهده در محصولات ایران ‌ خودرو است.

وی تحقق برنامه تجاری ‌ سازی خودروهای ناقص در سطح گروه صنعتی ایران ‌ خودرو در مهر را از جمله اقدامات مهم در مسیر بهبود کیفیت محصولات برشمرد و گفت: با تداوم تولید بدون کسری قطعه از خرداد، گام بزرگی در مسیر بهبود کیفیت محصولات برداشته شده است.

او با اعلام بهبود ۱۱ . ۵ درصدی در شاخص ارزشیابی محصولات براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان مستندات موجود در اثربخشی برنامه ‌ های بهبود کیفیت، گفت: در این میان بیشترین بهبود در محصولات تارا، دناپلاس و پارس کسب شده است.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران ‌ خودرو ادامه داد: در شاخص رضایتمندی مشتریان ( CSI ) با کسب امتیاز ۶۸۵ در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به بهمن سال ۱۴۰۰ ، شاهد بهبود ۲۲ امتیازی هستیم و همچنین در شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان در سه ماهه ابتدایی مالکیت خودرو ( IQS )، با ۳۷ نمره بهبود نسبت ‌ به بهمن ۱۴۰۰ ، امتیاز ۲۷۳ کسب شده است.

برفروشان تصریح کرد: در حوزه رضایت مشتریان از فرآیند فروش با کسب امتیاز رضایت ۷۰۸ در مهر امسال ضمن رشد ۴۴ امتیازی نسبت به امتیاز رضایت در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ ، ۳۱ امتیاز بالاتر از متوسط رضایت از خدمات فروش صنعت قرار گرفته ‌ ایم و در شاخص کیفیت تحویل خودرو به مشتری ( H . O ) نیز با ۱۸ امتیاز بهبود نسبت به امتیاز پایان سال ۱۴۰۰ ، امتیاز ۷۱۵ کسب شده است.

وی افزود: رضایت مشتریان در زمان تحویل خودرو ( Fallow Up ) از عدد ۷۲ . ۴ درصد در فروردین ۱۴۰۱ به ۷۷ . ۳ درصد در مهر امسال رسیده است، همچنین شاخص تحویل خودرو با ایراد به مشتری ۲ درصد بهبود یافته است.

برفروشان اجرای طرح ویژه تضمین کیفیت موتور و گیربکس تارا در بازه زمانی ۶ ماهه پس از تحویل و یا پیمایش ۱۰ هزار کیلومتر را نشان از اطمینان به کیفیت محصولات دانست و گفت: این مسیر با تضمین سایر محصولات نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اجرایی ‌ شدن برنامه ‌ های کیفی در زنجیره ارزش تولید خودرو، شاهد بهبود در شاخص ‌ های کیفی هستیم که پیگیری و اجرای اثربخش اقدامات نویدبخش بهبود وضعیت کیفی محصولات و ارتقای رضایت مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران ‌ خودرو است.

شرایط فروش خودروهای سنگین

پس از ثبت رکورد فروش در ماه گذشته، شرایط فروش ویژه پیکاپ فوتون دیزلی از سوی ایران ‌ خودرو دیزل برای این ماه اعلام شد.

با توجه به ثبت رکورد فروش پیکاپ فوتون در ماه گذشته، ثبت ‌ نام پیکاپ فوتون دیزلی دوکابین با رنگ ‌ های متنوع از تاریخ ۲۸ آبان ‌ از طریق سایت شرکت ایران ‌ خودرو دیزل به نشانی esale . ikd . ir آغاز می ‌ شود.

در این طرح، سه روش نقدی، نقدی مرحله ‌ ای و اقساطی با تحویل ۳۰ تا ۹۰ روزه و امکان خرید اقساطی بلندمدت پیش ‌ بینی شده است.

خودرو فوتون تونلند تنها پیکاپ دیزلی بازار ایران، با پیشرانه معروف کامینز ۸ . ۲ لیتری مجهز به توربو شارژر می ‌ تواند ۳۶۰ نیوتن ‌ متر گشتاور تولید کند که آن را به قدرتمندترین پیکاپ دوکابین دیزلی در بازار ایران تبدیل کرده است.

خودرو لوکس تونلند فوتون مجهز به سیستم ‌ های ایمنی پیشرفته و تجهیزات رفاهی، مورد توجه علاقه ‌ مندان به سفر، ماجراجویی، کمپینگ در طبیعت و آفرود قرار گرفته و قابلیت چهارچرخ محرک و مصرف سوختی پایین ‌ تر نسبت به رقبای خود در کشور از دیگر ویژگی ‌ های مهم این محصول است.

افزایش درآمد ایتراک

در بررسی عملکرد شرکت ‌ های زیرمجموعه ایران ‌ خودرو، نتایج عملکردی شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه ‌ های خودرو (ایتراک) در نیمه نخست امسال، نشان ‌ دهنده افزایش ۷۹ درصدی درآمد این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

صمتداود جهاندیده، مدیرعامل شرکت ایتراک در این ‌ باره گفت: گزارش ‌ های مالی نشان می ‌ دهد که با افزایش ۷۹ درصدی در ۶ ماهه نخست سال، بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان درآمد حاصل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهام ‌ دار عمده شرکت ایتراک، گروه صنعتی ایران ‌ خودرو شامل شرکت مادر، ساپکو، ایساکو و ایران ‌ خودرو دیزل است، سهم عمده ‌ فروش و خدمات ‌ رسانی به این شرکت ‌ ها انجام می ‌ گیرد و سهم فروش ایتراک به سایر مشتریان خارج از گروه صنعتی ایران ‌ خودرو ۲۳ درصد است.

جهاندیده با بیان اینکه میزان درآمد سرانه ایتراک در ۶ ماهه نخست امسال، ۸۴ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بود و از ۲ . ۴ میلیارد تومان به ۴ . ۴ میلیارد تومان رسیده است، گفت: افزایش سود کسب شده از دیگر اقدامات مثبت ایتراک در امسال بوده که با اقدامات صورت گرفته مجموع درآمد عملیاتی تا پایان شهریور به میزان درآمد کل سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: شاهد افزایش بیش از ۳۵۰ درصدی سود ایتراک در ۶ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

جهاندیده درباره اقدامات توسعه ‌ ای شرکت ایتراک گفت: بر اساس نیازسنجی و اهداف کلان تعیین شده از سوی گروه صنعتی ایران ‌ خودرو، طرح ‌ های جامع تحول مرکز مستقل آزمایشگاه، آزمون ‌ های خودرویی، طراحی ساختمان و خرید تجهیزات ۸ پروژه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری و سال آینده اجرا خواهد شد.

وی به مشارکت ایتراک در تفاهمنامه مشترک ایران ‌ خودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: با توجه به عقد تفاهمنامه مشترک دو خودروساز بزرگ کشور در جریان رویداد فناورانه خودروهای آینده، ایتراک در کنار ستاد حمل ‌ ونقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست ‌ جمهوری، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این پروژه بزرگ مشارکت
دارد. جهاندیده در پایان گفت: در راستای تعامل بهتر و ارائه خدمات به صنعت خودروسازی کشور بازدید مدیران شرکت ‌ های گروه صنعتی ایران ‌ خودرو و مدیران شرکت ‌ های خارج گروه از شرکت ایتراک صورت گرفته و همچنین نشست ‌ هایی برای عقد تفاهمنامه و قرارداد برای افزایش تعاملات و در نتیجه افزایش سهم بازار در حال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*