-

تهران دودی برقی میشود

گروه مپنا با همکاری وزارت صمت وشهرداری به شهر تهران 15 ایستگاه شارژ خودرو های برقی اضافه کرد .

تهران دودی برقی میشود

مراسم آیین افتتاح 15 دستگاه شارژ خودروهای برقی به مناسبت هفته دولت با حضور مدیران ارشد گروه مپنا،وزیر محترم صمت دکتر عبس علی آبادی،شهردار تهران دکتر زاکانی و عوامل تاثیر گذارشهرداری و صنعت خودرو درسالن انفی تاُتر برج آزادی برگذارشد، شرکت مپنا توانست طی 24 روز در 15 نقطه مختلف تهران این ایستگاه ها را نصب کند .


مهندس محمدحسین رفان (مدیریت شرکت مهندسی و ساخت برق وکنترل مپنا)افزود:قبلا 3 ایستگاه در تهران فعال بود و با جلسات صورت گرفته باهمکاری وزارت صمت و شهرداری تهران امروز 15 ایستگاه دیگر به این تعداد اضافه شد طی مدت 24 روز .
در مدت جهت راه اندازی ایستگاه ها با چالش هایی از قبیل تخصیص مکان ،امنیت،تامین برق و... روبه رو بدیم اما خوشبختانه متحد و در نهایت طی زمان مقرر ایستگاه ها تحویل داده شد .


دکتر علی ابادی وزیر صمت افزود:نهضت برقی سازی در انقلاب صنعتی سال 1936 در دنیا اتفاق افتاد اما متاسفانه در آن زمان نسبت به شرایط جایگزین سوخت فسیلی نشد ، ایشان با تایید بر به صرفه بودن سوخت برقی و استفاده از خودرو های برقی افزودند :سوخت برقی 7/1 سوخت بنزینی یا گازوییل و...هزینه خواهد داشت و کاملا به صرفه هیچکس منکر این امر نخواهد بود همچنین عشاهد هستیم تهران به شدت به این پروژه ها احتیاج دارید
ایشان در خصوص تعداد ایستگاه های شارژ برقی خودرو افزودند: امروز حوالی 100 ایستگاه در کشور فعال هست و امیدواریم طی جلسات وصحبت های صورت گرفته با توافقات انجام شده بین وزارت صمت ، گروه مپنا و شهرداری تهران طی سال آینده 1700 ایستگاه دیگر افتتاح شود .
همچنین دکتر زاکانی ، شهردار محترم تهران افزودند:به همت وزیر محترم صمت و گروه مپنا آغازی داریم که منشا خیر و برکت برای شهر ما خواهد بود ، ضرورت هست در شرایط فعلی تهران به سمت و سوی برقی شدند برود و در نهایت از شرایط (آلودگی و...)بهتری برخوردار خواهیم شد.


نسبت به جلسات صورت گرفته الویت هایی در برقی سازی تهران خواهیم داشت عبارتند از :
1- زیرساخت مرتبط با برقی سازی خودرو های تهران
2-احداث 5000 دستگاه شارژ خودرو در 1700 ایستگاه
3-تامین ناوگان برقی با الویت اتوبوس برقی ،تاکسی برقی
در نهایت در تلاشیم با همکاری مجموعه مپنا به عنوان یکی از شرکت های پیشرو و با سابقه در حوزه ساخت نیروگاه و برق همچنین وزارت محترم صمت ، در حوزه حمل و نقل تهران را برقی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین